6026 19

Дистанційне казначейське обслуговування - це вигідно

Інтерв’ю Голови Казначейства Т. Слюз газеті «Голос України» в номері за 4 серпня 2016 року

На початку 2015 року Казначейство запропонувало розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів нову, сучасну форму дистанційного розрахункового обслуговування через мережу Інтернет з використанням електронного цифрового підпису. Станом на початок серпня 2016 року всі області України підключено і працюють у системі, укладено близько 10 400  договорів з клієнтами на дистанційне розрахункове обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство». Про переваги підключення до цього програмно-технічного комплексу та перспективи його розвитку розповідає Голова Казначейства Тетяна СЛЮЗ. 

– Тетяно Ярославівно, почнемо з головного – з мети. Що саме ставило на меті Казначейство, започатковуючи створенняпрограмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство»?

– Для нас було і залишається важливим спрощення та оптимізація взаємодії розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в процесі обслуговування в органах Казначейства. Саме з цією метою ми запровадили електронний формат обслуговування клієнтів з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних Інтернет-технологій.

Стрімкий розвиток телекомунікаційних систем та інформаційних технологій, наявність необхідної нормативно-правової бази щодо використання електронного цифрового підпису створили всі передумови для запровадження в органах державної влади, зокрема в Казначействі, повноцінного, підкріпленого юридично електронного документообігу.

За своєю суттю програмно-технічний комплекс «Клієнт Казначейства – Казначейство» призначений для надання клієнтам Державної казначейської служби України, – розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів, – віддаленого доступу за допомогою мережі Інтернет до інформаційних ресурсів Державної казначейської служби України.

– Чи давно Казначейство розпочало розробку та реалізацію цього проекту, які основні етапи вже пройдено?

– Пілотний проект Казначейство запустило в 2014 році. Побачили позитивний результат – і вже наступного, 2015 року, ввели до широкомасштабної промислової експлуатації систему дистанційного обслуговування клієнтів з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство».

Адаптацію та введення комплексу в експлуатацію поділили на кілька етапів. Перший – впровадження системи в частині формування та передачі до органів Державної казначейської служби України платіжних документів за 37-ю групою розрахунків,– «розрахунки інших клієнтів банків»,– з використанням електронно-цифрового підпису, формування та отримання клієнтами Казначейства електронних виписок за рахунками. Другий етап – впровадження системи в частині обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів. У процесі роботи неодноразово дослухалися до побажань наших клієнтів, адже система має працювати так, щоб людям було зручно.

Усі без винятку казначейські операції функціонують з 1 січня 2016 року за допомогою програми «Клієнт Казначейства – Казначейство».

Фактично система дистанційного обслуговування побудована за класичним принципом Інтернет-банкінгу, вона надає можливість нашим клієнтам володіти інформацією в режимі реального часу про стан рахунків у Казначействі та здійснювати операції, не покидаючи власного офісу.

Крім того, користувачі системи дистанційного обслуговування мають змогу накладання та перевірки електронного цифрового підпису з використанням системи криптографічного захисту інформації. Наголошую, що політикою безпеки програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство» передбачено використання виключно захищених носіїв ключової інформації, що забезпечує захист особистих ключів електронного цифрового підпису від несанкціонованого доступу до них.

– Тетяно Ярославівно, які переваги для клієнтів у витратах при підключенні до програми «Клієнт Казначейства – Казначейство»?

– Тут для наших клієнтів кодовими словом має бути «безкоштовно». Послуги Державної казначейської служби з генерації ключів електронного цифрового підпису безкоштовні. Використання клієнтами системи дистанційного обслуговування не потребує абонплати, тобто безкоштовне. Первинне підключення клієнтів до системи дистанційного обслуговування клієнтів через комплекс «Клієнт Казначейства – Казначейство» також є безкоштовнимНа всіх етапах використання системи Казначейство надає клієнтам консультації та підтримку. Це, як ви розумієте, також безкоштовно. Клієнт несе тільки разові витрати – на носії ключової інформації. Одразу скажу, що окупність придбаних носіїв, навіть за умови невеликих кошторисних призначень бюджетних установ, становить шість місяців. Досягається економічний ефект завдяки суттєвій економії часу, зменшенню витрат на матеріали для друку, транспорт тощо. Додайте прискорення оброблення інформації, скорочення часу на казначейське обслуговування та зменшення кількості помилок. Тобто дистанційне казначейське обслуговування – це вигідно.

