Облік та списання матеріальних цінностей
- на_та
- Мешканець

- Повідомлень: 210
- З нами з: 31 березня 2011, 20:24
- Регіон: Николаевская область
- Звідки: Снигиревка
- Подякували: 3 рази
- Контактна інформація:
Прочтите комментарий в Бюджетной бухгалтерии № 4 2011 год
Типова інструкція № 142/181, яка діяла раніше, утратила чинність з 15.01.2011 р. згідно з наказом Держказначейства та Мінекономіки від 25.11.2010 р. № 438/1513
Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 29.11.2010 р. № 447. (набрала чинності 15.01.2011 р.) посмотреть можна тут :
.В ней написано что бюджетные учреждения должны руководствоваться Типовой инструкцией № 447 при списании имущества, которое не относится к основным средствам (фондам) и объектам незавершенного строительства. Ее надо применять при списании прочих необоротных материальных активов (счет 11), нематериальных активов (счет 12) и всех группы запасов (счета 20 — 25). Единственное исключение - Типовая инструкция № 447 не применяется к необоротным материальным активам специального назначения (субсчет 119). А Постанова № 1314 распространяется только на основные и незавершенку, т.е. на счет 10 и 14
Лично моё мнение : «….. а також застосовується при списанні запасів, не
придатних для подальшого використання, пошкоджених внаслідок
аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення їх є
неможливим або економічно недоцільним і вони не можуть бути
реалізовані), виявлених в результаті інвентаризації як недостача.
т.е.
ЭТО НЕ КАСАЕТСЯ ЗАПАСОВ, СПИСЫВАЕМЫХ ПО НОРМАМ(БЕНЗИН, ПРОДУКТЫ ПИТАНИЯ И т.д.)
Добавлено (31.05.2011, 09:37)
---------------------------------------------
Наша организация первый раз за период моей работы приобрела автошини и камери к ним.
Коллеги, с нетерпением жду консультации по их учёту.
Вышестоящая говорит одно : зразу списываем на раходы после установки на авто (руководствуясь консультацией "Баланс- бюджет" № 16 21.04.2008 стр.20) ,а учёт шин ведёт механик в карточках,
совсем другое в розъяснениях казначейства : учёт на 238 до полного износа ..........
Может кого коснулась проверка КРУ по этому вопросу....
Спасибо!
Добавлено (07.07.2011, 09:42)
---------------------------------------------
Донедавна основним документом, що визначав порядок отримання та зберігання печаток і штампів, була Інструкція про порядок видачі міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об’єднанням та громадянам дозволів на право відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, а також порядок видачі дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів, затверджена наказом МВС від 11.01.99 р. № 17 (далі — Інструкція № 17). Однак з метою приведення нормативно-правових актів МВС, що регламентують діяльність дозвільної системи, у відповідність до вимог законодавства України Інструкцію № 17 згідно з наказом МВС від 11.01.2011 р. № 5 було визнано такою, що втратила чинність. Ці зміни набрали чинності 21.02.2011 р. Отже, починаючи з цієї дати юридичним особам, у тому числі й бюджетним установам, тепер не потрібно звертатися до органів МВС для отримання дозволу на виготовлення печаток і штампів. Це також зазначено в листі Держкомпідприємництва від 02.03.2011 р. № 2276. Для оформлення замовлення на виготовлення печаток і штампів потрібно звернутися до штемпельно-граверних майстерень, що займаються виготовленням печаток і штампів.
Добавлено (07.07.2011, 09:43)
---------------------------------------------
Незважаючи на те що Інструкцію № 17 скасовано, це зовсім не означає, що для установ і організацій тепер відпала необхідність у веденні обліку, зберігання та контролю за використанням печаток і штампів.
Річ у тім, що існує такий документ, як Інструкція про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, затверджена постановою КМУ від 27.11.98 р. № 1893 (далі — Інструкція № 1893), яка є обов’язковою для всіх центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів АР Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності. Цей документ визначає порядок обліку, зберігання, використання та знищення документів, справ, видань, магнітних та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави.
Так, у п. 64 Інструкції № 1893 зазначено, що обов’язковому обліку підлягають печатки і штампи з повним найменуванням організації.
