якщо орендар відшкодував установі частину зарплати охоронця,

Облік платних послуг - розрахунок, отримання, надання, звітність, облік
Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

У бюджетній установі підприємець орендує приміщення для розміщення ксероксу. Працює там одна особа з 9.00 до 15.00 годин, тобто 6 годин робочого часу.
Маємо з орендарем Договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг.
Моє запитання стосується порядку розрахунку суми відшкодування за водопостачання орендарю.
Читала у " Бюджетній бухгалтерії " № 11 від 24.03.2008 року приклад розрахунку за водопостачання.
Зробила свій розрахунок за травень 2015 року на підставі рахунку від " ....водоканал" орендарю-підприємцю.
1. Вартість послуг за водопостачання складає за травень 2015 року : Об'єм спожитої води 6,0 куб. * 8,45 грн. (тариф) = 50,70 грн.
2. В бюджетній установі працює 15 осіб ( по штатному розпису, разом зі сторожами, у яких запроваджений підсумований облік робочого часу)
50,70 грн. * 1 чол. ( особа, яка працює у орендаря) / 16 чол. ( працівники бюджетної установи разом з найманим працівником орендаря) = 3,17 грн.
Раніше в нашій установі проводили розрахунок суми відшкодування орендарю за воду таким чином :
а) норма споживання води на одну особу за шестигодинний робочий день с 9.00 до 15.00 год. становить ( 15 л. / 8 год.) * 6 год. = 11,25 л.
б) кількість робочих днів у травні 2015 року - 18 роб.дн.
в) фактичні витрати на водопостачання за травень 2015 року складають 11,25 л. * 18 роб.дн. = 202,50 л.
г) вартість 1 куб.м. води 8,45 грн., отже, до сплати орендарю за водопостачання 8,45 грн. / 1000 л. * 202,50 л. = 1,71 грн.

Який метод розрахунку за водопостачання орендарю вірний. Допоможіть, будь ласка, розібратися.

Цветочек
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 44
З нами з: 07 лютого 2013, 10:46

Повідомлення Цветочек »

відшкодування спожитих орендарем комунальних послуг за грудень надійшло в січні, необхідно відновити касові видатки чи зарахувати на доходи спеціального фонду?

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

veta3699 писав:У бюджетній установі підприємець орендує приміщення для розміщення ксероксу. Працює там одна особа з 9.00 до 15.00 годин, тобто 6 годин робочого часу.
Маємо з орендарем Договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг.
Моє запитання стосується порядку розрахунку суми відшкодування за водопостачання орендарю.
Читала у " Бюджетній бухгалтерії " № 11 від 24.03.2008 року приклад розрахунку за водопостачання.
Зробила свій розрахунок за травень 2015 року на підставі рахунку від " ....водоканал" орендарю-підприємцю.
1. Вартість послуг за водопостачання складає за травень 2015 року : Об'єм спожитої води 6,0 куб. * 8,45 грн. (тариф) = 50,70 грн.
2. В бюджетній установі працює 15 осіб ( по штатному розпису, разом зі сторожами, у яких запроваджений підсумований облік робочого часу)
50,70 грн. * 1 чол. ( особа, яка працює у орендаря) / 16 чол. ( працівники бюджетної установи разом з найманим працівником орендаря) = 3,17 грн.
Раніше в нашій установі проводили розрахунок суми відшкодування орендарю за воду таким чином :
а) норма споживання води на одну особу за шестигодинний робочий день с 9.00 до 15.00 год. становить ( 15 л. / 8 год.) * 6 год. = 11,25 л.
б) кількість робочих днів у травні 2015 року - 18 роб.дн.
в) фактичні витрати на водопостачання за травень 2015 року складають 11,25 л. * 18 роб.дн. = 202,50 л.
г) вартість 1 куб.м. води 8,45 грн., отже, до сплати орендарю за водопостачання 8,45 грн. / 1000 л. * 202,50 л. = 1,71 грн.

Який метод розрахунку за водопостачання орендарю вірний. Допоможіть, будь ласка, розібратися.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго дня! Вважаю, що підходи до розрахунків в обох Ваших випадках майже вірні. Хочу звернути Вашу увагу на деякі моменти та запропонувати розрахунок, який на мою думку буде вірним.
За травень 2015 року 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води при 8 годинному робочому дні.
Тобто, 1 працівник при 8 ч робочому дні спожив - 0,375 м3 води в місяць. (6м3/16 чол.)
Враховуючи, що режим роботи орендаря становить 6 годин в день, то виходить, що працівник орендаря за травень 2015 року фактично спожив 0,28 м3 води (0,375*6/8).
Відповідно сума, яку орендарю необхідно відшкодувати буде складати 0,28 м3*8,45 грн=2,37 гривень.
Можливо провести розрахунок другим шляхом.
За травень 2015 року (18 робочих днів) 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води при 8 часовому робочому дні, тобто за 144 години робочого часу.
Виходить, що 16 працівників в годину споживали - 0,042м3 води (6м3/144 год.), відповідно 1 працівник в годину спожив - 0,0026 м3 (0,042м3/16 чол.).
Враховуючи кількість робочих днів та 6 часовий робочий день орендаря в травні місяці 2015 року, орендар повинен відшкодувати - 2,37 грн. за 0,28 м3 спожитої води (0,0026м3*18 дн.*6 годин*8,45 грн.)
Як вбачається з вище наведеного результат однаковий в обох випадках.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Вважаю, що підходи до розрахунків в обох Ваших випадках майже вірні. Хочу звернути Вашу увагу на деякі моменти та запропонувати розрахунок, який на мою думку буде вірним.
За травень 2015 року 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води при 8 годинному робочому дні.
Тобто, 1 працівник при 8 ч робочому дні спожив - 0,375 м3 води в місяць. (6м3/16 чол.)
Враховуючи, що режим роботи орендаря становить 6 годин в день, то виходить, що працівник орендаря за травень 2015 року фактично спожив 0,28 м3 води (0,375*6/8).
Відповідно сума, яку орендарю необхідно відшкодувати буде складати 0,28 м3*8,45 грн=2,37 гривень.
Можливо провести розрахунок другим шляхом.
За травень 2015 року (18 робочих днів) 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води при 8 часовому робочому дні, тобто за 144 години робочого часу.
Виходить, що 16 працівників в годину споживали - 0,042м3 води (6м3/144 год.), відповідно 1 працівник в годину спожив - 0,0026 м3 (0,042м3/16 чол.).
Враховуючи кількість робочих днів та 6 часовий робочий день орендаря в травні місяці 2015 року, орендар повинен відшкодувати - 2,37 грн. за 0,28 м3 спожитої води (0,0026м3*18 дн.*6 годин*8,45 грн.)
Як вбачається з вище наведеного результат однаковий в обох випадках.


Дякую за змістовну відповідь.
Але вважаю, що застосування в розрахунках 8 год. робочого часу є невірним, адже серед 15 працівників бюджетної установи є три сторожа, у яких запроваджений підсумований облік робочого часу ( обліковий період - рік).
Моє запитання полягало в тому, яким із двох способів визначати вартість витраченої води для орендаря:
1 - з застосуванням показника санітарної норми;
2 - з застосуванням показника лічильника на воду ?
Розрахунок за водопостачання з орендарем з урахуванням санітарної норми був введений у нашій установі, коли ще не було приладу обліку витраченої води.
Після встановлення лічильника навіщо застосовувати санітарні норми споживання, якщо є показники прибору обліку ?
Дякую.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго дня!
Безумовно розрахунок слід проводити виходячи з щомісячних показників приладу обліку про фактично спожиті послуги водопостачання.
Слід розуміти, що при проведенні такого роду розрахунків завжди існують якісь підводні камені в Вашому випадку це сторожа.
Ви можете підказати загальну кількість годин, яку пропрацювали 3 сторожа за травень 2015 року, а я поміркую який ще можливо зробити розрахунок.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

1. Факт травня 48 год, 21 кал.дн. щорічної відпустки
2. Факт травня 175 год
3. Факт травня 185 год
Як бути у випадку, коли працівник взагалі не користується деякий час водою ( перебуває у відпустці або на лікарняному) ?