– Скажіть, яким чином можна стати клієнтом системи дистанційного обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство»?

– Це досить просто зробити. Перш за все, слід зрозуміти переваги системи дистанційного казначейського обслуговування та виявити бажання «крокувати в ногу з часом». На офіційному сайті Казначейства (www.treasury.gov.ua) у рубриці «Електронні сервіси» викладена відповідна інформація, з якою можна ознайомитися для прийняття остаточного рішення.

Після того, як рішення прийнято, слід заповнити анкету та укласти договір на дистанційне обслуговування з органом Державної казначейської служби, в якому обслуговується клієнт. Наступний крок – придбання захищених носіїв ключової інформації. Далі – клієнт готує пакет документів для генерації ключів електронного цифрового підпису та передає його до акредитованого центру сертифікації ключів Державної казначейської служби України або до його підрозділів в областях – віддалених пунктів реєстрації. Фактично такими віддаленими пунктами є підрозділи інформаційних технологій та захисту інформації Казначейств в областях та окремих кущових районних управліннях казначейств. Тобто, для зручності наших клієнтів створена ціла мережа розповсюдження сертифікованих ключів Державної казначейської служби України, працівникам якої делеговане завдання щодо отримання від клієнтів пакету документів та надання їм консультаційної допомоги при генерації та реєстрації електронного цифрового підпису. На сайті Казначейства у рубриці «Електронні сервіси» можна ознайомитися з переліком віддалених пунктів реєстрації – це «Інформація щодо контактів акредитованих центрів сертифікації ключів Державної казначейської служби України».

Після отримання в органі Казначейства, в якому обслуговується клієнт, диску з програмним забезпеченням для роботи в системі дистанційного обслуговування та ключів шифрування, клієнт налаштовує його на своєму автоматизованому робочому місці. Наступний крок – клієнт оформлює заявки про надання доступу до системи на кожну визначену ним відповідальну особу та подає ці заявки до органу Казначейства, в якому обслуговується. Цей же орган Державної казначейської служби надає клієнтові повідомлення про термін початку роботи, після чого той починає працювати в системі.

Описаний процес переходу на дистанційне казначейське обслуговування, як правило, займає 2–3 тижні, оскільки підключення до програмно-технічного комплексу є інтерактивним – клієнт і Казначейство взаємодіють між собою на кожному етапі. Як свідчить практика, результат того вартий.

– Зроблено дуже багато. Проте збільшення кількості клієнтів системи дистанційного казначейського обслуговування та зростання рівня їхніх вимог, напевне, вимагають удосконалення програмного продукту, розширення онлайн-послуг...

– Нині у процесі впровадження інформування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів щодо руху коштів на відповідних рахунках, формування та надсилання повідомлень про стан виконання ініційованих ними процесів, зокрема – на електронну пошту або СМС-повідомлень.

Ставимо на меті збільшення потужностей серверного обладнання, яке обслуговує систему, з врахуванням кількості підключень. Працюємо над спрощенням процесу інсталяції програмного продукту на стороні клієнта, щоб інсталяція відбувалася швидко та якомога простіше.

Знаємо про бажання наших клієнтів щодо використання платформи системи дистанційного обслуговування для створення системи фінансової звітності в електронному вигляді. Наразі триває опрацювання впровадження такої можливості.

Тобто постійно «відшліфовуємо» програмно-технічний комплекс «Клієнт Казначейства – Казначейство», дотримуючись засад безперебійності, безпомилковості та надійності системи.

Наш принцип – дистанційне казначейське обслуговування має бути зручним та корисним для клієнтів – розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.

