Мінсоцполітики - щодо обчислення середньої заробітної плати держслужбовцям в травні 2016

Мінсоцполітик в своїх листах N 1290/13/84-16 та N 1291/13/84-16 від 12.09.2016р. роз'яснило особливості обчислення середньої заробітної плати для оплати днів щорічної відпустки, виплати матеріальної допомоги та допомоги для вирішення соціально-побутових питань 



1. Обчислення середньої заробітної плати у цих випадках проводиться з урахуванням Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.95 р. N 100 (далі - Порядок).

Абзацом сьомим пункту 2 Порядку передбачено, що у разі зміни структури заробітної плати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади га органів місцевого самоврядування відповідно до актів законодавства період до зміни структури заробітної плати виключається з розрахункового періоду.

Отже, у випадку, коли за посадою державного службовця не відбулося підвищення окладів (наприклад, працівникам апарату суду), то нарахування середньої заробітної плати проводиться на загальних підставах Порядку, без урахування абзаців сьомого та восьмого пункту 2 Порядку.

2. Абзацом восьмим пункту 2 Порядку визначено, що у разі, коли зміна структури заробітної плати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування відбулася у період, протягом якого за працівником зберігається середня заробітна плата, а також коли заробітна плата у розрахунковому періоді не зберігається, обчислення середньої заробітної плати провадиться з урахуванням виплат, передбачених працівникові згідно з умовами оплати праці, що встановлені після підвищення посадових окладів.

Отже, нарахування середньої заробітної плати за дні відпустки, які припадають на травень 2016 року, необхідно проводити з урахуванням виплат, передбачених працівникові згідно з умовами оплати праці, що встановлені після підвищення посадових окладів. Тобто у розмірі заробітної плати за травень виходячи із нових умов оплати праці.

У випадку якщо нарахування проводилось до затвердження штатного розпису і середню заробітну плату було нараховано без урахування вищезазначених положень Порядку, то необхідно зробити перерахунок і відповідні донарахування.

Суму матеріальної допомоги, яка виплачувалась у квітні поточного року у зв'язку із наданням щорічної відпустки, що почалась з 25 квітня 2016 року, перераховувати не потрібно.

Водночас зазначаємо, що статтею 127 Кодексу законів про працю України передбачено вичерпний перелік підстав, що дають право провадити відрахування із заробітної плати для погашення заборгованості працівника перед установою, з якою він перебуває в трудових відносинах.

3. Враховуючи положення абзаців сьомого та восьмого пункту 2 Порядку, нарахування грошової допомоги до відпустки, яка надається у травні поточного року, проводиться із заробітної плати за травень за новими умовами.

Що стосується виплати матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, то подією, яка пов'язана з виплатою цієї допомоги, є видача наказу. Якщо зазначена допомога була нарахована у квітні, то суму середньої заробітної плати перераховувати не потрібно.

4. Обчислення середньої заробітної плати для виплати грошової допомоги до щорічної відпустки проводиться з урахуванням положень Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.95 р. N 100 (далі - Порядок).

Абзацом сьомим пункту 2 Порядку передбачено, що у разі зміни структури заробітної плати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до актів законодавства період до зміни структури заробітної плати виключається з розрахункового періоду.

Враховуючи, що з 1 травня 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2016 року N 292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році" підвищено посадові оклади з одночасною зміною структури, то розрахунковим періодом для проведення нарахувань виходячи з середньої заробітної плати, передбачених пунктом 1 Порядку, має бути період, починаючи з травня 2016 року.

Відповідно до абзацу 8 пункту 2 Порядку у разі, коли зміна структури заробітної плати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування відбулася у період, протягом якого за працівником зберігається середня заробітна плата, а також коли заробітна плата у розрахунковому періоді не зберігається, обчислення середньої заробітної плати провадиться з урахуванням виплат, передбачених працівникові згідно з умовами оплати праці, що встановлені після підвищення посадових окладів.

Отже, якщо працівник не працював певний період травня поточного року згідно з чинним законодавством або з інших поважних причин, то нарахування середньої заробітної плати для виплати грошової допомоги до відпустки, яка надається у червні поточного року, проводиться з урахуванням виплат згідно з новими умовами оплати праці за фактично відпрацьований період травня поточного року.

5. Обчислення середньої заробітної плати працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період проводиться з урахуванням положень Порядку.

Враховуючи положення абзаців 7 та 8 пункту 2 Порядку, якими не визначено будь-яких виключень працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, середню заробітну плату необхідно обчислити згідно з новими умовами оплати праці.

 


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (2)
Тетяна
21.10.2016
Може хто підкаже як перерахувати з/плату мобілізованому держ. службовцю. До підвищення була і надбавка і індексація, а зараз тільки обов’язкові виплати. Якщо брати коефіцієнт підвищення окладу, то виходить значно більше ніж зараз є його з/плата по штатному.
мсс Тетяна
21.10.2016
У публікації надано відповідь з посиланням на абз.8 п.2 Порядку - обчислення середньої заробітної плати провадиться з урахуванням виплат, передбачених працівникові згідно з умовами оплати праці, що встановлені після підвищення посадових окладів. Підстав для коригування не має...
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі