3031 2

Щодо порядку проведення конкурсного відбору банків для виплат зарплат бюджетникам

Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз» закликає Уряд прозоро визначати критерії відбору банків для виплати зарплат бюджетникам, пенсій та соцдопомоги. Важливо уникнути помилок, допущених у резонансній Постанові КМУ № 37 від 20.01.16, що призвели до порушення прав громадян України, спотворення конкурентного середовища і судових позовів до КМУ.

Мінфін разом з НБУ на заміну скандальній Постанові КМУ № 37 розробив Проект нового порядку проведення конкурсного відбору банків для виплат зарплат бюджетникам, але експерти УКБС зазначають про необхідність його доопрацювання, насамперед щодо вимог до активів банку, надання в стислі терміни довідок від НБУ, відповідальності керівників бюджетних установ за примусове переведення працівників на обслуговування до іншого банку.

УКБС зауважує, що прийняття такого документу повинно здійснюватись  не кулуарно, а публічно, із залученням до погодження громадськості. Оскільки  питання стосується права громадян на вільний вибір зручного для них банку. Адже зарплата, пенсія, грошова допомога – це кошти, які належать людині, є її власністю. Тому для держави, яка обрала шлях євроінтеграції, такі обмеження неприпустимі.

Для уникнення корупції УКБС наполягає на необхідності отримання безпосередньо Мінфіном напряму(!) довідок НБУ про частку активiв банку у банкiвськiй системi, застосування регулятором заходів впливу до банку-претендента та ін. При цьому, не передбачений обов’язок НБУ або іншого держоргану оперативно надавати такі довідки на запит банків.

Необхідно передбачити зобов’язання керівників бюджетних установ підписувати договори з будь-яким банком з числа уповноважених, в якому працівник бажає обслуговуватись, а також відповідальність керівництва за відмову працівникам у цьому праві чи примусове переведення на обслуговування до іншого банку.  За даними УКБС, останнім часом збільшилось число скарг серед клієнтів банків на примусове переведення на обслуговування до інших банків за вибором керівництва, а не самого працівника.

Крім того, оскільки передбачена відповідальність банків безкоштовно обслуговувати зарплати бюджетників , необхідно зобов’язати Мінфін забезпечити доступ банків до переліку бюджетних установ та підтримувати його в актуальному стані.

«Принципова позиція УКБС у необхідності перегляду вимоги, за якою вибір банку-претендента залежить від його активів, а не від якості та показників діяльності банку. Вимогу, що активи банка мають складати не менше 1% від загальної вартості активів банківської системи, доцільно скасувати, тим паче, що не відповідає визначеній НБУ класифікації банків на групи. Таке обмеження штучно усуває з конкурентної боротьби невеликі українські банки, у т.ч. банки у регіонах з багаторічним досвідом бездоганного обслуговування клієнтів, – зазначає Генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. – Ці банки мають ліцензію НБУ на обслуговування фізосіб, однак необґрунтовано позбавляться можливості й надалі надавати послуги власним клієнтам – працівникам бюджетної сфери, пенсіонерам, отримувачам соцвиплат»

 

Український Кредитно-Банківський Союз



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (2)
eMelya
26.07.2016
До останнього часу у нас було, як у фільмі "Свадьба в Малиновке", влада міняється - бюджетники переходять до нового банку. Бувало і на рік по два раза.
Коля
26.07.2016
Багато українців взагалі не мають ні зарплат, ні пенсій ; звільнені з роботи у зв"язку з "ліквідаціями" державних установ , тобто з ініціативи держави, по незалежним від працівників причинам , живуть по декілька років на утриманні своєї сім"ї та перебиваються випадковими підробітками . А щоб не давать їм субсидії тепер держава штучно приписує їм дохід у розмірі двох прожиткових мінімумів... У якій ще країні є таке піклування про людину?