http://treasury.gov.ua



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (19)
Маша
08.08.2016
Ну зовсім "безкоштовно"!
галя
08.08.2016
начиталась того всього так і незрозуміла ... чи безкоштовно є якийсь пакет ... чи виготовлення ключів іде з оплатаю і тільки ???????я хочу поки що зробити пакет для перегляду виписок ...
Ярина галя
08.08.2016
Платні лише носії ключів- така собі флешка або картка з картрідером. Для отримання виписки достатньо лише 1 носія, а для відправки платіжок та реєстрів треба 3.
Natali галя
09.08.2016
Не "такі собі ключі", а "Електронний USB-ключ SecureToken-337". В ньому, грубо кажучи, вбудований криптозахист, кіно і фотки не запишуться. Бажано придбавати від компанії "АВТОР", з ними менше потім мороки. Ці ключі можна використовувати не тільки в СДО, а й підписувати файли по 151-ій постанові. Вони дорогі, але сільради відбивають затрати за 2-3 місяці, економлячи на пальному і т.д., щоб не іїдити в райцентр з парою платіжок. До речі, АВТОР продає під гарантійні листи. Подробиці на http://o2.kiev.ua/
Іван
08.08.2016
А скажіть як працювати сільським радам. Який там інтернет часом до них зателефонувати не можна.
Валентин
08.08.2016
В Ізмаїльському районі Одеської області ніхто не може працювати дистанційно вже пів року. Ні одне фінансове зобовязання ще не було зімпортоване в цілому районі! Сором!
Настя
09.08.2016
Користуюся цією програмою, дуже подобається, проста у використанні, але згодна, що треба гарний інтернет.
Ната Настя
09.08.2016
Підкажіть будьласка, скільки ви вже користуєтесь цією програмою, чи відправляєте платіжні доручення? Я нещодавно тільки почала дивитись виписки, казначейство просить вже і відправляти платіжки, а в мене не виходить. В інструкції є все для набору платіжок, а як їх підписувати та відправляти не розумію, пробувала - не виходить, і казна не може підказати. Чи не могли б ви щось підказати, як робити в цій програмі? Можливо не через форум, а по електронкі? Буду дуже вдячна!!!
Євген Ната
09.08.2016
http://budget.factor.ua/viewtopic.php?f=143&t=4726&p=60551&e=60551
Ярина Настя
09.08.2016
Я тільки почала користуватись. Підкажіть, а ви платіжні доручення лише з відміткою програми про проведення роздруковуєте, чи носите ще їх в казначейство для штампу? Трохи дивно отримувати проведені документи без електроннго відбитку печатки чи штампу, як ми звикли бачити це в банках.
Семен
09.08.2016
Интернет не работает, о чем разговор, Страна идиотов!!!
СтефаНа
09.08.2016
Минулого року нас збирало казначейство і агітувало за дистанційне обслуговування. Озвучили вартість обслуговування - більше 3,0 тис. гривень на рік. Мені на 2016 рік по КЕКВ 2240 виділили лише 10,0 тис. гривень. Розженешся платити за такі обслуговування
АЛЛА
09.08.2016
Для бюджетних установ це все повинно бути безкоштовним. А так одразу видно чергове відминня бюджетних коштів.
карина
09.08.2016
ох і бреше.електронку надіслати нормально не можуть не те,що дистанційне обслуговування.навчіться виписки нормальні присилати.бюрократи хренові
Вера
09.08.2016
Я б с удовольствием сделала 3 ключа, но мне не понятна стоимость малюсенькой пластмассовой флешки, которую называют Е-токеном, в 1000 грн. ((((( При чем в "АВТОР"е говорят, что можно использовать картку с картридером, что дешевле выходит, а в Казначействе разрешают только флешку! (((. У нас также по КЕКВ 2240 - 10000 грн., а по 2210 - ноль, поэтому даже такое "бесплатное" обслуживание для нас дорого(((((.
Вера Вера
09.08.2016
Я это к тому, что флешка должна стоить 100, ну максимум 200 грн. Тогда меньше было б разговоров и давно все перешли на СДО. Это реально удобно!
Елена
11.08.2016
уже год распечатываем выписки с программы, но отправить юридические, финансовые или платежки - это полная морока! после 10.00 скорость нулевая.... ничего нельзя ни отправить, ни просмотреть. Интерфейс с подписыванием платежек ужасный, нужно постоянно высовывать эти ключи-флэшки, выходить из программы, чтобы зайти под другим ключом.
Олег Елена
27.08.2016
Швидкість роботи електронної системи казначейства це кам'яний вік і реальні тормоза.
Игорь
28.09.2016
Так вони ж спеціально так зробили, щоб можно було купувати тілки токени від АВТОР, хоча є декілька альтернатив з вартістю у 2 рази меньше!!! Це називається - коррупція!!!