При цьому порядок обліку, зберігання та використання інших видів печаток, штампів визначається відповідними відомчими інструкціями. Контроль за їх виготовленням, зберіганням та використанням покладається на канцелярії організацій та осіб, відповідальних за діловодство.
Із цією метою керівнику установи необхідно видати розпорядчий документ (наказ, розпорядження), яким визначити особу, відповідальну за облік та зберігання печаток і штампів.
Для обліку печаток і штампів ведеться Журнал обліку та видачі печаток і штампів (далі — Журнал), який повинен знаходитися у відповідальної особи. Форму Журналу наведено в додатку 11 до Інструкції № 1893. Сторінки Журналу має бути пронумеровано, прошнуровано та скріплено печаткою.
Інструкцією № 1893 передбачено, що печатки і штампи повинні зберігатися в сейфах або металевих шафах.
Також в Інструкції № 1893 зазначено, що наявність печаток і штампів повинна щорічно перевірятися комісією, створеною на підставі наказу керівника установи. Про результати такої перевірки виконуються відповідні записи в Журналі після останнього запису.
У разі виявлення будь-яких порушень правил обліку, зберігання та використання печаток, штампів комісія має право провести службове розслідування, результати якого оформляються актом довільної форми та доводяться до відома керівника організації.
Оскільки щодо печаток і штампів чинне законодавство передбачає вести спеціальний облік, то відповідно, щоб перевірити правильність ведення такого обліку та здійснення контролю за їх застосуванням, є сенс обліковувати печатки і штампи в порядку, передбаченому для обліку матеріальних цінностей.
Відповідно до Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства України від 17.07.2000 р. № 64, до складу малоцінних необоротних матеріальних активів включаються інші малоцінні необоротні предмети, строк експлуатації яких більше одного року, а вартість за одиницю не перевищує 1000 грн. уключно без урахування ПДВ.
Таким чином, якщо вартість печаток або штампів (за одиницю) становить менше 1000 грн. і строк їх корисної експлуатації перевищує 365 днів (як правило, печатки і штампи використовуються більше року), то установа може віднести їх до складу малоцінних необоротних матеріальних активів.
Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Держказначейства від 25.11.2008 р. № 495, видатки на придбання та виготовлення печаток і штампів здійснюються за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування».
Типова інструкція № 142/181, яка діяла раніше, утратила чинність з 15.01.2011 р. згідно з наказом Держказначейства та Мінекономіки від 25.11.2010 р. № 438/1513
Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 29.11.2010 р. № 447. (набрала чинності 15.01.2011 р.) посмотреть можна тут :
.В ней написано что бюджетные учреждения должны руководствоваться Типовой инструкцией № 447 при списании имущества, которое не относится к основным средствам (фондам) и объектам незавершенного строительства. Ее надо применять при списании прочих необоротных материальных активов (счет 11), нематериальных активов (счет 12) и всех группы запасов (счета 20 — 25). Единственное исключение - Типовая инструкция № 447 не применяется к необоротным материальным активам специального назначения (субсчет 119). А Постанова № 1314 распространяется только на основные и незавершенку, т.е. на счет 10 и 14
Лично моё мнение : «….. а також застосовується при списанні запасів, не
придатних для подальшого використання, пошкоджених внаслідок
аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення їх є
неможливим або економічно недоцільним і вони не можуть бути
реалізовані), виявлених в результаті інвентаризації як недостача.
т.е.
ЭТО НЕ КАСАЕТСЯ ЗАПАСОВ, СПИСЫВАЕМЫХ ПО НОРМАМ(БЕНЗИН, ПРОДУКТЫ ПИТАНИЯ И т.д.)
Добавлено (31.05.2011, 09:37)
---------------------------------------------
Наша организация первый раз за период моей работы приобрела автошини и камери к ним.
Коллеги, с нетерпением жду консультации по их учёту.
Вышестоящая говорит одно : зразу списываем на раходы после установки на авто (руководствуясь консультацией "Баланс- бюджет" № 16 21.04.2008 стр.20) ,а учёт шин ведёт механик в карточках,
совсем другое в розъяснениях казначейства : учёт на 238 до полного износа ..........
Может кого коснулась проверка КРУ по этому вопросу....
Спасибо!