Якщо Ваша ласка, ще одне питання з приводу сторожів.
Плануємо провести переоцінку будівлі, в зв'язку з цим на підставі нової ціни потрібно укласти нові договори оренди і нові договори відшкодування за комунальні послуги. Так ?
У новому договорі плануємо ввести норму за відшкодування орендарями заробітної плати сторожам установи ( наразі такого пункту нема). У двох банкоматів ( різних банків) і кавового автомату, які знаходяться у холі адмінбудівлі, є своя система спостереження, чи мають право такі орендарі відмовитися від послуг по охороні на підставі того, що вона їм не потрібна ?
Якщо включати заробітну плату трьох сторожів ( 2111 + 2120) до суми на відшкодування, то це повинна бути тільки конкретно заробітна плата сторожів за відпрацьований час ? А відпусткові, лікарняні РД, МД ? Орендарі можуть суперечити відшкодовувати саме такі видатки, навіщо їм оплачувати те, що не стосується безпосередньо охорони їх об'єктів. Чи таку умову варто прописати в договорі, щоб потім не виникло непорозумінь ? В якому нормативно- правовому акті прописано, що такі видатки по заробітній платі сторожів ( відпусткові, тощо) слід відшкодовувати орендарям ?

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Спробую відповісти на Ваші запитання.
С початку пропоную Вам розглянути ще один приклад розрахунку послуг водопостачання орендарю.
За травень 2015 року 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води за 2244 часи роботи, а саме:
12 працівників – 1728 часов (18дн*8 часов*12);
3 сторожа – 408 часов (48 час+175 час+185);
1 працівник орендаря – 108 часов (18дн*6 часов).
Таким чином, усі працівники, що перебували в будівлі споживали 2,6 л води на годину. (6м3*1000/2244).
Тобто працівник орендаря за травень 2015 року спожив 0,28 м3 води (2,6 л*108 часов/1000л).
На мою думку це самий точний розрахунок, але ж результат той же що і у попередніх прикладах.
У разі якщо ж працівники Вашої установи перебувають у відпустці або на лікарняному то їх час не потрібно враховувати в розрахунку.
Як що ж деякий час орендар не буде здійснювати свою діяльність (відпустка або інші обставини) то він має надати листа на ім’я керівника Вашої установи де викласти цей факт та період за який він фактично не буде працювати, та відповідно не буде користуватись електроенергією, водою та послугами водовідведення.
Але ж враховуючи досвід моєї роботи в фінансовій інспекції можу зазначити, що ревізори прискіпливо відносяться до вищезгаданих обставин не нарахування оплати за спожиті комунальні послуги орендарю. Тобто наявність листа від орендаря буде для Вашої установи підтверджуючим документом. Також зазначу, що нараховувати послуги теплопостачання Вам все ж таки прийдеться оскільки обладнання орендаря залишається на місці і відсутність самого працівника орендаря не як не впливає на опалення всієї будівлі.
Вважаю, що можливість не нарахування в окремих випадках комунальних послуг обов’язково повинна бути передбачена в Договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю. Примірну форму такого Договору затверджено наказом Фонду держмайна від 23.08.2000 р. № 1774 (далі – Примірний договір)

Відповідно до ст.11 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-XII (далі – Закон № 2269-XII) оцінка об'єкта оренди передує укладенню договору оренди. У разі якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка об'єкта оренди була зроблена більш як три роки тому, для продовження (поновлення) договору оренди провадиться оцінка об'єкта оренди.
Згідно з Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженою постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 (далі - Методика № 786) незалежна оцінка вартості об'єкта оренди повинна враховувати його місцезнаходження і забезпеченість інженерними мережами. Результати незалежної оцінки є чинними протягом 6 місяців від дати оцінки, якщо інший термін не передбачено у звіті з незалежної оцінки.

Під час надання майна в оренду в орендодавця та орендаря можуть виникати питання, конкретні відповіді на які не містять ані Закон № 2269-XII, ані Методика № 786.
До таких питань належать особливості розрахунку та оплати витрат, пов’язаних з експлуатацією нерухомого майна, зокрема прибирання загальних площ, охорона та інше.
Так відповідно до п.3 Методики №786 до плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов'язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
Витрати на утримання нерухомого майна, зданого в оренду одночасно кільком підприємствам, організаціям, і прибудинкової території, розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаної підприємствами, організаціями загальної площі.
Отже законодавець передбачає відшкодування орендарем витрат на утримання нерухомого майна, але ані Закон № 2269-XII, ані Методика № 786 не містять чіткого їх визначення окрім відшкодування комунальних послуг.
При цьому, у п. 1.1. Примірного договору визначено, що Балансоутримувач забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, а також утримання прибудинкової території, а Орендар бере участь у витратах Балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за цим Договором.

Таким чином під визначення «обслуговування та експлуатація будівлі» можливо підвести майже усі витрати:
- комунальні послуги та енергоносії;
- вивіз сміття;
- прибирання місць загального користування;
- охорона або сигналізація;
- ремонт;
- дезінсекція та дератизація та інше.
Що ж стосується відмови орендаря від тих чи інших послуг зазначу, що Ваша установа є орендодавцем і тому може ставити відповідні вимоги потенційному орендарю при укладанні Договору оренди або його пролонгації, та Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю. У разі ж незгоди Ви можете взагалі відмовити в укладанні або пролонгації договору оренди. Як на мою думку система спостереження не заміняє охорону і не мож гарантувати схоронність майна.
Документа, який би визначав, які саме видатки по заробітній платі сторожів (відпускні, тощо) слід відшкодовувати орендарям не існує, але пораджу включати в розрахунок усі витрати по заробітній платі сторожів.
Безумовно всі ці моменти слід чітко визначити в Договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

На мою думку це самий точний розрахунок, але ж результат той же що і у попередніх прикладах.
У разі якщо ж працівники Вашої установи перебувають у відпустці або на лікарняному то їх час не потрібно враховувати в розрахунку.

Так, думаю найточніший розрахунок, дякую Вам за таку швидку і розгорнуту відповідь.
Тобто для розрахунку суми відшкодування орендарю за воду, брати до уваги тільки фактично відпрацьовані години робочого часу всіх працівників ( не тільки сторожів) ?
Як що ж деякий час орендар не буде здійснювати свою діяльність (відпустка або інші обставини) то він має надати листа на ім’я керівника Вашої установи де викласти цей факт та період за який він фактично не буде працювати, та відповідно не буде користуватись електроенергією, водою та послугами водовідведення.
Але ж враховуючи досвід моєї роботи в фінансовій інспекції можу зазначити, що ревізори прискіпливо відносяться до вищезгаданих обставин не нарахування оплати за спожиті комунальні послуги орендарю. Тобто наявність листа від орендаря буде для Вашої установи підтверджуючим документом. Також зазначу, що нараховувати послуги теплопостачання Вам все ж таки прийдеться оскільки обладнання орендаря залишається на місці і відсутність самого працівника орендаря не як не впливає на опалення всієї будівлі.

У липні цього року працівниця орендаря була переведена на іншу точку. Прочитавши статтю у "Бюджетній бухгалтерії " № 23 від 16.06.2014 року, пропонувала їм надіслати лист на нашого керівника ( наша установа - місцеве самоврядування) з проханням не утримувати за воду і електропостачання ( нараховую за 70 кВт по середньому за місяць), навіщо ж нараховувати за неспожиті послуги. Не скористався орендар такою можливістю - виставила у серпні за липень рахунки за фактично неспожиті ними послуги.
Вважаю, що можливість не нарахування в окремих випадках комунальних послуг обов’язково повинна бути передбачена в Договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.


А з огляду на це зауваження, думаю добре, що за липень також виставляю рахунки, адже в договорі такий момент не передбачений.
Таким чином під визначення «обслуговування та експлуатація будівлі» можливо підвести майже усі витрати:
- комунальні послуги та енергоносії;
- вивіз сміття;
- прибирання місць загального користування;
- охорона або сигналізація;
- ремонт;
- дезінсекція та дератизація та інше.

Підвести то можна, але напевно, це має бути оговорено у Договорі. Неможливо, на мою думку ( можливо, я помиляюся), несподіванно з червня 2015 року почати нараховувати орендарям пропорційно їх площі відшкодування заробітної плати нашої прибиральниці і сторожів ?
В Договорі про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг від 05.01.2015 року в розділі обов'язки сторін передбачено тільки
2.2 Користувач зобов'язується :
2.2.3. Відшкодовувати Балансоутримувачу витрати по сплаті за користування електричною енергією,опаленням, водопостачанням...
Юристи банків зразу почнуть суперечити, а у нас нема ні юриста, ані грошей на судові позови.
Документа, який би визначав, які саме видатки по заробітній платі сторожів (відпускні, тощо) слід відшкодовувати орендарям не існує, але пораджу включати в розрахунок усі витрати по заробітній платі сторожів.
Безумовно всі ці моменти слід чітко визначити в Договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.


