На форумі розглянуті питання індексації, виплати лікарняних та декретних, правові питання та багато важливого для працівників бюджетної сфери України. Приєднуйтесь! https://buhgalter.com.ua/forum/
ПТК «Клієнт казначейства – Казначейство» (далі - СДО) призначений для надання зовнішнім клієнтам Державної казначейської служби України (розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів) віддаленого доступу за допомогою мережі Інтернет до інформаційних ресурсів ДКСУ для автоматизації процесу виконання бюджетів усіх рівнів. Це дозволить оптимізувати витрати на підтримку цього процесу завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів, прискорити обробку інформації, скоротити час на казначейське обслуговування бюджетів та зменшити кількість помилок в даних.
Доступ зовнішніх клієнтів до ресурсів інформаційного середовища ДКСУ відбувається через стандартні web-браузери, які зазвичай розповсюджуються вільно, тому їх використання не збільшить вартість ні інформаційних ресурсів ДКСУ, ні програмного забезпечення на боці розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів. Перелік функцій СДО, доступ до яких можуть отримати розпорядники та одержувачі бюджетних коштів:
Планові показники:
Розподіли зведених показників; зміни (zv/zm);
Індивідуальні кошториси, плани використання; зміни (zv/zm). Розподіли асигнувань:
Розподіли асигнувань (ДБ/МБ) (vvd). Розпорядження МБ:
Розпорядження про виділення коштів ЗФ/СФ МБ (асигнування) (fr);
Розпорядження про виділення коштів ЗФ до СФ МБ (б-т розвитку) (fr). Зобов’язання та платіжні інструкції:
Бюджетні зобов’язання (fu);
Бюджетні фінансові зобов’язання (ff);
Платіжні інструкції (fp). Платіжні інструкції (небюджетні):
Зовнішні платежі в СЕП;
Внутрішні платежі. Інші операції:
Відновлення касових видатків;
Довідка в натуральній формі;
Отриманий залишок;
Перерахований залишок. Мережа та зміни до неї
Виключення потоку паперових документів, окрім прямої економії коштів та часу, надає ще одну перевагу. Підтверджуючі документи (бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання тощо), якими супроводжуються платіжні документи, достатньо буде передати до органу ДКСУ лише один раз. Електронна копія такого документа буде збережена у базі даних, тому подальше використання цього документа для підтвердження наступного платежу (що буває, наприклад, при виконанні окремих етапів по довгостроковим договорам) буде виконуватись завдяки лише посиланню на збережену копію. Оскільки усі електронні документи (електронні копії паперових документів) підписуються електронним цифровим підписом, інформація, що знаходяться у базі даних є повним, достовірним та цілком легітимним відбитком оригінального документа.
Завдяки такому рішенню, зменшиться навантаження на канали передачі даних між органами ДКСУ та розпорядниками державних коштів, спроститься процес обслуговування видаткової частини бюджетів усіх рівнів, та зменшиться ризик внесення помилок.
Адаптація та впровадження системи віддаленого доступу клієнтів Казначейства через СДО спростить проходження платежів, підвисить відмовостійкість інформаційного середовища ДКСУ, спростить обслуговування розпорядників бюджетних коштів всіх рівнів органами Державного казначейства. При цьому розпорядники та одержувачі бюджетних коштів отримають можливість в режимі реального часу відстежувати стан рахунків, відкритих в територіальних органах Державної казначейської служби України, проходження платежів, отримання виписок по рахунках тощо.
У 2025 році планується відмова від ПЗ "Барскриптор" та буде використовуватись відповідне рішення для авторизації в СДО та АС "Є-Звітність" - "ІІТ Користувач ЦСК-1.3"
Мінімальні вимоги до ПК клієнта:
для 5-ї версії ПЗ "Cisco AnyConnect Secure Mobility Agent" необіхідна мінімум ОС Windows 10 та вище, а також щоб даний ПК мав вихід в Інтернет і сканер для сканування підтвердних документів, які будуть надсиластись в Казначейство для реєстрації зобов’язань.