Добавлено (07.07.2011, 09:42)
---------------------------------------------
Донедавна основним документом, що визначав порядок отримання та зберігання печаток і штампів, була Інструкція про порядок видачі міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об’єднанням та громадянам дозволів на право відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, а також порядок видачі дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів, затверджена наказом МВС від 11.01.99 р. № 17 (далі — Інструкція № 17). Однак з метою приведення нормативно-правових актів МВС, що регламентують діяльність дозвільної системи, у відповідність до вимог законодавства України Інструкцію № 17 згідно з наказом МВС від 11.01.2011 р. № 5 було визнано такою, що втратила чинність. Ці зміни набрали чинності 21.02.2011 р. Отже, починаючи з цієї дати юридичним особам, у тому числі й бюджетним установам, тепер не потрібно звертатися до органів МВС для отримання дозволу на виготовлення печаток і штампів. Це також зазначено в листі Держкомпідприємництва від 02.03.2011 р. № 2276. Для оформлення замовлення на виготовлення печаток і штампів потрібно звернутися до штемпельно-граверних майстерень, що займаються виготовленням печаток і штампів.
Добавлено (07.07.2011, 09:43)
---------------------------------------------
Незважаючи на те що Інструкцію № 17 скасовано, це зовсім не означає, що для установ і організацій тепер відпала необхідність у веденні обліку, зберігання та контролю за використанням печаток і штампів.
Річ у тім, що існує такий документ, як Інструкція про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, затверджена постановою КМУ від 27.11.98 р. № 1893 (далі — Інструкція № 1893), яка є обов’язковою для всіх центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів АР Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності. Цей документ визначає порядок обліку, зберігання, використання та знищення документів, справ, видань, магнітних та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави.
Так, у п. 64 Інструкції № 1893 зазначено, що обов’язковому обліку підлягають печатки і штампи з повним найменуванням організації.
При цьому порядок обліку, зберігання та використання інших видів печаток, штампів визначається відповідними відомчими інструкціями. Контроль за їх виготовленням, зберіганням та використанням покладається на канцелярії організацій та осіб, відповідальних за діловодство.
Із цією метою керівнику установи необхідно видати розпорядчий документ (наказ, розпорядження), яким визначити особу, відповідальну за облік та зберігання печаток і штампів.
Для обліку печаток і штампів ведеться Журнал обліку та видачі печаток і штампів (далі — Журнал), який повинен знаходитися у відповідальної особи. Форму Журналу наведено в додатку 11 до Інструкції № 1893. Сторінки Журналу має бути пронумеровано, прошнуровано та скріплено печаткою.
Інструкцією № 1893 передбачено, що печатки і штампи повинні зберігатися в сейфах або металевих шафах.
Також в Інструкції № 1893 зазначено, що наявність печаток і штампів повинна щорічно перевірятися комісією, створеною на підставі наказу керівника установи. Про результати такої перевірки виконуються відповідні записи в Журналі після останнього запису.
У разі виявлення будь-яких порушень правил обліку, зберігання та використання печаток, штампів комісія має право провести службове розслідування, результати якого оформляються актом довільної форми та доводяться до відома керівника організації.
Оскільки щодо печаток і штампів чинне законодавство передбачає вести спеціальний облік, то відповідно, щоб перевірити правильність ведення такого обліку та здійснення контролю за їх застосуванням, є сенс обліковувати печатки і штампи в порядку, передбаченому для обліку матеріальних цінностей.
Відповідно до Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства України від 17.07.2000 р. № 64, до складу малоцінних необоротних матеріальних активів включаються інші малоцінні необоротні предмети, строк експлуатації яких більше одного року, а вартість за одиницю не перевищує 1000 грн. уключно без урахування ПДВ.
Таким чином, якщо вартість печаток або штампів (за одиницю) становить менше 1000 грн. і строк їх корисної експлуатації перевищує 365 днів (як правило, печатки і штампи використовуються більше року), то установа може віднести їх до складу малоцінних необоротних матеріальних активів.
Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Держказначейства від 25.11.2008 р. № 495, видатки на придбання та виготовлення печаток і штампів здійснюються за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування».
