Відшкодування витрат орендарями

Обговорюємо та ділемось результатами перевірок
Відповісти
Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

ELENA_IV писав:Перевіряючі ДФІ наполягають на відшкодування витрат за обслуговування ліфтів орендарем бюджетної установи , орендована площа орендаря розташована на першому поверсі та має свій єдиний вхід з двору прямо в орендовану кімнату.
Тобто ліфтом орендар не користується та, відповідно, відмовляється відшкодовувати плату за послуги, які не отримує.
Чи правомірні дії працівників ДФІ?
Підставою для стягнення з орендаря плати за обслуговування ліфтів є передбачення такого стягнення у договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю. Якщо в договорі плата за ліфти не передбачена, то і підстав для стягнення такої плати немає. ДФІ не може виступати ініціатором стягнення з орендарем такої плати. Ініціатором може бути сам орендодавець за умови фактичного підтвердження використання ліфту орендарем.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Підкажіть, будь ласка, в якому меморіальному ордері потрібно відображати нарахування орендарям плати за відшкодування витрат на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг ? Які проводки ( бюджетна установа) ?
Дякую.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Облік розрахунків з орендарями необіхдно вести у меморіальному ордері № 4 "Накопичувальна відомість за розрахунками з іншими дебіторами". Відновлення касових видатків слід відображати у цьому ордері у розрізі КЕКВ.
Всі проводки щодо розрахунків з орендарями з детальним описанням та прикладами наведені у консультації "Відшкодування витрат при оренді приміщень: особливості розрахунку та порядок оплати" (див. "Бюджетна бухгалтерія", 2012, № 35, с.15).

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Дякую, за відповідь.
На жаль, я не була передплатником " Бюджетної бухгалтерії" у 2012 році.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

1 Нараховано орендну плату 364 741
2 Відображено суму податкового зобов’язання з ПДВ 741 641
3 Надійшли кошти від орендаря за оренду 323 364
4 Виділено з отриманих коштів доходи, що відносяться до власних надходжень 741 711
5 Виділено кошти, що підлягають зарахуванню до доходу держбюджету 741 642
6 Перераховано до бюджету 50 % орендної плати 642 323
7 На підставі рахунків, наданих комунальними службами, після проведення розрахунків віднесено на витрати вартість комунальних послуг:
— спожитих безпосередньо установою-орендодавцем 801 675
— спожитих орендарем 811 675
8 Оплачено комунальні послуги, спожиті установою-орендодавцем 675 321
9 Оплачено комунальні послуги, спожиті орендарем 675 323
10 Нараховано заборгованість орендаря за спожиті ним комунальні послуги (відновлені фактичні видатки), орендарю виставлено рахунок за спожиті ним комунальні послуги 364 811
11 Надійшли кошти від орендаря за комунальні послуги (відновлені касові видатки за спеціальним фондом кошторису) 323 364

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

ДЯКУЮ !!!!!!!

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Будь ласка! Це як раз з того матеріалу, на який я посилалась.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго ранку!
Якщо я вірно зрозумів запитання Вам необхідно визначити відсоткове відношення площі орендаря до опалювальної площі приміщення установи. Це можливо зробити шляхом ділення площі, яку займає орендар на загальну опалювальну площу установи і помножити отриманий результат на 100.
Нагадаю, що розмір опалювальної площі зазначений у технічному паспорті на будівлю, а також в договорі з теплопостачальною організацією.
Також, зазначу, що розмір плати орендарю за спожиті ним послуги теплопостачання можливо розрахувати за такою формулою О=(А/В)*С, де:
О – розмір плати орендаря за спожиті послуги теплопостачання;
А - вартість спожитих послуг теплопостачання усіма приміщеннями орендодавця;
В – загальна опалювальна площа приміщень орендодавця;
С – площа, яку займає орендар.

Аватар користувача
tinamar
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 459
З нами з: 06 жовтня 2011, 10:39
Регіон: Полтавская область
Звідки: Полтавська область
Дякував (ла): 16 разів
Подякували: 6 разів

Повідомлення tinamar »

Сільська рада надає в оренду частину свого приміщення  Укрпошті з орендною платою 1 грн. на рік з відшкодуванням вартості опалення пропорційно займаній площі. В селі крім відділення пошти немає жодної установи, яка має право на прийняття оплати комунальних послуг та інших платежів від населення. Цієї осені керівництво пошти повідомило, що не має можливості відшкодовувати комунальні послуги і постає питання про закриття відділення.. Чи має право сільська рада внести зміни до договору оренди, надавши пільги Укрпошті і не виставляти орендареві рахунки на відшкодування витрат по утриманню приміщення? Якщо так, то на підставі яких нормативних документів і якими документами і в якому порядку це можливо оформити?
На пошукових сайтах знайшла тільки інформацію про звіт сільського голови з таким реченням: "В селі працює відділення зв’язку , де орендують приміщення сільської ради  з оплатою 1 грн. в рік , а  оплату за  опалення  приміщення   не проплачують." 
Тексту цього рішення сесії для надання таких пільг не знайшла.
Ще в зразках рішень про затвердження Положення про порядок надання пільг з оплати за оренду майна знайшла такий пункт:" Орендарям збиткових підприємств, а також об’єктів, що мають важливе соціальне значення орендодавець може надавати пільги щодо орендної плати. Порядок визначення таких пільг, а також умови надання цих пільг встановлює сесія сільської ради. Рішення щодо надання пільг з орендної плати не розповсюджується на відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг орендарю."
Чи має право сільська рада рішенням сільської ради надати пільги по відшкодуванню витрат з утримання орендованого майнаі з яким формулюванням, щоб не було питань при перевірці?

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Добрий день!
Рішення сільської ради щодо звільнення або надання пільг з відшкодування плати за комунальні послуги Укрпоштою буде незаконним.
Відповідно до ст.7 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі - БКУ) бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.
Відповідно до ст.23 БКУ будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Держбюджет.
Також, відповідно до ст.48 БКУ розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.
При цьому кошторис бюджетної установи – основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.
Крім того, згідно з п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228, під час визначення обсягів видатків бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об'єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ, обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.
При цьому, під час визначення видатків у проектах кошторисів установи повинен забезпечуватися суворий режим економії коштів і матеріальних цінностей. До кошторисів можуть включатись тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи.
Таким чином, вищезазначені норми наведених документів наголошують, що в кошторисі виконкому сільської ради повинні бути передбачені кошти на утримання лише сільської ради. Видатки на утримання Укрпошти за рахунок кошторису виконкому сільської ради за кодом 010116 проводитись не можуть.

Аватар користувача
tinamar
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 459
З нами з: 06 жовтня 2011, 10:39
Регіон: Полтавская область
Звідки: Полтавська область
Дякував (ла): 16 разів
Подякували: 6 разів

Повідомлення tinamar »

Дякую, за відповідь.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Будь ласка! Завжди радий допомогти.

ВикторияЯ
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 44
З нами з: 27 березня 2016, 19:43
Регіон: Запорожская область
Дякував (ла): 1 раз

Повідомлення ВикторияЯ »

Будь ласка, дайте кореспонденцію по відшкодуванню земельного податку орендарями.

Natasha
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 39
З нами з: 03 лютого 2014, 08:37

Повідомлення Natasha »

Підкажєіть будь ласка як правильно зробити орендарям було у січні 16р нараховано за грудень 15р, як правильно це відобразити в бух. обліку?

Аватар користувача
EVGENIY
Повелитель Галактики
Повелитель Галактики
Повідомлень: 8923
З нами з: 29 липня 2010, 01:27
Регіон: Харьковская область
Звідки: Харків
Дякував (ла): 118 разів
Подякували: 1215 разів
Контактна інформація:

Повідомлення EVGENIY »

Natasha писав:Підкажєіть будь ласка як правильно зробити орендарям було у січні 16р нараховано за грудень 15р, як правильно це відобразити в бух. обліку?
Мова про орендну плату? Чи відшкодування витрат?

Natasha
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 39
З нами з: 03 лютого 2014, 08:37

Повідомлення Natasha »

