Новий склад корупційного амінправопорушення
Додано: 04 червня 2014, 09:22
З 4 червня Законом України від 13.05.14 р. № 1261 -VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері державної антикорупційної політики у зв’язку з виконанням Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України» (далі – Закон № 1261) встановлено новий склад адміністративного корупційного правопорушення.
Статтю 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КпАП) доповнено частиною 3, яка передбачає відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. За вчинення цього правопорушення передбачений штраф у розмірі від 150 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі – нмдг), тобто від 2550 до 5100 грн.
Звертаємо вашу увагу, що це правопорушення не пов'язане з порушенням обмежень, а отже додаткове адміністративне стягнення у вигляді достроково припинення повноважень у рамках провадження по адміністративній справі не може бути застосовано.
Водночас, для окремих категорій посадовців вчинення цього правопорушення може стати підставою для закінчення кар'єри. Але не у межах провадження по справі про адміністративне правопорушення, а як дисциплінарне стягнення.
Наприклад, однією з підстав дострокового припинення служби в органах місцевого самоврядування є подання посадовою особою місцевого самоврядування неправдивих відомостей щодо її доходів (ст. 13, 20 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування").
Слід звернути увагу на те, що сьогодні механізми перевірки достовірності даних «антикорупційних» декларацій взагалі не визначені. З 1 січня наступного року цю інформацію будуть перевіряти податкові органи. Таке принаймні передбачено Законом № 1261. Однак цей Закон передбачає лише загальні умови здійснення перевірки без деталізації. Кабмін має до 04.09.14 р. визначити процедури. Чи впораються урядовці з цим завданням у строк, і якою буде процедура перевірки – сьогодні сказати дуже складно. Під великим питанням залишається і те, чи будуть правоохоронці застосовувати цю норму на практиці у найближчі місяці. Ми гадаємо, що цілком можливі принаймні певні спроби. Тому будемо вдячні, якщо ви повідомлятимете нас про намагання здійснити таку перевірку. Чим швидше ми з вами зрозуміємо, як складається практика, – тим ефективніше зможемо будувати стратегію захисту!
Статтю 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КпАП) доповнено частиною 3, яка передбачає відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. За вчинення цього правопорушення передбачений штраф у розмірі від 150 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі – нмдг), тобто від 2550 до 5100 грн.
Звертаємо вашу увагу, що це правопорушення не пов'язане з порушенням обмежень, а отже додаткове адміністративне стягнення у вигляді достроково припинення повноважень у рамках провадження по адміністративній справі не може бути застосовано.
Водночас, для окремих категорій посадовців вчинення цього правопорушення може стати підставою для закінчення кар'єри. Але не у межах провадження по справі про адміністративне правопорушення, а як дисциплінарне стягнення.
Наприклад, однією з підстав дострокового припинення служби в органах місцевого самоврядування є подання посадовою особою місцевого самоврядування неправдивих відомостей щодо її доходів (ст. 13, 20 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування").
Слід звернути увагу на те, що сьогодні механізми перевірки достовірності даних «антикорупційних» декларацій взагалі не визначені. З 1 січня наступного року цю інформацію будуть перевіряти податкові органи. Таке принаймні передбачено Законом № 1261. Однак цей Закон передбачає лише загальні умови здійснення перевірки без деталізації. Кабмін має до 04.09.14 р. визначити процедури. Чи впораються урядовці з цим завданням у строк, і якою буде процедура перевірки – сьогодні сказати дуже складно. Під великим питанням залишається і те, чи будуть правоохоронці застосовувати цю норму на практиці у найближчі місяці. Ми гадаємо, що цілком можливі принаймні певні спроби. Тому будемо вдячні, якщо ви повідомлятимете нас про намагання здійснити таку перевірку. Чим швидше ми з вами зрозуміємо, як складається практика, – тим ефективніше зможемо будувати стратегію захисту!