Для авторизації в СДО використовуються пристрої типу eToken, просто за допомогою паролю в систему не можливо увійти. Тому бюджетним установам потрібно придбати за власні кошти ці пристрої. Для входу та формування виписок по власним рахункам достатньо лише одного пристрою. А для підписання платіжних доручень мінімум 3 eToken.(Для одержувачів бюджетних коштів в яких в штатному розписі не передбачено посади бухгалтера може бути два токени - один для печатки, а інший для підпису керівника)
Орієнтовна вартість одного носія ключової інформації у вигляді "ЮСБ-флешки" від 1170 до 1752 грн, а у вигляді смарт-картки з картрідером - 510 грн. та 516 грн. відповідно.(ціни станом на березень 2025 року)
Для надійного захисту каналу передачі інформації між бюджетною установою і ДКСУ, бюджетній установі надається ПЗ "Cisco AnyConnect Secure Mobility Agent" для створення VPN-тунелю та на RSA-ключ для установи терміном на 2 роки. КНЕДП Казначейства генерує RSA-ключ для клієнтів - безкоштовно!
Державна казначейська служби України (Казначейство) нагадує, що відповідно вимог Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України (Наказ МФУ № 308 від 02.03.2012) органи Казначейства не реєструють фінансові зобов'язання у разі відсутності відповідного бюджетного зобов'язання, відображеного у бухгалтерському обліку виконання державного та місцевих бюджетів. При застосуванні дистанційної форми обслуговування підтвердженням для розпорядника бюджетних коштів успішної передачі його електронних документів до системи Казначейства є відповідне сповіщення системи Казначейства (СДО).
З метою уникнення непорозумінь під час обробки направлених електронних документів, Казначейство радить клієнтам дотримуватись черговості подання документів та направляти електронні реєстри фінансових зобов’язань не раніше, ніж для відправлених реєстрів бюджетних зобов’язань системою встановлено статус "Перепідписаний " або "Отриманий Казначейством", та направляти електронні платіжні доручення на оплату зобов’язань НЕ РАНІШЕ, ніж для направлених реєстрів фінансових зобов’язань системою встановлено статус "Перепідписаний " або "Отриманий Казначейством".
FAQ - Питання-відповіді СДО
Як усунути помилку «The VPN Service is note avaible. Exiting.»?
Це повідомлення інформує користувача про неналежну роботу служби «Cisco AnyConnect Secure Mobility Agent» - вона не запущена або призупинилась. При отриманні такого повідомлення її необхідно запустити або перезапустити.
Для цього натискаємо правою клавішею миші на значку «Мій комп’ютер» та з контекстного меню обираємо пункт «Керування».
Відкриється вікно «Керування комп’ютером», в ньому потрібно зайти в меню «Служби» - в середній частині вікна з’явиться перелік служб. Натиснути правою клавішею миші на службі «Cisco AnyConnect Secure Mobility Agent» та обрати пункт «Перезапустити».
Які причини виникнення повідомлення «Certificate Validation Failure»?
Це повідомлення означає, що програма не знаходить актуальний (діючий) сертифікат ключа для Cisco AnyConnect (RSA-ключ). Це може відбуватися з наступних причин.
RSA-ключ відсутній.
Місце зберігання RSA-ключа залежить від того, якій тип ЗНОК використовує користувач.
Якщо використовуються носії виробництва ТОВ «Інститут Інформаційних Технологій»: Алмаз-1К або Кристал-1, то RSA-ключ має бути імпортований до сховища сертифікатів операційної системи. Процедура імпорту ключа покроково описана у інструкції по налаштуванню Cisco AnyConnect.
