Пропонується знову переглянути законодавство стосовно визначення мінімальної заробітної плати

У Верховній Раді зареєстровано проект Закону № 6038 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення прав працюючих громадян".


Автор законопроекту стверджує, що 6 грудня 2016 року Верховна Рада України з грубим порушенням Регламенту прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (№1774-VIII  від 06.12.2016), яким, зокрема, внесла зміни до Кодексу законів про працю України та закону «Про оплату праці».

Ініціатива Уряду щодо давно назрілого наближення розміру мінімальної заробітної плати до сучасних економічно-фінансових реалій та потреба наповнення соціальних фондів для забезпечення незахищених верств населення є  досить добрим наміром, але при прийнятті цього Закону Уряд вибірково замінив категорію мінімальної заробітної плати, яка була ключовим соціальним стандартом у формуванні усієї системи оплати праці, на категорію прожиткового мінімуму, зокрема - щодо визначення розміру заробітної плати працівників державних органів.

Уряд не звернув увагу на те, що мінімальна заробітна плата була державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників (стаття 95 КЗпП, стаття 3 Закону України «Про оплату праці»), за будь-якої системи оплати праці (згідно доповнення у прийнятому Законі).

Як зазначалось у зауваження Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, така вимога випливає з положень Конвенції Міжнародної організації праці № 131 «Про встановлення мінімальної заробітної плати з особливим урахуванням країн, що розвиваються»,  ратифікованої Україною 19.10.2005 р., яка зобов’язує створити систему встановлення мінімальної заробітної плати, яка охоплювала б усі групи найманих працівників. І у першій доповіді про застосування цієї Конвенції Україна повинна була перерахувати всі групи найманих працівників, які можуть не бути охопленими виконанням цієї статті, указуючи причини цього, і повідомляти в подальших звітах про стан свого законодавства й практики щодо неохоплених груп (стаття 1). При цьому у Конвенції визначені фактори, які потрібно враховувати під час визначення рівня мінімальної заробітної плати. Серед них, окрім прожиткового мінімуму, - загальний рівень заробітної плати в країні, виплати з соціального забезпечення та порівняльний життєвий рівень інших соціальних груп (стаття 3).

Тому Уряд мав вдосконалити систему оплати праці шляхом перегляду співвідношення між розмірами заробітної плати відповідних категорій працівників, а не вибіркової відмови від законодавчо встановленого мінімального розміру заробітної плати як вихідного параметру визначення заробітної плати для всіх працівників.

Внаслідок введення в дію Закону відбулося штучне обмеження розмірів заробітних плат, які прив’язувалися  до прожиткового мінімуму для працездатних осіб, погіршився рівень життя та соціальної захищеності населення, відбувається  його подальше зубожіння.

Необґрунтованими є також зміни до статті 95 Кодексу законів про працю України та статті 3 Закону України «Про оплату праці», відповідно до яких «до мінімальної заробітної плати не включаються доплати, надбавки, заохочувальні та компенсаційні виплати», а також виключення із статті 96 Кодексу положення, що «формування тарифної сітки (схеми посадових окладів) провадиться на основі тарифної ставки робітника першого розряду, яка встановлюється у розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів)». Адже їх реалізація може негативно позначитися на самій ідеї осучаснення розміру мінімальної заробітної плати.

Проектом Закону України  пропонується внести зміни до Кодексу законів про працю України та Закону України «Про оплату праці», внаслідок чого фактично відновиться дія попередньої редакції статей  95, 96 Кодексу законів про працю України,  а також статей 3, 6, 10 Закону «Про оплату праці», яка діяла до прийняття Верховною Радою України  Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (№1774-VIII  від 06.12.2016).

Крім того пропонується внести зміни до Кодексу законів про працю України, передбачивши зменшення розміру штрафів, які накладаються на  юридичних та фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю за недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні -  з трикратного до  однократного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення; за вчинення дій, передбачених абзацом шостим цієї частини, при проведенні перевірки з питань виявлення порушень, зазначених в абзаці другому цієї частини, -  зі стократного до трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

 


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (29)
Юлія
08.02.2017
Як завжди в нашій країні - спочатку приймаємо, потім корегуємо або скасовуємо((((
ААА
08.02.2017
1 тарифний розряд повинен бути 3200, а далі - згідно тарифної сітки! А то зробили зрівнялівку, ще й усі доплати і премії входять у ці 3200!!! Де таке в Європі є?????????
Дзюба для ААА ААА
08.02.2017
Зауважте, що наразі не всі підприємства зможуть і 3200 платити, а що буде, якщо тарифний розряд буде 3200, а далі - згідно тарифної сітки!? Я розумію, що і зрівнялівки не повинно бути, але ж про це потрібно було думати перш, ніж вводити такі норми закону!!!