відшкодування витрат

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Анна Маркевич писав:Доброго дня! Наш заклад провів технічне переоснащення систем пеплопостачання (котелень) на тверді види палива (вугілля дрова). Орендарі відмовились відшкодовувати інші експлуатаційні витрати, до яких відноситься заробітна плата з нарухуваннями кочегарів. Чи правомірно це? Яка нормативна база змушує відшкодовувати з/п кочегарів.
Дяку
Доброго дня!
Під час передачі майна в оренду в орендодавця та орендаря можуть виникати питання, конкретні відповіді на які не містять ані Закон України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-XII (далі – Закон № 2269-XII), ані Методика розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затверджена постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 (далі - Методика № 786).
До таких питань належать особливості розрахунку та оплати витрат, пов’язаних з експлуатацією нерухомого майна, зокрема оплата роботи кочегарів, сторожів, прибиральниць тощо.
Так відповідно до п.3 Методики №786 до плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов'язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
Витрати на утримання нерухомого майна, зданого в оренду одночасно кільком підприємствам, організаціям, і прибудинкової території, розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаної підприємствами, організаціями загальної площі.
Отже законодавець передбачає відшкодування орендарем витрат на утримання нерухомого майна, але ані Закон № 2269-XII, ані Методика № 786 не містять чіткого їх визначення окрім відшкодування комунальних послуг.
Проте, у п. 1.1. Примірного договору, форму якого затверджено наказом Фонду держмайна від 23.08.2000 р. № 1774, визначено, що Балансоутримувач забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, а також утримання прибудинкової території, а Орендар бере участь у витратах Балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за цим Договором.
Таким чином під визначення «обслуговування та експлуатація будівлі» можливо підвести майже усі витрати, тим паче, що без кочегарів опалення будівлі буде не можливим.
Що ж стосується відмови орендаря  від тих чи інших послуг зазначу, що установа орендодавець може ставити відповідні вимоги потенційному орендарю при укладанні Договору оренди або його пролонгації, та Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.
У разі ж незгоди установа орендодавець можете взагалі відмовити в укладанні або пролонгації договору оренди.

Аватар користувача
panyutinorada
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1102
З нами з: 29 травня 2014, 10:21
Подякували: 6 разів

Повідомлення panyutinorada »

Наша установа передала в оренду відділу культури дві бібліотеки за  окремими адресами, договір оренди один.
Яку суму за оренду виставляти 1,00 грн. чи 2,00 грн.( за кожну окрему  будівлю) ?
Дякую.

Аватар користувача
Просто_человек
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 244
З нами з: 23 грудня 2014, 11:15
Регіон: Днепропетровская область
Звідки: Днепр
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 17 разів

Повідомлення Просто_человек »

Виникло питання щодо відшкодування витрат на енергоносії:
ми - орендарі
орендовадець до договору відшкодування додає розрахунок видатків, які підлягають відшкодуванню. Чи повинна бути затверджена методика цього розрахунку будь-яким розпорядчим документом орендодавця?

Запитання виникло тому, що в розрахунок включено відшкодування елктроенергії за 8 годин роботи принтера  :54: 
Звісно, що принтер не працює 8 годин безперервно.... але як це довести?

Я попросила надати мені РОЗПОРЯДЧИЙ документ, на підставі якого складено такий розрахунок, і отримала відмову. Хочу розуміти хоча б для себе - такий документ повинен бути?
Дякую.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Просто_человек писав:Виникло питання щодо відшкодування витрат на енергоносії:
ми - орендарі
орендовадець до договору відшкодування додає розрахунок видатків, які підлягають відшкодуванню. Чи повинна бути затверджена методика цього розрахунку будь-яким розпорядчим документом орендодавця?

Запитання виникло тому, що в розрахунок включено відшкодування елктроенергії за 8 годин роботи принтера  :54: 
Звісно, що принтер не працює 8 годин безперервно.... але як це довести?

Я попросила надати мені РОЗПОРЯДЧИЙ документ, на підставі якого складено такий розрахунок, і отримала відмову. Хочу розуміти хоча б для себе - такий документ повинен бути?
Дякую.
Доброго ранку!
Нажаль питанню відшкодування спожитих орендарем комунальних послуг законодавець не приділив належної уваги.
Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженою постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 передбачено, що витрати на утримання нерухомого майна, зданого в оренду одночасно кільком підприємствам, організаціям, і прибудинкової території, розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаної підприємствами, організаціями загальної площі.
В Примірному договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю, затвердженому наказом Фонду держмайна від 23.08.2000 р. № 1774 зазначено, що орендар бере участь у витратах Балансоутримувача пропорційно до займаної ним  площі в Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за Договором.
Крім пропорційно займаної площі, Договір може передбачати й інші критерії розподілу і оплати спожитих послуг, один з яких обирається за взаємною згодою сторін, а саме: пропорційно кількості користувачів; за кількістю джерел електрообладнання.
Це все що передбачено діючим законодавством, проте як зазначено вище за текстом критерій розподілу і оплати спожитих послуг, обирається за взаємною згодою сторін.
Якщо з критерієм питань не має, постає питання  часу роботи електроприладів и тут з досвіду роботи в контролюючих органах зазначу, що повний перелік електроприладів та режим їх роботи як правило визначається за згодою сторін, виходячи з здорового глузду ат же будь який нормативний документ з цього приводу відсутній.
Я з вами цілком згоден, що принтер не може працювати 8 годин на день, тим паче, що його потужність в режимі очікування та печатання значно відрізняються.
Таким чином всі ці спірні питання слід узгоджувати з орендодавцем під час укладання договору  про відшкодування комунальних послуг.
Як аргумент щодо роботи принтера можете надати орендодавцю звіт про  кількість використаного за місяць паперу для печатання документів.