При використанні носія виробництва ТзОВ «Автор», RSA-ключ записується безпосередньо на ЗНОК. Клієнт може зробити це самостійно за допомогою спеціального програмного забезпечення P11KeyUtil.exe, яке також надає ВПР, або на прохання клієнта це може зробити працівник ВПР.
Некоректна робота або несправність USB-порта, до якого підключений ЗНОК.
Якщо ключ записаній на ЗНОК, але USB-порт несправний - система просто не може отримати доступ до носія та зчитати з нього інформацію. Необхідно перевірити роботу USB-порта або спробувати підключити ЗНОК в інший USB-порт.
В операційній системі відсутні драйвери (спеціальне програмне забезпечення) для роботи із даним видом ЗНОК.
Як що для ключових даних використовується ЗНОК серії SecureToken виробництва ТзОВ «Автор», для роботи з ним необхідно встановити драйвери - файл AvtorCc337Md_Setup.exe. Його клієнту також надає ВПР разом з інсталяційним пакетом. Цей файл необхідно запустити на відповідній робочій станції користувача.
Закінчився термін дії сертифікату (RSA-ключа) для Cisco AnyConnect.
Термін дії RSA-ключа становить 2 роки. Для забезпечення безперебійної роботи, Казначейство виготовляє нові сертифікати без додаткового звернення клієнта за 10-14 днів до завершення дії попереднього сертифікату та надсилає їх до відповідного ВПР, у якому обслуговується клієнт.
Як перевірти строк дії RSA-ключа?
Однією з причин виникнення повідомлення «Certificate Validation Failure» є закінчення терміну дії сертифікату RSA-ключа, який становить 2 роки.
Для забезпечення безперебійної роботи в СДО необхідно контролювати cтрок дії сертифікату RSA-ключа. Визначити кінцеву дату дії RSA-ключа можна вбудованим в операційну систему засобом управління сертифікатами, викликати який можна натиснувши клавішу «Пуск», ввести команду «certmgr.msc» та натиснути «Enter» або обрати відповідний запис.
В вікні сертифікатів поточного користувача необхідно обрати пункт «Особисте» - «Сертифікати» . В полі «Кому видано» знайти відповідний RSA-ключ * та строк його дії.
* Назва RSA-ключа у форматі xxxx-NNNNNNNN, де,
- хххх – код органу Казначейства в якому обслуговується установа;
- NNNNNN – код ЄДРПОУ установи.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 10 липня 2015, 11:37
Ярина
Добрий день. Підскажіть будь ласка, де можно знайти анкету та договір для отримання доступу цієї програми. Буду дуже вдячна за відповідь.
А есть ли у кого-нибудь инструкция администратора? А то я новый спец. ИТ в казне, начальник настаивает, что я должна быть готова "внедрять" данное ПТК. Я и так в казначейских программах не ахти, хотелось бы быть готовой... Так что если у кого есть - киньте на vik.84@list.ru
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 04 серпня 2015, 19:46
galaxy84
Да, и еще, поделитесь впечатлениями кто уже работает. Буду благодарна за ответ
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 04 серпня 2015, 19:56
yaoleg
Який адмін, якщо районного рівня, то такої інструкції не потрібно! Райони працюють лише АС "Є-Казна". А обласні адміни надають права користувачам ПТК "Клєнт-Казначейства - Казначейство" і "прив’язують" рахунки з сертифікатами.
А взагалі дивіться відеоконфенції ДКСУ, які відбуваються майже кожного місяця. Ну і на сайті ДКСУ розділ "Електронні сервіси"
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 24 вересня 2015, 09:58
fyuriy1
Дякую за надане посилання!
