VOV писав:EVGENIY писав:VOV писав:Якщо конкретніше розглядати речі то що такого важкого в реалізації прозорого оприлюднення звітів установ, коли звітні дані по кожному рахунку є в Казні? При тому ці дані є первинними і єдино правильними. Невже це не технічна робота яка не потребує ні створення сайту з механізмом реєстрації, вводу, корегування, перевірки, експорту, захсту від помилок?
Відкрийте дбф файл Юридичних зобов'язань і фінансових, ось вам дані які є в казначействі, тоді буде зрозуміло що їх не достатньо для є-дати, так само і звіти в казначестві не має даних по фактичних видатках і казна їх сама не вигадає, тому на мою думку щоб дані з казни автоматом падали в є-дату необхідно лише внести зміни в порядок реєстрації ЮО та ФО, додавши необхідні для є-дати поля, а на рахунок звітів то фактичні видатки не такий уж і важливий показник щоб його оприлюднювати, достатньо було би лише касові публіковати і тоді в загалі все з казни буде в є-даті, а по суті буде та сама казна урізаної версії
![Rolleyes :52:](./images/smilies/big_standart/rolleyes.gif)
Я точно такої ж точки зору. Варто трішки змінити порядок обліку зобов'язань або порядок оприлюднення і все. Нічого більше не потрібно. Про звіти і так все зрозуміло... особливо у світлі того що за 20016 рік звіти вже пів року приймаються казначейством без проблем а от оприлюднити їх не виходить через тестування одного!!!! рядка яке вже тягнеться дуже довго і невідомо коли завершиться. Закрадаються нехороші думки...
Про "трішки змінити порядок обліку зобов'язань" - це саме "веселе" і з практичної, і з технічної точки зору. Зараз буде багато букв :) Припустимо, все це вдалося швидко трішки змінити і спробуємо змоделювати практичну ситуацію...
Незалежно від того, чи зможе казначейство передати дані на портал Є-data, у розпорядника бюджетних коштів (скажімо, навчальний заклад чи відділ освіти районного рівня) в кінці звітного періоду (місяць, квартал, рік) на руках опиняється велика кількість (добре, якщо надрукованих, а не написаних від руки) накладних/актів. Вони не візьмуться в реєстрах фінансових зобов'язань для казначейства з повітря, комусь все одно треба буде набрати вручну.
Тобто з одного боку вкотре постає питання забезпечення бюджетних установ ПЗ для бухобліку, з іншого - швидкість обробки таких документів розпорядниками бюджетних коштів (а це можуть бути накладні на 50-100 і більше позицій) для подання в казначейство, оскільки всі ці документи розпоряднику доведеться готувати в електронному вигляді в режимі реального часу. Так-так! Все це доведеться не мусолити 35 днів після звітного кварталу, а нести відразу в казначейство для оплати. Як наслідок - питання вчасної оплати таких документів. І що саме при цьому мають перевіряти працівники казначейства: просто наявність правильно оформленого документу чи повну відповідність паперового документа наданому в електронному вигляді в частині найменувань, кількості, вартості товарів (робіт, послуг)? Якщо повну відповідність, то ви хочете сказати, що де ледве справився десяток бухгалтерів, то швиденько все перелопатить казначей, в якого ще десяток інших клієнтів? Так чи інакше, виникає значний обсяг ручної роботи, який в режимі реального часу значно уповільнює оплату документів.
На рівні практичної реалізації, звісно, підводних каменів буде ще більше, особливо через неоднорідність підтвердних документів, що надаються при реєстрації зобов'язань та фінансових зобов'язань. Це форми реєстрів затверджені і скрізь однакові, а у вмісті актів/накладних/договорів, пробачте, мох і болото робиться в масштабах країни.
Технічно, у dbf, особисто я не уявляю, як має виглядати реєстр фінансових зобов'язань, а це акти/накладні, разом із специфікаціями до них. Не уявляю, який незайнятий програміст захоче задарма це все реалізувати (якщо навіть це можливо) у тих же "Фіндокументах"...
Тому принаймні на даному етапі в частині технічного оприлюднення договорів/актів на порталі Є-Дата казначейство - зайва ланка. Методологічно, в частині універсалізації документів первинного обліку установ - можливо... А на рівні портал-установи потрібно, як мінімум, знайти спершу оптимальні універсальні форми оприлюднення даних, в яких би було розуміння що і як вносити.
P.S. По звітах - там все простіше... Застарілі структури файлів звітності для надання клієнтами існували лише на папері. Ті звіти, що казначейство у своєму ПЗ забезпечує, мають дещо іншу структуру. З 2016 року форми звітів зазнали суттєвих змін, а про ту давно затверджену структуру ніхто й не згадував. Опис структур розійшовся з практичною реальністю. От поки казначейство не надасть нові структури, це питання відклали. Так що тут організаційне міжвідомче питання.