В перший місяць роботи ( дільницю оренди мені додали до дільниці зарплати з червня 2015 року) виставила орендарям у рахунку за опалення за березень 15 суму компенсації за невикористану відпустку опалювачу, були сумніви, чи вірно це зробила. Дякую за роз'яснення, краще, що врахувала цю суму.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Буду радий якщо Вам допоміг!
Для розрахунку суми відшкодування орендарю за воду беріть до уваги фактично відпрацьовані години робочого часу всіх працівників ( не тільки сторожів).
Вважаю, що почати нараховувати усі необхідні на Вашу думку витрати орендарю ні коли не пізно, проте з початку слід обов’язково внести зміни до Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Дякую за допомогу.
Ще одне запитання.
Частину приміщення бюджетної установи орендує бюджетна установа (терцентр). Договір оренди від 01.07.2012 року ( 1 грн. за рік). Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг відсутній ( він взагалі не був укладений з 01.07.2012 року). Зі статті в "Бюджетній бухгалтерії " № 46 від 9 грудня 2013 року дізналася, що стягувати з орендаря плату за експлуатаційні та комунальні послуги неможливо без договору, але стягувати потрібно, адже орендарям-бюджетникам є пільга тільки по орендній платі.
1. Чи можна укласти Договір про відшкодування просто зараз, без прив'язки його до Договору оренди ?
2. Чи має право сесія орендодавця звільнити орендаря-терцентр від плати за комунальні та експлуатаційні послуги після укладання Договору відшкодування ?
3. Яка відповідальність для орендодавця передбачена за нестягування плати за комунальні послуги з орендаря-бюджетника ? Хто в цьому випадку винен ?

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго ранку!
Відповідно до п.3 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженою постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 до плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов'язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
Зазначене свідчить про те, що вартість комунальних послуг, спожитих орендарем, не може бути включено до суми орендної плати, і повинна сплачуватися орендарем окремо.
Таким чином, орендар повинен сплачувати комунальні послуги на підставі окремого договору, укладеного з орендодавцем.
Під час укладання такого договору орендодавець і орендар визначають порядок розрахунків за спожиті комунальні послуги.
Таким чином укласти Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю можливо і потрібно.
Я так розумію, що орендодавцем є якась міська, сільська або селищна рада, при цьому вважаю що прийняти рішення про звільнення орендаря від сплати комунальних та експлуатаційних послуг не має права оскільки це суперечить вимогам Бюджетного кодексу України, а ось виділити додаткові кошти орендарю на оплату спожитих комунальних та експлуатаційних послуг може.
У разі проведення працівниками Держфінінспекції ревізії фінансово-господарської діяльності у орендодавця така ситуація буде кваліфікуватись як утримання за рахунок бюджетних коштів витрат сторонньої юридичної особи та виведені збитки нанесені бюджету на суму, яка повинна була бути відшкодована орендарем.
Відповідальність за таке порушення на мою думку буде покладатись на керівника установи, який не забезпечив укладання відповідного договору з орендарем.
За таке порушення керівника установи - орендодавця буде притягнуто до адміністративної відповідальності за ст.164-2 Порушення законодавства з фінансових питань Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X , яка передбачає санкції у вигляді накладення штрафу від 8 до 15 н.м.д.г тобто від 136 до 255 гривень.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за аналогічне порушення, тягнуть за собою накладення штрафу від 10 до 20 н.м.д.г, тобто від 170 до 340 гривень.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Доброго ранку, дякую за відповідь!!!!!
Я так розумію, що орендодавцем є якась міська, сільська або селищна рада, при цьому вважаю що прийняти рішення про звільнення орендаря від сплати комунальних та експлуатаційних послуг не має права оскільки це суперечить вимогам Бюджетного кодексу України,


А яку саме норму Бюджетного кодексу поруше наша установа ? З якого моменту така норма діє ?
Справа в тому, що частину нашої адмінбудівлі орендує ..... міський відділ міліції і сесія від 19.12.2014 року прийняла рішення про звільнення ..... МВ ГУ МВС України в Харківській області від відшкодування вартості витрат на комунальні послуги та за оренду приміщення , розташованого за адресою .....
Тобто таке рішення незаконне і фахівці Дерфінінспекції можуть його оспорити ?
Не розумію навіщо звільняти від орендної плати, невже нема 1 грн.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