Тепер стало більш зрозуміле впровадження СДО)
Не зрозуміло, чому бюджетна установа, повинна платити кошти за ЕЦП, якщо в неї вже є безкоштовне ЕЦП ДФС. Отримання ще одних ЕЦП порушує закон України про ЕЦП від 2003 року! Вимивання бюджетних коштів в якісь ТОВ та ПАТ? В ДСЗ таку схему вже прикрили.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 10 березня 2016, 05:56
yaoleg
По перше, електронно-цифровий підпис в АЦСК ДКСУ виготовляють БЕЗКОШТОВНО! По друге, Ви для безпеки власного ЕЦП, який буде накладатися на ПЛАТІЖНІ ДОКУМЕНТИ, а не простий звіт купуєте носій ключової інформації, який убезпечує копіювання Вашого ЕЦП зловмисниками і т.д. і т.п.
Ну і щодо закону, якщо робити все правильно, то ЕЦП надається відповідно до покладених обов'язків, одна людина може накладати ЕЦП від ДФС, а інша від ДКСУ. Звісно, що в кожної установи свої нюанси в роботі, тому потрібно завжди шукати компроміс, поки законодавчо вс е не буде урегульовано.
P.S. Взагалі то, планують що будь-який ЕЦП виготовлений будь-яким Акредитованим центром може бути взаємозамінним і буде "розумітися" і підписуватися усіма програмами і сервісами.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 11 березня 2016, 21:59
avs
Аргумент, про "безпечний" носій, який униможливлює крадіжку так собі, що заважає вкрасти сам носій? В сільській місцевості в основному примушують сільські ради, право першого и другого підпису як на звітах так і на платіжних документах у головного бухгалтера і сільського голови. Ну і як тут зробити "все правільно" не порушуючи закон? Коли зроблять що ЕЦП всіх Акредитованих центрів будут працювати, тоді і не буде порушуватися закон. Обслуговування бюджетної установи бюджетною повинно буди безкоштовним. Коштовне обслуговавання тагне на корупцію з боку кервництва ДКСУ.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 12 березня 2016, 04:44
yaoleg
Якщо стороння особа заволодіє носієм ключової інформації, то вона навряд чи зможе використати ЕЦП, який записано на ньому. Адже для цього неохідно знати пароль доступу до нього. А також, існує ще програма шифрування "Криптосервер" до якого АЦСК ДКСУ також генерує ключі шифрування і там також є пароль. Тому, сторонній особі буде практично неможливо заволодіти усіма цими ключами та й паролями до них одночасно при умові, що сам розпорядник не буде їх розголошувати.
Щодо заробляння керівництва ДКСУ на продажі НКІ, то Вам краще дізнатися у них, яка їхня зацікавленність. Але, якщо Вас цікавить моя думка, працівники ДКСУ не отримують жодної копійки із продажу чи не продажу носіїв ключової інформації. Тим паче, що ці носії реалізовують щонайменше два різних підприємтсвах. Одне знаходиться у м.Київ, а інші у м.Харків.
На сьогодні, робота бюджетної установи без використання ПТК "Клієнт-Казначейства - Казначейство" є неефективною! Без використання цієї системи бюджетні кошти витрачаються нераціонально. Адже, через систему інтернет-банкінгу платежі можна проводити в електронному вигляді та не потрібно везти в казначейство. Завдяки системі бухгалтер економить свій час, а це основна "валюта" у XXI столітті, коли стільки новацій у законодавчій базі. Якщо бухгалтер дійсно зацікавлений у ефективній роботі установи, то він буде використовувати ПТК "Клієнт-Казначейства - Казначейство", тим більше, що планується подача електронної звітності з накладанням ЕЦП.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 17 березня 2016, 19:28
valic
У який термін часу розглядається надання доступу до бази ДКС? Всі документи здані, лишається чекати тильки це.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 18 березня 2016, 09:17
yaoleg
В залежності від кількості поданих заявок та від завантаженості працівників казначейства.Від кількох днів до кількох тижнів.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 23 березня 2016, 21:50
Форум Держслужбовців
Дійсно, програма була б чудова, але те що ми маємо на даний момент, то про економію часу не може бути й мови, а буває і навпаки: простіше завезти самим документи в електронному вигляді та на папері в казначейство.