Ikar ААА
08.02.2017
а чи є у Європі така різница в зарплаті як у нашій тарифній сітці?
Читач
08.02.2017
Такий закон не приймуть.
прапа Читач
10.02.2017
Даже если примут, то защит он снова только бюджетников. В частной конторе всем поставят оклады от МПМ и до 3200,00, а получать все будут 3200 с учетом доплат. Сравниловки окладов не будет, а наруки все одинаково.
Лариса
08.02.2017
Все логічно продумано в запропонованому проекті, але чи вистачить "шановним панам" золотого запасу. Чи МВФ одобрить?
Ото каша в голові - "благочинці" хотіли зробити добре для "народу", але одна півкуля мозку посварилась з іншою.
Порохобот Лариса
08.02.2017
Коштів на таке підвищення вистачить в повній мірі якщо Порошенко з депутатами поділиться з народом у якого він ці кошти крав і продовжує красти.
Лариса Порохобот
08.02.2017
Щас..... тільки фабрику продасть....
вася
08.02.2017
нардепы пиарятся, (не от блока Порашенка) порожняк
Вадим вася
08.02.2017
Блок Порашенка уже добре пропіарився на темі підняття МЗП і що ми отримали ? Закриття тисячів ФОП, звільнення бюджетників, урівняловку в оплаті праці та стрімкий ріст цін.
Оксана Вадим
08.02.2017
Ну что Вы гаварите? Гройсмана не слушали? Все ОК
ТИНА
08.02.2017
Все більш-менш логічно тільки одна прикрість - вони ж його не приймуть
Оксана
08.02.2017
Порядок в законах будет тогда - когда в конце текста будет фамилия Автора. И если дело не прошло- автора на фиг в тюрьму (не меньше). Тогда следующий "Автор" задумается. Это ж надо! Ни в юстиции не проверяют их законотворчество, ни специалисты не дают заключения о целесообразности внедрения таких законов. Достали. Бардак везде!
Оксана Оксана
08.02.2017
Хотя.... Людей безнаказанно убивают, а я за Законы нервничаю....
бухгалтер Оксана
08.02.2017
Нічого тому Автору не буде. Його нагородять почасним званням та й поміняють на такого самого, щоб СИСТЕМУ охороняв.
головбухЮлія
08.02.2017
А мені цікаво коли вже закінчиться цей безлад в законах? Приймають аби що та аби як! Ганьба їм всім.
Коля
09.02.2017
Проїзд у маршрутках та продукти харчування здорожчали відразу після урядових повідомлень про подвійне знецінення гривні (підвищення мінімальної зарплати у 2 рази).
ААА Коля
13.02.2017
Коля, де таких як ти беруть у цій країні? Всім живеться погано, а тобі я дивлюсь одному добре?
123 ААА
14.02.2017
В итоге бедный и уволенный Коля остался крайний!!!!!)))))))))))))
Любов
14.02.2017
Як не в лоб, то по лобу
Наталія
14.02.2017
Ще таких змін на краще ми не бачили! Все для людей...
Інна
14.02.2017
скажіть,нe можу зрозуміти чи входить в мінімальну зарплату вислуга років та прeстижність для виховатeлів?Чи має бути понад 3200.
Бухгалтер Інна
15.02.2017
Вичерпний перелік доплат, які не враховуються при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру, визначений статтею 3 Закону України «Про оплату праці». Це доплати за: роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я; роботу в нічний та надурочний час; роз’їзний характер робіт; премії до святкових і ювілейних дат. Ваших доплат в вищенаведеному переліку немає, отже вони входять в мінімальну зарплату (3200,00). Нажаль....
Тетяна Інна
15.02.2017
Входить і вислуга і за престижнісь.
Яна Інна
18.02.2017
входить
Вікторія
15.02.2017
Шановні друзі, підкажіть і порадьте. Директор районного комунального підприємства на підставі контракту отримував зарплату у розмірі: "...двох мінімальних заробітних плат...". Як зараз відобразити у контракті зміни в оплаті згідно із законом № 1774 - прив'язуючись до прожиткового мінімуму для працездатних чи розміру з/пл працівника 1 тарифного розряду (сума одна й та ж, але речі різні)?!
Бухгалтер Вікторія
16.02.2017
Краще запитати у того. хто складав перший контракт. Цікава людина, я вам скажу.
Вікторія Бухгалтер
16.02.2017
Контракт укладався між головою райради та директором КП. Прив'язки до тарифної сітки не було, адже КП - господарюючий суб'єкт. КП - у віданні районної ради.
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі