14.04.2015 р. комітет з питань правової політики та правосуддя рекомендував Верховній Раді прийняти за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання можливості громадянам отримувати нотаріальні послуги в органі місцевого самоврядування села, селища незалежно від наявності нотаріуса).
На засіданні Комітету зазначалося, що метою прийняття законопроекту №1041 є підвищення рівня комфортності проживання у сільській місцевості шляхом надання можливості громадянам отримувати найбільш прості та достатньо запитувані нотаріальні послуги (зокрема, послуги щодо отримання посвідчення, довіреності) в органі місцевого самоврядування села, селища незалежно від наявності нотаріуса.
У цьому зв'язку проектом закону передбачається, що нотаріальні послуги надаватимуться органами місцевого самоврядування сіл та селищ незалежно від того, чи є у відповідному населеному пункті нотаріус.
На думку суб'єкта права законодавчої ініціативи, внесення відповідних змін до Цивільного кодексу та Закону "Про нотаріат" "надасть можливість полегшити умови проживання у сільській місцевості, зберегти час і кошти мешканцям сіл, селищ, яким потрібні найбільш прості нотаріальні послуги, зміцнити довіру громадян до держави та її органів, позитивно вплинути на розв'язання проблеми з масовим переїздом сільського населення на проживання до міських населених пунктів тощо".
Під час розгляду проекту члени Комітету звернули увагу на те, що його назва не відповідає положенням частини першої статті 3 Закону "Про нотаріат", оскільки нотаріуси не надають нотаріальних послуг громадянам, а здійснюють нотаріальну діяльність та вчиняють нотаріальні дії.
На думку народних депутатів, наділення посадових осіб органів місцевого самоврядування повноваженнями на вчинення нотаріальних дій не узгоджується з природою та основним призначенням служби в органах місцевого самоврядування.
Згідно із статтею 1 Закону "Про службу в органах місцевого самоврядування", під такою службою розуміється професійна на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.
На сьогодні посадові особи органів місцевого самоврядування можуть вчиняти лише вичерпний перелік нотаріальних дій, а за умов фактично повного покладення на них повноважень нотаріусів будуть порушуватися принципи діяльності та функціонування органів місцевого самоврядування, що жодним чином не гарантуватиме особі відповідного рівня професійності та безпеки при вчиненні нотаріальних дій.
Водночас, делегування державою повноважень на вчинення нотаріальних дій нотаріусами обумовлено встановленням для них законодавством кваліфікаційних вимог, які гарантують отримання громадянами якісної професійної правової допомоги, компетентної оцінки юридичних фактів під час вчинення нотаріальних дій. Крім того, нотаріус здійснює нотаріальну діяльність на професійній основі від свого імені та несе особисту відповідальність за результат вчиненої ним нотаріальної дії. Нотаріус є безстороннім і неупередженим юридичним радником усіх осіб, які до нього звертаються.
Члени Комітету зазначили, що відповідно до статей 21 та 27 Закону "Про нотаріат", шкода, заподіяна особі внаслідок незаконних або недбалих дій державного нотаріуса, відшкодовується в порядку, передбаченому законодавством України в повному розмірі. Натомість шкода, заподіяна органами місцевого самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування - за рахунок їх власних коштів у порядку, встановленому законом.
На думку членів Комітету, категоричне положення закону про виключення можливості органів місцевого самоврядування вчиняти нотаріальні дії лише за умови відсутності у населеному пункті нотаріуса суперечить встановленій державній гарантії нотаріальної діяльності щодо забезпечення рівних умов доступу громадян до зайняття нотаріальною діяльністю та рівних можливостей нотаріусам щодо організації та здійснення ними нотаріальної діяльності.
Народні депутати також зазначили, що таких змін потребує і спеціальне законодавство, що регулює повноваження органів місцевого самоврядування, зокрема, Закон "Про місцеве самоврядування в Україні".
За результатами обговорення Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді прийняти проект закону за основу з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.