- Julia_ubr
- Новачок

- Повідомлень: 2
- З нами з: 02 березня 2011, 19:06
- Регіон: Луганская Область
- Звідки: Луганск
Подскажите, пожалуйста, по следующему вопросу: в связи с введением в действие новой Инструкции о порядке списания имущества бюджетных учреждениий теперь необходимо утверждать все Акты на списание вышестоящей организацией, то есть списание ОС, пр. НМА и запасов или как??? То есть опираться на пункт
9. Складені комісією акти про списання майна відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження (погодження) посадовою особою (керівним органом), уповноваженою згідно із законодавством приймати рішення щодо розпорядження майном.
9. Складені комісією акти про списання майна відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження (погодження) посадовою особою (керівним органом), уповноваженою згідно із законодавством приймати рішення щодо розпорядження майном.
- на_та
- Мешканець

- Повідомлень: 210
- З нами з: 31 березня 2011, 20:24
- Регіон: Николаевская область
- Звідки: Снигиревка
- Подякували: 3 рази
- Контактна інформація:
ВИТЯГ з інструкції :
Списанню підлягає майно, яке:
а) не придатне для подальшого використання (фізично зношене);
б) виявлене в результаті інвентаризації як недостача;
в) морально застаріле;
г) пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови,
що відновлення його є неможливим або економічно недоцільним і воно
не може бути реалізоване).
5. Типова інструкція застосовується у випадках:
ліквідації (на підставі акта);
безоплатної передачі;
відчуження майна (шляхом його продажу)................. ЯК МЕНІ ПОЯСНИЛИ У ЦИХ ВАПАДКАХ І ЗАТВЕРДЖУЄТЬСЯ ВИЩЕСТОЯЧОЮ
Списанню підлягає майно, яке:
а) не придатне для подальшого використання (фізично зношене);
б) виявлене в результаті інвентаризації як недостача;
в) морально застаріле;
г) пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови,
що відновлення його є неможливим або економічно недоцільним і воно
не може бути реалізоване).
5. Типова інструкція застосовується у випадках:
ліквідації (на підставі акта);
безоплатної передачі;
відчуження майна (шляхом його продажу)................. ЯК МЕНІ ПОЯСНИЛИ У ЦИХ ВАПАДКАХ І ЗАТВЕРДЖУЄТЬСЯ ВИЩЕСТОЯЧОЮ
- на_та
- Мешканець

- Повідомлень: 210
- З нами з: 31 березня 2011, 20:24
- Регіон: Николаевская область
- Звідки: Снигиревка
- Подякували: 3 рази
- Контактна інформація:
Klava, я теж бачила цю " новину", саме цікаве - нічого на заміну. Типова по моїй галузі, наприклад, була складена на базі № 447,як і інші...чекаємо офіційного опублікування наказу 1297...А Ви сам наказ знайшли?
- alla-drejko
- Мешканець

- Повідомлень: 156
- З нами з: 10 квітня 2011, 21:57
- Регіон: Хмельницкая область
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
14.10.2011 N 1297
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 жовтня 2011 р.
за N 1251/19989
Про визнання таким, що втратив чинність,
наказу Державного казначейства України
від 29.11.2010 N 447
Відповідно до Бюджетного кодексу України ,
Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом
Президента України від 08.04.2011 N 446 ,
Н А К А З У Ю:
1. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного
казначейства України від 29.11.2010 N 447 "Про
затвердження Типової інструкції про порядок списання майна
бюджетних установ", зареєстрований у Міністерстві юстиції України
04.01.2011 за N 3/18741.
2. Департаменту податкової, митної політики та методології
бухгалтерського обліку (Чмерук М.О.) та Управлінню методології з
обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності
Державної казначейської служби України (Сушко Н.І.) в
установленому законодавством порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства
юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного
опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого
заступника Міністра Мярковського А.І.
Міністр Ф.ЯРОШЕНКО
Нормативно-правові акти, що готуються до опублікування у № 88 (21.11.2011)
4. Наказ Міністерства фінансів України від 14.10.2011 № 1297
Н А К А З
14.10.2011 N 1297
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 жовтня 2011 р.
за N 1251/19989
Про визнання таким, що втратив чинність,
наказу Державного казначейства України
від 29.11.2010 N 447
Відповідно до Бюджетного кодексу України ,
Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом
Президента України від 08.04.2011 N 446 ,
Н А К А З У Ю:
1. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного
казначейства України від 29.11.2010 N 447 "Про
затвердження Типової інструкції про порядок списання майна
бюджетних установ", зареєстрований у Міністерстві юстиції України
04.01.2011 за N 3/18741.
2. Департаменту податкової, митної політики та методології
бухгалтерського обліку (Чмерук М.О.) та Управлінню методології з
обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності
Державної казначейської служби України (Сушко Н.І.) в
установленому законодавством порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства
юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного
опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого
заступника Міністра Мярковського А.І.
Міністр Ф.ЯРОШЕНКО
Нормативно-правові акти, що готуються до опублікування у № 88 (21.11.2011)
4. Наказ Міністерства фінансів України від 14.10.2011 № 1297
- на_та
- Мешканець

- Повідомлень: 210
- З нами з: 31 березня 2011, 20:24
- Регіон: Николаевская область
- Звідки: Снигиревка
- Подякували: 3 рази
- Контактна інформація:
"БЮДЖЕТНА БУХГАЛТЕРІЯ" № 43 за листопад 2011 року
КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ
ВТРАТИЛА ЧИННІСТЬ ТИПОВА ІНСТРУКЦІЯ ЗІ СПИСАННЯ МАЙНА
Відразу слід зауважити: поява документа, що коментується, була очікуваною, адже ще у вересні 2011 року на сайті Мінфіну () в розділі «Проекти нормативно-правових актів для обговорення» з’явився проект наказу Мінфіну «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного казначейства України». І от зараз проект цього наказу набув статусу офіційного документа.
Таким чином, з дня офіційного опублікування наказу, що коментується, втратить чинність Типова інструкція про порядок списання майна бюджетних установ, затверджена наказом Держказначейства від 29.11.2010 р. № 447 (далі — Типова інструкція № 447), яка встановлювала єдині вимоги до порядку списання майна бюджетних установ, а саме:
— об’єктів, строк використання яких перевищує один рік, крім об’єктів незавершеного будівництва (незавершених капітальних інвестицій у необоротні матеріальні активи), матеріальних активів, які відповідно до законодавства визнаються основними засобами (фондами);
— запасів, не придатних для подальшого використання, пошкоджених унаслідок аварії або стихійного лиха (за умови, що їх відновлення є неможливим або економічно недоцільним і вони не можуть бути реалізовані), виявлених у результаті інвентаризації як нестача.
Звісно, у зв’язку з появою цього документа відразу виникли запитання: як тепер списувати майно та яким документом при цьому слід керуватися?
Насамперед зауважимо, що нового окремого порядку списання майна, який би прийшов на заміну Типової інструкції № 447, очікувати не варто. Принаймні жодних офіційних відомостей із цього приводу немає. На сайті Мінфіну також відсутня будь-яка інформація про проект такого документа.
Можливо, у вас виникло запитання: чому ми посилаємося саме на сайт Мінфіну, а не на сайт Державної казначейської служби? Річ у тім, що ст. 56 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI передбачено, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та звітності з виконання бюджетів здійснює Мінфін. Тому повноваження із затвердження нормативно-правових актів з питань методології бухгалтерського обліку зараз передано саме Мінфіну, а отже, затверджувати нормативно-правові акти з питань бухгалтерського обліку для бюджетних установ уповноважений тільки Мінфін, а не Держказначейство (як це було раніше).
Однак не варто вважати, що у зв’язку зі скасуванням Типової інструкції № 447 питання щодо списання матеріальних цінностей з балансів бюджетних установ «зависне в повітрі». На сьогодні механізм та процедуру списання матеріальних цінностей з балансів бюджетних установ установлено такими нормативно-правовими актами:
— Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314, — при списанні об’єктів державної власності, до яких належать об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи) та основні засоби;
КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ
ВТРАТИЛА ЧИННІСТЬ ТИПОВА ІНСТРУКЦІЯ ЗІ СПИСАННЯ МАЙНА
Відразу слід зауважити: поява документа, що коментується, була очікуваною, адже ще у вересні 2011 року на сайті Мінфіну () в розділі «Проекти нормативно-правових актів для обговорення» з’явився проект наказу Мінфіну «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного казначейства України». І от зараз проект цього наказу набув статусу офіційного документа.
Таким чином, з дня офіційного опублікування наказу, що коментується, втратить чинність Типова інструкція про порядок списання майна бюджетних установ, затверджена наказом Держказначейства від 29.11.2010 р. № 447 (далі — Типова інструкція № 447), яка встановлювала єдині вимоги до порядку списання майна бюджетних установ, а саме:
— об’єктів, строк використання яких перевищує один рік, крім об’єктів незавершеного будівництва (незавершених капітальних інвестицій у необоротні матеріальні активи), матеріальних активів, які відповідно до законодавства визнаються основними засобами (фондами);
— запасів, не придатних для подальшого використання, пошкоджених унаслідок аварії або стихійного лиха (за умови, що їх відновлення є неможливим або економічно недоцільним і вони не можуть бути реалізовані), виявлених у результаті інвентаризації як нестача.
Звісно, у зв’язку з появою цього документа відразу виникли запитання: як тепер списувати майно та яким документом при цьому слід керуватися?
Насамперед зауважимо, що нового окремого порядку списання майна, який би прийшов на заміну Типової інструкції № 447, очікувати не варто. Принаймні жодних офіційних відомостей із цього приводу немає. На сайті Мінфіну також відсутня будь-яка інформація про проект такого документа.
Можливо, у вас виникло запитання: чому ми посилаємося саме на сайт Мінфіну, а не на сайт Державної казначейської служби? Річ у тім, що ст. 56 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI передбачено, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та звітності з виконання бюджетів здійснює Мінфін. Тому повноваження із затвердження нормативно-правових актів з питань методології бухгалтерського обліку зараз передано саме Мінфіну, а отже, затверджувати нормативно-правові акти з питань бухгалтерського обліку для бюджетних установ уповноважений тільки Мінфін, а не Держказначейство (як це було раніше).
Однак не варто вважати, що у зв’язку зі скасуванням Типової інструкції № 447 питання щодо списання матеріальних цінностей з балансів бюджетних установ «зависне в повітрі». На сьогодні механізм та процедуру списання матеріальних цінностей з балансів бюджетних установ установлено такими нормативно-правовими актами:
— Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314, — при списанні об’єктів державної власності, до яких належать об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи) та основні засоби;
- на_та
- Мешканець

- Повідомлень: 210
- З нами з: 31 березня 2011, 20:24
- Регіон: Николаевская область
- Звідки: Снигиревка
- Подякували: 3 рази
- Контактна інформація:
— Порядком відчуження об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 06.06.2007 р. № 803, — при відчуженні (продажу) основних засобів, що є об’єктами державної власності;
— Положенням про порядок передачі об’єктів права державної власності, затвердженим постановою КМУ від 21.09.98 р. № 1482, — при безоплатній передачі об’єктів державної власності зі сфери управління міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів АР Крим, Фонду державного майна, інших державних органів, які відповідно до законодавства здійснюють функції з управління державним майном, Національної академії наук, галузевих академій наук, інших установ та організацій, яким державне майно передано в безоплатне користування, до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій;
— Інструкцією з обліку запасів бюджетних установ, затвердженою наказом Держказначейства від 08.12.2000 р. № 125, — при відпуску запасів для безпосереднього використання на потреби установи, для використання у виробництві, при продажу та іншому вибутті;
— Інструкцією з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженою наказом Держказначейства від 30.10.98 р. № 90, — при встановленні фактів розкрадання або зловживання, псування цінностей.
Слід мати на увазі, що так само, як і раніше, в установі повинна функціонувати комісія зі списання майна, склад, повноваження та завдання якої передбачено зазначеними вище документами. За результатами роботи комісії складаються відповідні документи (акти) про списання майна.
Що стосується бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, то такі установи при списанні майна повинні керуватися відповідними рішеннями про порядок списання комунального майна. Нагадаємо: згідно з п. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР право комунальної власності на рухоме та нерухоме майно належить територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах. Як зазначало Держказначейство в листі від 15.07.2011 р. № 17-07/1700-10076 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 31), рішення про передачу повноважень з управління майном, що перебуває в комунальній власності територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення приймаються на пленарних засіданнях відповідної ради. Тому саме відповідні органи місцевого самоврядування уповноважені приймати рішення (видавати дозвіл) на списання, продаж або безоплатну передачу майна, що є комунальною власністю.
