Оприбуткування дарунків та безоплатно отриманих ОЗ
Школа - інтернат отримала від батьків дарунок - телевізор. Первинних документів, в яких зазначена вартість, немає. Чи достатньо оцінити дарунок комісією, створеною наказо керівника, до якої обов,язково входить представник бухгалтерської служби вищого рівня?
- Крот Юлія
- Місцевий

- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Порядок прийняття необоротних активів, які надійшли в якості безповоротної допомоги чи дарунка, загалом не змінився. Як і раніше, необоротні активи, отримані безоплатно від фізичних та юридичних осіб, приймає комісією. Вона формується за наказом керівника установи. При цьому обов’язковою умовою є залучення до її складу працівника бухгалтерської служби, а для підпорядкованих установ – представника установи вищого рівня (п. 5 розд. ІІІ Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектору, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.205 р. № 11).
Первісною вартістю необоротних активів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім бюджетних установ), є їх справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених п. 5 розд. ІІ НП(С)БО 121.
Зверніть увагу: Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 р. № 2658-ІІІ не зобов’язує підприємства та установи залучати професійних оцінювачів для встановлення справедливої вартості безоплатно отриманих матеріальних цінностей. Необхідність проведення оцінки суб’єктами оціночної діяльності відповідно до ст. 7 цього Закону стосується лише переоцінки основних засобів. Отже, оцінити безоплатно отримані активи може комісія установи, яка здійснює їх приймання.
Первісною вартістю необоротних активів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім бюджетних установ), є їх справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених п. 5 розд. ІІ НП(С)БО 121.
Зверніть увагу: Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 р. № 2658-ІІІ не зобов’язує підприємства та установи залучати професійних оцінювачів для встановлення справедливої вартості безоплатно отриманих матеріальних цінностей. Необхідність проведення оцінки суб’єктами оціночної діяльності відповідно до ст. 7 цього Закону стосується лише переоцінки основних засобів. Отже, оцінити безоплатно отримані активи може комісія установи, яка здійснює їх приймання.
-
Ір4ик
- Мандрівник

- Повідомлень: 17
- З нами з: 17 лютого 2014, 18:18
- Регіон: Львовская Область
- Звідки: Львов
- Подякували: 2 рази
Добрий день! Ми отримали безкоштовно від Приватбанка системний блок і монітор. Ніяких документів нам не було надано. Комісією було складено акт про оприбуткування системного блоку вартістю 800 грн і монітора вартістю 500 грн. Підскажіть, будь-ласка, яка проводка при оприбуткувані і на який рахунок поставити. А ще який термін використання ставити при розрахунку амортизації. На цей компютер було нараховано 100% знос але ніяких підтверджуючих документів нема.
- Матвєєва Вікторія
- Коронована особа

- Повідомлень: 1265
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 12 разів
- Подякували: 145 разів
- Контактна інформація:
Проводки робите як при звичайному безоплатному отриманні ОЗ. Детальніше це питання обговорювали ось тут.
+ Довідка в натуральній формі.
Тепер щодо терміну використання. За загальним правилами ми керуємось терміном використання, який визначено в додатку 1 до Методичних рекомендацій щодо облікової політики суб'єкта державного сектору. Але у вашому випадку є сенс встановити менший термін експлуатації. При визначенні такого строку зверніть увагу на чинники, визначені в п. 2 р. 5 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору. В ідеалі про такий строк доцільно було б зазначити в Акті про оприбуткування (для того щоб потім не складати додаткових актів).
+ Довідка в натуральній формі.
Тепер щодо терміну використання. За загальним правилами ми керуємось терміном використання, який визначено в додатку 1 до Методичних рекомендацій щодо облікової політики суб'єкта державного сектору. Але у вашому випадку є сенс встановити менший термін експлуатації. При визначенні такого строку зверніть увагу на чинники, визначені в п. 2 р. 5 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору. В ідеалі про такий строк доцільно було б зазначити в Акті про оприбуткування (для того щоб потім не складати додаткових актів).