По - перше. Відповідно до ст.7 Бюджетного кодексу України бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.
По - друге. Відповідно до ст.23 БКУ будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.
По - трете. Відповідно до ст.48 БКУ розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.
Кошторис бюджетної установи це - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.
При цьому, згідно з п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228 під час визначення обсягів видатків бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об'єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ, обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.
При цьому, під час визначення видатків у проектах кошторисів установи повинен забезпечуватися суворий режим економії коштів і матеріальних цінностей. До кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи.
Таким чином, вищезазначені норми наведених документів наголошують, що в кошторисі Вашої установи повинні бути передбачені кошти на утримання лише Вашої установи.
Проведення Вами сплати за комунальні послуги та енергоносії, які спожили інші юридичні особи, лише підтверджує те, що при розрахунку потреби в бюджетних асигнуваннях на оплату комунальних послуг та енергоносіїв вона була фактично завищена на суму комунальних послуг та енергоносіїв спожитих орендарем.
Прийняття рішення про звільнення МВ ГУ МВС України в Харківській області від відшкодування вартості витрат на комунальні послуги та за оренду приміщення взагалі не зрозуміле. Крім того, наскільки мені відомо МВС утримується за рахунок коштів Державного бюджету, а ми ведемо мову про місцевий бюджет.
Що стосується плати за оренду у розмірі 1 грн. то зазначу, що відповідно до п.10 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженою постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 розмір річної орендної плати за оренду нерухомого майна бюджетними організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету, державними та комунальними закладами охорони здоров'я, які утримуються за рахунок державного та місцевих бюджетів, державними та комунальними телерадіоорганізаціями, редакціями державних і комунальних періодичних видань та періодичних видань, заснованих об'єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, навчальними закладами, трудовими і журналістськими колективами, підприємствами зв'язку, що їх розповсюджують, Товариством Червоного Хреста України та його місцевими організаціями, асоціаціями органів місцевого самоврядування із всеукраїнським статусом, а також інвалідами з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування становить 1 гривню.
Тобто МВ ГУ МВС України в Харківській області підпадає під норму цього пункту, але ж від сплати комунальних послуг та енергоносіїв не позбавляється.
Оскаржити в суді рішення сесії можуть органи прокуратури.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Дякую Вам, Владислав !
Ви дуже допомогли мені прояснити декілька важливих моментів, обов'язково доведу Вашу думку до керівника, щоб можливо, встигти прийняти якісь дії, адже фахівцям Держфініспекції дали " зелене світло" на перевірки, напевне, скоро завітають і до нашої установи.
З приводу оренди в мене ще буде багато запитань.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Радий Вам допомогти. Окремо зазначу, що я пропрацював в Держфінінспекції 12 років, тому у разі винекнення питань стосовно ревізії або інших питань пов"язаних з діяльність цієї служби буду радий Вам допомогти.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Радий Вам допомогти. Окремо зазначу, що я пропрацював в Держфінінспекції 12 років, тому у разі винекнення питань стосовно ревізії або інших питань пов"язаних з діяльність цієї служби буду радий Вам допомогти.

Дякую, обов'язково буду звертатися.
Оренда - дільниця обліку для мене нова, запитань - купа, порадитися більше нема з ким.
На зарплаті 7 років, але протягом 2015 року законотворці стільки нововведень запровадили, що тільки встигай опановувати.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Під час передачі майна в оренду в орендодавця та орендаря можуть виникати питання, конкретні відповіді на які не містять ані Закон України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-XII (далі – Закон № 2269-XII), ані Методика розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затверджена постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 (далі - Методика № 786).
До таких питань належать особливості розрахунку та оплати витрат, пов’язаних з експлуатацією нерухомого майна, зокрема охорона приміщень.
Так відповідно до п.3 Методики №786 до плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов'язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
Витрати на утримання нерухомого майна, зданого в оренду одночасно кільком підприємствам, організаціям, і прибудинкової території, розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаної підприємствами, організаціями загальної площі.
Отже законодавець передбачає відшкодування орендарем витрат на утримання нерухомого майна, але ані Закон № 2269-XII, ані Методика № 786 не містять чіткого їх визначення окрім відшкодування комунальних послуг.
Проте, у п. 1.1. Примірного договору, форму якого затверджено наказом Фонду держмайна від 23.08.2000 р. № 1774, визначено, що Балансоутримувач забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, а також утримання прибудинкової території, а Орендар бере участь у витратах Балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за цим Договором.
Таким чином під визначення «обслуговування та експлуатація будівлі» можливо підвести майже усі витрати:
- комунальні послуги та енергоносії;
- вивіз сміття;
- прибирання місць загального користування;
- охорона приміщень;
- ремонт;
- дезінсекція та дератизація та інше.
Що ж стосується відмови орендаря (РДА) від тих чи інших послуг зазначу, що установа орендодавець може ставити відповідні вимоги потенційному орендарю при укладанні Договору оренди або його пролонгації, та Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.
У разі ж незгоди установа орендодавець можете взагалі відмовити в укладанні або пролонгації договору оренди.