Аватар користувача
Просто_человек
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 244
З нами з: 23 грудня 2014, 11:15
Регіон: Днепропетровская область
Звідки: Днепр
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 17 разів

Повідомлення Просто_человек »

Дякую за вичерпну відповідь!
Під нашим впевненим опором Орендодавець дещо пішов на поступки) фінансову частину узгоджено, зараз проект договору розглядають юристи)

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Просто_человек писав:Дякую за вичерпну відповідь!
Під нашим впевненим опором Орендодавець дещо пішов на поступки) фінансову частину узгоджено, зараз проект договору розглядають юристи)
Удачі Вам, якщо будуть запитання пишіть.

Світлана123
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 19
З нами з: 28 вересня 2015, 12:50
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 2 рази

Повідомлення Світлана123 »

Доброго дня, шановні колеги! Виникло питання, дуже розраховую на вашу допомогу.

Ситуація: ми є бюджетною установою. Офіс розташовано у орендованому приміщені. Орендодавець – ВУЗ. Є 2 договори: на орендну плату (1 грн. на рік) та на відшкодування комунальних послуг та енергоносіїв (згідно розрахунку). За спеціальним фондом бюджету і ми, і орендодавець є платниками ПДВ. Тобто і розрахунок, і акти виписуються з ПДВ. Але розраховуємося з ВУЗом за загальним фондом, тому податкового кредиту у нас не виникає.
Деякий час назад, відповідно до наказу нашої головної установи (яка розташовано в іншому місті), ми надали 1 кабінет їх співробітникам. Під час ревізії, ревізори мали зауваження до того, що наша головна установа не відшкодовує нам комунальні витрати за їх працівників пропорційно займаної площі. Сума була нарахована та перерахована до доходу бюджету за попередній період.
Після закінчення ревізії стало питання укладання між нами та головною установою договору на щомісячне відшкодування комунальних послуг.

Питання: цей договір на відшкодування (розрахунок до нього та акти) повинен бути з ПДВ чи ні. Головна установа також платник ПДВ. Відшкодування буде здійснювати зі спеціального фонду нам на загальний фонд. З цього приводу є лист ДФС від 2016 року (Лист ДФС від 19.04.2016 № 8813/ 6/99-99-19-03-02-15), який ясності не надав, а навпроти ще більш заплутав.

Може в когось була схоже ситуація. Відгукніться, будь ласка.

Кузя
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 222
З нами з: 09 листопада 2012, 15:00
Регіон: Ровенская область
Звідки: Рівне
Дякував (ла): 24 рази
Подякували: 8 разів

Повідомлення Кузя »

У нас проходить реконструкція приміщення дитячого садочку під амбулаторію за рахунок коштів Світового банку. Оскільки це приміщення знаходиться на балансі нашої сільської ради, то виникло питання про підключення електропостачання яке успішно вирішили шляхом затвердження програми управління комунальним майном. Наразі сільська рада має оплачувати вартість спожитої електроенергії, а установа, яка робить реконструкцію має відшкодовувати її вартість сільській раді. На який рахунок має надходити сума відшкодування, це загальний чи спеціальний фонд?

iuad11us
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 13
З нами з: 21 січня 2016, 16:31
Регіон: Житомирская область

Повідомлення iuad11us »

Добрий день!
Бюджетна установа (Будинок культури - Орендодавець), здає в оренду кімнату Відділу освіти (Орендар), в якій займаються боротьбою тренери з дітками. В загальній кількості у Орендаря - 2 тренери та 50 осіб - дітей,  всього 52 чол.а у Орендодовця разом - 5 працівників. Тобто всього 57 чол.
Як првавильно розрахувати кількість спожитого водопостачання та водовідведення для Орендаря - по кількості працюючих (2чол.) чи кількісті працюючиї+діти (2чол.+50 дітей = 52 чол.) ????

Дякую!

Відповісти

Повернутись до “Перевірки та відповідальність”