Вирішення помилок програми затягується на години, а бувають випадки коли і протягом декількох днів, а по скільки служба підтримки досі не працює, то над вирішенням проблем звертаємось до казначейства яке нас обслуговує.
Не повезе вам якщо ви у свого УДКСУ будете першим клієнтом підключеним до СДО, тому що вони і самі не знають що до чого і вони в ньому ніколи не працювали. А спілкування проходе в такому вигляді: виникає проблема з якою ви звертаєтесь до свого казначейства, вони з вашою проблемою звертаються до свого ГУДКСУ, потім ГУДКСУ з цим питанням звертається до спеціалістів ДКСУ і вам повезе якщо спеціалісти ДКСУ вчасно зможуть вирішити дану проблему - це називається гра в "зіпсований телефон".
Також потрібно бути готовим до того що замість трьох НКІ потрібно 5: два директора, 2 бухгалтера та печатка установи, тобто 5 носіїв ключової інформації, а кожен НКІ коштує приблизно 900 гривень.
Між іншим, дохідну виписку ви теж не зможете побачити в СДО, можливо в майбутньому, але коли це буде ніхто не дає конкретної відповіді, так само як і на питання про службу підтримки.
Важко назвати це готовим програмним продуктом, правильніше було б - тестовим. Обіцяли "золоті гори", а поки що маємо кучу проблем та зіпсованих нервів.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 24 березня 2016, 07:21
yaoleg
Всі послуги, які надається ПТК "Клієнт-Казначейства - Казначейство" відображенні в договорі, який укладає розпорядник бюджетних коштів. І цих послуг на даному етапі нашим клієнтам достатньо. Звісно є багато зауважень та питань, але хіба можливо отримати систему на, яка на 100% задовільняє усі потреби усіх розпорядників коштів України та ще й за БЮДЖЕТНІ КОШТИ? Ви не порівнюйте інтернет-банкінг комерційних банків та ПТК "Клієнт-Казначейства - Казначейство" - це зовсім різні по функціоналу сервіси. Ну і в подальшому фунції будуть додаватись, а робота системи покращуватись.
Ну і, щодо НКІ. Для перегляду виписок достатньо придбати 1 НКІ, а для проплати платіжних документів 3 носія ключової інформації(можна і більше). Якщо брати картрідер+картки, то вартість 3 НКІ буде 1500 грн. Зважаючи на сьогоднішню вартість паперу та витратних матеріалів, паливно-мастильних матеріалів за рік ці кошти окуповуються.
Ну і на останок, все нове здається якесь не таке, але хто знає, як робити, той задоволений.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 24 березня 2016, 13:07
Sedrik
Да не така вже велика проблема кількість і вартість НКІ, найголовніша проблема що данне ПО працює ТЕСТОВО...а точніше практично не працює...Перед тим як відправити платежі до Казни в СДО їх необхідно набрати чи в мережі чи в інших прогах, а потім втягнути в СДО та підписати.... а це дуже цікаво, тому що зробити це практично не можливо, останій експеримент в нас зайняв півдня і в результаті дійшли лише юридичні та фінансові, а платежі тупо зникли.....Так що перш доробіть продукт а потім впихайте його розпорядникам.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 24 березня 2016, 13:14
Slavker
Після Вашого повідомлення уже навіть і не знаю, робити ключі чи ні)
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 24 березня 2016, 13:52
yaoleg
Ключі робіть і підключайтесь до системи. Всі ваші зауваження будуть почуті і відповідно скоріше їх опрацюють. А якщо нічого не будете робити, то будуть усі казати, що ні в кого проблем ніяких не виникають. Відповідно усім нам потрібно співпрацювати і покращувати роботу системи.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 24 березня 2016, 14:26
Sedrik
Можливо перш покращити роботу системи? Ми не проти СДО, вона потрібна і залюбки будемо нею користуватись. А сьогодні як в тому анекдоті : "....Пірнайте в басейн! З часом ми покращимо його роботу і напустимо туди води...." нажаль...
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 24 березня 2016, 18:45
yaoleg
Якщо у Вас є конкретні питання/пропозиції звертайтесь за контаками у посиланні http://www.treasury.gov.ua/main/uk/publ ... cle/264713.
А те, що багато ще нюансів і недоопрацьовано, так і світ не за один день з'явився.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 24 березня 2016, 21:53
Форум Держслужбовців
yaoleg писав:
Ну і, щодо НКІ. Для перегляду виписок достатньо придбати 1 НКІ, а для проплати платіжних документів 3 носія ключової інформації(можна і більше). Якщо брати картрідер+картки, то вартість 3 НКІ буде 1500 грн.
так, дійсно, тільки 3, поки ваш, наприклад, бухгалтер не піде на лікарняний чи у відпустку, тому вам прийдеться везти документи в казначейство. а щоб такої ситуації не виникало то потрібно мати 5 ЕЦП. Стосовно картрідера+карток, то так, дійсно, дешевше.
Всі проблеми можливо зрозуміти: і програма недороблена, і служба підтримки відсутня, але нам про цей комплекс розповідали від середини 2015 року, а вже весна 2016. Всім не вгодиш і в кожного забаганки свої, але навіть те що так часто без попередження програма не працює наводить на думки, що краще б ми дочекались більш-менш відтестованого продукту, а не те що витрачаючи свій час бути тестувальниками і заручниками недопрацьованої програми. Казначейство обіцяло інше, а зараз просто знизують плечима, тому що від них мало що залежить.
Якщо ми тестувальники, то чому про це не попереджали? Чому самі УДКСУ не підключаться до СДО і самі не пройдуть більшість грабель, адже їх бухгалтер набирає такі ж самі документи в тій же казначейській програмі "фіндокументи" що і ми, або хоча б тестовому режимі, щоб виявити хоч якісь нюанси. Будемо надіятись що все це вирішиться в майбутньому та буде працювати, щоб впершу чергу полегшити роботу нам - розпорядникам, а вже потім казначейства, а поки що тільки головний біль і в одних і в інших.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 25 березня 2016, 11:14
Elenamirop
А куда обращаться с замечаниями и вопросами ? Мучаемся с этой программой. Юридические исчезают, при отправке финансовых пишет, что не найдены документы для отправки в банк. Платежки "садятся" в казне как больничные. Бьемся - только время тратим. Не понятно, то ли мы что-то не то делаем, то ли программа не работает.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 25 березня 2016, 13:35
yaoleg
Elenamirop писав:А куда обращаться с замечаниями и вопросами ? Мучаемся с этой программой. Юридические исчезают, при отправке финансовых пишет, что не найдены документы для отправки в банк. Платежки "садятся" в казне как больничные. Бьемся - только время тратим. Не понятно, то ли мы что-то не то делаем, то ли программа не работает.
На впровадження СДО ми підписали договір с казначейством ще в серпні 2015 року і "впроваджували" аж до березня 2016. Звісно були проблеми, деякі залишилися досі, вирішуємо їх по мірі виникнення. Але, якби не наш штатний ІТішник, наврядчи б ми впоралися власними силами. Зараз ми реєструємо і юридичні, і фінансові зобовязання, прикріплюємо скановані підтверджуючі документи, проводимо платежі. Плюси: значне зменшення паперових носіїв. Мінуси: витрачені нерви та час на впровадження. Залишилася одна найбільша проблема - система не працює в мережі при підключенні на ІР-адресу станції де встановлений кріптосервер, тому працюємо на одному комп'ютері і начальник приходить зі своїм ключем.
Re: ПТК "Клієнт Казначейства - Казначейство"
Додано: 29 березня 2016, 19:50
valic
хорошо, а финансовые не нужно импортировать? только юридические и платежки? Просто при импорте финансовых выдает кучу ошибок на английском.