На форумі розглянуті питання індексації, виплати лікарняних та декретних, правові питання та багато важливого для працівників бюджетної сфери України. Приєднуйтесь!
https://buhgalter.com.ua/forum/
Але, в нашій державі і дотепер діє Перелік посад і робіт, котрі заміщуються чи виконуються працівниками, з якими підприємством, установою, організацією можуть укладатися письмові договори про повну матеріальну відповідальність за незабезпечення збереження цінностей, переданих їм на схов, обробку, продаж (відпуск), перевезення або застосування в процесі виробництва, затверджений постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 28.12.1977 №447/24 (далі - Перелік).
Отже при виборі матеріально відповідальної особи раджу скористатись зазначеним Переліком.
Крім того, зазначу, що до вищезгаданого Переліку посаду секретаря не віднесено, проте враховуючи позицію Мінсоцполітики, яке воно визначило в листі від 29.04.2013 р. № 61/06/186-13 договір про повну матеріальну відповідальність може бути укладено з особою, посада якої відсутня в Переліку, у разі якщо для цієї особи в установленому порядку (відповідно до робочої інструкції, наказу, розпорядженню) передбачається розширення зони обслуговування або збільшення обсягу робіт видами робіт, пов'язаними зі зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або застосуванням у процесі виробництва довірених цінностей.Нічого конкретного в Переліку немає. Нема в сільській раді посад, які "безпосередньо пов’язані із зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або застосуванням у процесі виробництва переданих їм цінностей." Касир відповідає за гроші, а хто відповідатиме за матеріальні цінності ( принтери, комп'ютери стільці і т. д.)?Владислав Станкус писав:Згідно з вимогами ст. 135-1 Кодексу законів про працю України договори про повну матеріальну відповідальність укладаються лише у письмовій формі з працівниками (що досягли 18 років), які обіймають посади або виконують роботи, безпосередньо пов’язані із зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або застосуванням у процесі виробництва переданих їм цінностей. Перелік таких посад і робіт, а також типовий договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність затверджуються в порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України.Але, в нашій державі і дотепер діє Перелік посад і робіт, котрі заміщуються чи виконуються працівниками, з якими підприємством, установою, організацією можуть укладатися письмові договори про повну матеріальну відповідальність за незабезпечення збереження цінностей, переданих їм на схов, обробку, продаж (відпуск), перевезення або застосування в процесі виробництва, затверджений постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 28.12.1977 №447/24 (далі - Перелік).
Отже при виборі матеріально відповідальної особи раджу скористатись зазначеним Переліком.
Крім того, зазначу, що до вищезгаданого Переліку посаду секретаря не віднесено, проте враховуючи позицію Мінсоцполітики, яке воно визначило в листі від 29.04.2013 р. № 61/06/186-13 договір про повну матеріальну відповідальність може бути укладено з особою, посада якої відсутня в Переліку, у разі якщо для цієї особи в установленому порядку (відповідно до робочої інструкції, наказу, розпорядженню) передбачається розширення зони обслуговування або збільшення обсягу робіт видами робіт, пов'язаними зі зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або застосуванням у процесі виробництва довірених цінностей.
Вважаю, що сільський голова не може бути матеріально відповідальною особою оскільки саме він повинен від імені сільської ради укласти договір про повну матеріальну відповідальність з особою, на яку будуть покладені відповідні функції щодо збереження матеріальних цінностей.
Також саме він від імені адміністрації зобов'язується:
- створювати працівникові умови, необхідні для нормальної роботи і забезпечення повного збереження ввірених йому матеріальних цінностей;
- ознайомити працівника з чинним законодавством про матеріальну відповідальність робітників і службовців за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації, а також з діючими інструкціями, нормативами і правилами зберігання, приймання, обробки, продажу (відпуску), перевезення або застосування в процесі виробництва переданих йому матеріальних цінностей;
- проводити в установленому порядку інвентаризацію матеріальних цінностей.Доброго дня!Придатченко Вікторія писав:Доброго дня! Скажіть будь-ласка, призвільненні матеріальної особи треба скласти акт приймання-передачі, чи є затверджена форма такого акту?