(За матеріалами офіційного сайту Верховної Ради України: )
Щодо отримання нотаріальні послуги в ОМС
- Брусенцова Яна
- Місцевий

- Повідомлень: 954
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
- Регіон: Харків
- Подякували: 3 рази
- Контактна інформація:
Повернутись до “Реформа місцевого самоврядування”
Перейти
- Бухгалтерський облік
- ↳ Новини
- ↳ Медичні установи із КУ в КНП
- ↳ Облік основних засобів, ІНМА, нематеріальних активів та капінвестицій
- ↳ Облік запасів
- ↳ Інші питання обліку активів (ТМЦ)
- ↳ Бухгалтерська служба
- ↳ Перевірки та відповідальність
- ↳ Надання платних послуг
- ↳ Кореспонденція субрахунків
- ↳ Інвентаризація
- ↳ Позабалансовi рахунки
- ↳ Документи, бланки, форми
- ↳ Різне
- Оплата праці та кадрова справа
- ↳ Виплати працівникам
- ↳ Індексація і компенсація заробітної плати
- ↳ Лікарняні та декретні
- ↳ Відпускні
- ↳ Середня зарплата
- ↳ ЄСВ, ПДФО, ВЗ
- ↳ Військовий збір
- ↳ Податкова соціальна пільга (ПСП)
- ↳ Стипендії, соціальні виплати та пільги
- ↳ Трудові відносини
- ↳ Звітність
- ↳ Інші питання оплати праці
- ↳ Відрядження
- Казначейське обслуговування
- ↳ Застосування КЕКВ
- ↳ Закупівлі за рахунок бюджетних коштів
- ↳ Складання та виконання кошторису
- ↳ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВИЙ МЕТОД СКЛАДАННЯ БЮДЖЕТУ
- ↳ Різне
- Звітність
- ↳ Оприлюднення публічних коштів, робота з e-data
- ↳ Звітність до казначейства
- ↳ Звітність до фіскальної служби
- ↳ Статистична звітність
- ↳ Звітність до Пенсійного фонду
- Автоматизацiя облiку бюджетних установ
- ↳ FIT-Бюджет
- ↳ Звітність в Excel яка викладена на сайті
- ↳ Наш помічник - Excel
- ↳ Програма Payments (фіндокументи)
- ↳ СДО "Клієнт Казначейства - Казначейство" та "Є-звітність"
- ↳ Безкоштовні програми
- ↳ Платні програми
- ↳ Різне
- Законодавство
- ↳ Виборче законодавство
- ↳ Земельне законодавство у бюджетній сфері
- ↳ Антикорупційне законодавство
- ↳ Люстрація влади
- Галузеві напрямки
- ↳ Освіта
- ↳ Соціальна політика (УПСЗН)
- ↳ Медицина
- ↳ МВС та армія
- ↳ Державна служба
- ↳ Інші
- Різне
- ↳ Архів чату buhgalter.com.ua
- ↳ Дiловодство
- ↳ Новое в законодательстве
- ↳ Ваші пропозиції та побажання, щоб ви ще хотіли бачити на сайті?!?
- ↳ Курилка
- ↳ Свіжі плітки
- ФОРУМ (АРХІВ)
- ↳ Діяльність органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб
- ↳ Місцеве самоврядування
- ↳ Регламент районної ради
- ↳ Проходження служби в органах місцевого самоврядування
- ↳ Прийняття рішень органами місцевого самоврядування
- ↳ Вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування
- ↳ Реформа місцевого самоврядування
- ↳ Правовий супровід реформи (децентралізація)
- ↳ Правові питання реорганізації ОМС ОТГ
- ↳ Інвентаризація
- ↳ Питання передачі майна
- ↳ Кадрові питання
- ↳ Питання передачі документації
- ↳ Бюджетний процес у ОМС ОТГ
- ↳ Статути та інші публічні документи ОТГ
- ↳ Реалізація ОМС ОТГ нових повноважень: реєстрація, держархбудконтроль тощо
- ↳ Земельні відносини у зв'язку зі створенням громади
- ↳ Питання діяльності комунальних підприємств та установ, що належать ОТГ
- ↳ Сторінки видань
- ↳ Бюджетна бухгалтерія
- ↳ Оплата праці
- ↳ Місцеве самоврядування
- ↳ Держслужбовець
- ↳ Правила форума
- ↳ Как пользоваться форумом
- ↳ Как создавать темы
- ↳ Куда заливать файлы и скриншоты
- ↳ Архів тем
- ↳ Всі бланки з єдиного внеску на соціальне страхування
- ↳ Увійти на форум стало ще легше!!!
- ↳ Всі бланки податкової звітності
- ↳ Бланки кошторису
- ↳ Робота з інформацією у бюджетних установах
- ↳ Загальні питання
- ↳ Акції та пропозиції
- ↳ Безкоштовні вебінари та література
- ↳ Ваші коментарії та побажання по бюджетним виданням