buhg
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 698
З нами з: 21 січня 2014, 14:27
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 87 разів
Подякували: 8 разів

Повідомлення buhg »

подскажите ,будем ли индексировать арендную плату в 2016

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Так, дійсно, відповідно до п.9 Прикінцевих положень Закону про держбюджет-2016 на 2016 рік припинено дію норми ст. 10 Закону про оренду у частині індексації орендної плати.
Нагадаємо: відповідно до п.1 ст.10 Закону про оренду однією з істотних умов договору оренди є орендна плата з урахуванням її індексації.
При цьому ж не все так просто.
Порядок визначення розміру оренди прописаний у Методиці № 786. Ця Методика продовжує містити вимоги щодо індексації орендної плати.
Далі – Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності, затверджений наказом № 1774 також містить вимоги щодо індексації оренди.
Так, зокрема, у п. 3.3 цього Типового договору прописано наступне: «Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць. Оперативна інформація про індекси інфляції, розраховані Державною службою статистики України, розміщується на веб-сайті Фонду державного майна України».
А в тій же статті 10 Закону про оренду у її пункті 2 чітко визначено, що укладений сторонами договір оренди в частині істотних умов повинен відповідати типовому договору оренди відповідного майна, в якому, як ми вже зазначили, міститься вимога щодо індексації орендної плати.
Слід зазначити, що типові договори оренди майна комунальної власності складені на підставі Типового договору, затвердженого наказом № 1774 і також містять вимогу щодо індексації орендної плати.
При цьому, як бачимо, ця норма Закону про держбюджет-2016 не містить прямої заборони проведення індексації орендної плати у 2016 році.
Тобто залишається питання – чи потрібно взагалі індексувати орендну плату у 2016 році, чи внесені зміни говорять нам лише про те, що індексація орендної плати не є істотною умовою договору оренди?
Тож будемо чекати та сподіватись на роз’яснення законодавців з цього приводу найближчим часом, адже це питання на сьогодні залишається законодавчо неузгодженим.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

ku_kusya писав:Підкажіть будь-ласка.В мене два різні запитання.
1. Ми бюджетна організація, в нас є орендар з яким заключено договір оренди з 2015 року, на данним момент договір на відшкодування комунальних послуг так і не підписанний, як можна його зараз правильно оформити? Комунальні послуги вони відшкодовують згідно виставленним рахункам бухгалтерії або сам договір так  і не підписали.
2. Чи в ходять в склад експлуатаційних витрат зарплата перосналу (бухгалтера, економіста, інсперктора відділу кадрів, юриста ітд) ??
дякую за відповідь
Доброго дня!
Думаю що вигадувати ні чого не потрібно, тим паче укладати його заднім числом. Примірний договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю, затверджений наказом Фонду держмайна від 23.08.2000 р. № 1774 (далі – Примірний договір).
Вам потрібно укласти договір про відшкодування витрат з орендарем беручи до уваги Примірний договір та прописати в ньому порядок нарахування плати за спожиті комунальні послуги та енергоносії, враховуючи фактичний порядок нарахування, який використовувала бухгалтерія.
Що стосується експлуатаційних витрат на утримання орендодавцем нежитлових приміщень, що здаються в oренду, а також про умови компенсації орендарем цих витрат то, а ні в законі «Про оренду державного та комунального майна», а ні в жодному іншому нормативному акті не йдеться про порядок нарахування, перелік та розмір експлуатаційних витрат.
При цьому, у п. 1.1. Примірного договору визначено, що Балансоутримувач забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, а також утримання прибудинкової території, а Орендар бере участь у витратах Балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним  площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за цим Договором.
Таким чином під визначення «обслуговування та експлуатація будівлі» можливо підвести майже усі витрати:
- комунальні послуги та енергоносії;
- вивіз сміття;
- прибирання місць загального користування;
- охорона або сигналізація;
- ремонт;
- дезінсекція та дератизація та інше.

Відповісти

Повернутись до “Надання платних послуг”