Не те що можна, а нужноДиванова писав:Добрий день. Звільняється МВО, проводимо інвентаризацію. Вже визначено, хто буде приймати ТМЦ.Чи правильно буде оформити цю передачю Актом внутрішнього переміщення ОЗ, враховуючи, що не має затвердженої форми Акти приймання-передачі ТМЦ при звільненні.
Добрий день,Євгеній.прошу допомоги у вирішенні такого питання : бюджетна установа (ми) передали згідно акту-приймання передачі у безоплатне користування на правах позички майно та обладнання іншій бюджетній установі. Заключено договір позички . Як правильно оформити це у бухгалтерському обліку ,які проводки зробити .у кого це майно має на балансі( у нас чи у тієї установи ).хто має проводити інвентаризацію даного майна . і чия має бути матеріально-відповідальна особа. Буду дуже вдячна.EVGENIY писав:Не те що можна, а нужноДиванова писав:Добрий день. Звільняється МВО, проводимо інвентаризацію. Вже визначено, хто буде приймати ТМЦ.Чи правильно буде оформити цю передачю Актом внутрішнього переміщення ОЗ, враховуючи, що не має затвердженої форми Акти приймання-передачі ТМЦ при звільненні.Spoiler
1. Акт внутрішнього переміщення основних засобів застосовується для оформлення господарських операцій з руху основних засобів в межах суб’єкта державного сектору.
2. Інформація про основні засоби вноситься до акта із зазначенням назви об’єкта, інвентарного (номенклатурного) номера, одиниці виміру, кількості, первісної (переоціненої) вартості та місця знаходження об’єкта після переміщення.
3. Акт складається матеріально відповідальною особою, що передає цінності, у трьох примірниках та підписується матеріально відповідальними особами, яка передає та яка приймає основні засоби, та головним бухгалтером. Перший примірник акта передається до бухгалтерської служби, два інших, по одному примірнику для кожного, - залишаються у матеріально відповідальних осіб.
4. У разі зміни місцезнаходження основних засобів у межах суб’єкта державного сектору без зміни матеріально відповідальної особи може складатися акт у довільній формі у двох примірниках із зазначенням нового місцезнаходження основних засобів. Акт підписується матеріально відповідальною особою і головним бухгалтером. Перший примірник акта передається до бухгалтерської служби, другий примірник залишається у матеріально відповідальної особи.
Подробиці:
Lesia1986 писав:Добрий день! Підкажіть, будь ласка, чи може бухгалтер який веде списання та облік матеріальних цінностей бути МВО?
Як зазначив ВСС у Постанові № 12, договори про повну матеріальну відповідальність, укладені з особами, які не включені до переліку категорій працівників, з котрими можна такі договори укладати, є недійсними.
Тут особисто для мене питання в тому що таке "на правах позички"?! Чому не в аренду? Чому взагалі внутріводмчу передачу не зробили? Чому саме позичка? Що в договорі написано?jaryna писав:EVGENIY, прошу вашої допомоги у такому питанні:ми, бюджетна установа , передали іншій бюджетній установі (відділу культури)майно та обладнання у безоплатне користування на правах позички згідно договору позички .як правильно відобразити це у бухгалтерському обліку?які зробити проводки?у кого це майно має бути на балансі?хто має проводити інвентаризацію ?адже матеріально-відповідальна особа їхній працівник . Фінансується бібліотека з районного бюджету , а приміщення і майно наше передано у безоплатне користування.буду дуже вдячна за відповідь.будь ласка
11. Бюджетні установи на активи, які їм не належать, але знаходяться в їх розпорядженні, також складають окремі описи з розподілом: на орендовані, прийняті на відповідальне зберігання, комісію, переробку тощо.
Можу порадити статтіАнж писав: ↑08 вересня 2022, 21:14Доброго дня
Підкажіть, будь ласка, чи може завідувач господарства організації бути матеріально відповідальною особою за будівлю цієї організації?
Просто я, якщо чесно не розумію на яких законних чи не законних підставах одна людина може відповідати за цілу будівлю (бути матеріально відповідальною особою за будівлю)