Звісно, хотілося б швидше отримати роз’яснення з цього питання від офіційних органів. Як тільки з’являться якісь новини щодо питання списання майна, ми обов’язково про них повідомимо на сторінках нашого видання.
— Положенням про порядок передачі об’єктів права державної власності, затвердженим постановою КМУ від 21.09.98 р. № 1482, — при безоплатній передачі об’єктів державної власності зі сфери управління міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів АР Крим, Фонду державного майна, інших державних органів, які відповідно до законодавства здійснюють функції з управління державним майном, Національної академії наук, галузевих академій наук, інших установ та організацій, яким державне майно передано в безоплатне користування, до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій;
— Інструкцією з обліку запасів бюджетних установ, затвердженою наказом Держказначейства від 08.12.2000 р. № 125, — при відпуску запасів для безпосереднього використання на потреби установи, для використання у виробництві, при продажу та іншому вибутті;
— Інструкцією з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженою наказом Держказначейства від 30.10.98 р. № 90, — при встановленні фактів розкрадання або зловживання, псування цінностей.
Слід мати на увазі, що так само, як і раніше, в установі повинна функціонувати комісія зі списання майна, склад, повноваження та завдання якої передбачено зазначеними вище документами. За результатами роботи комісії складаються відповідні документи (акти) про списання майна.
Що стосується бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, то такі установи при списанні майна повинні керуватися відповідними рішеннями про порядок списання комунального майна. Нагадаємо: згідно з п. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР право комунальної власності на рухоме та нерухоме майно належить територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах. Як зазначало Держказначейство в листі від 15.07.2011 р. № 17-07/1700-10076 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 31), рішення про передачу повноважень з управління майном, що перебуває в комунальній власності територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення приймаються на пленарних засіданнях відповідної ради. Тому саме відповідні органи місцевого самоврядування уповноважені приймати рішення (видавати дозвіл) на списання, продаж або безоплатну передачу майна, що є комунальною власністю.
Звісно, хотілося б швидше отримати роз’яснення з цього питання від офіційних органів. Як тільки з’являться якісь новини щодо питання списання майна, ми обов’язково про них повідомимо на сторінках нашого видання.
Доброе время суток. Подскажите 447 сейчас действует или нет?
-
Klava
- Квартирант

- Повідомлень: 80
- З нами з: 26 липня 2011, 16:12
- Регіон: Харьковская Область
- Звідки: Харьков
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.10.2011
м. Київ
N 1297
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
31 жовтня 2011 р. за N 1251/19989
Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного казначейства України від 29.11.2010 N 447
Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, тобто з 21.11.2011 р.
Этот приказ с комментарием есть в Бюджетной бухгалтерии, № 43, 2011
НАКАЗ
14.10.2011
м. Київ
N 1297
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
31 жовтня 2011 р. за N 1251/19989
Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного казначейства України від 29.11.2010 N 447
Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, тобто з 21.11.2011 р.
Этот приказ с комментарием есть в Бюджетной бухгалтерии, № 43, 2011
- EVGENIY
- Повелитель Галактики

- Повідомлень: 10835
- З нами з: 29 липня 2010, 01:27
- Регіон: Харьковская область
- Звідки: Харків
- Дякував (ла): 153 рази
- Подякували: 1411 разів
- Контактна інформація:
НТП, я таких программ не встречал (именно бесплатных), я когда то читал на Дебет плюс вроде есть для бюджетников и вроде базовая версия бесплатная, но как на самом деле, читайте у них на сайте, мне кажется тут и самому в екселе не сложно сделать, не так часто закупаем ОС!!
-
Инна1990
- Квартирант

- Повідомлень: 69
- З нами з: 01 лютого 2012, 13:56
- Регіон: Черниговская Область
- Звідки: Борзна
Доброго дня! Скажіть, будь-ласка, на сьогодняшній день подорожні листи сл.легк.авто. не є бланками суворої звітності? Чи можу я купити їх за власні кошти? Чи потрібно вести лімітно-забірні картки, якщо водій заправляється на заправці за потребою, а кошти перераховуємо наперед однією сумою раз на місяць?(провожу по бух. як після оплати).
- nasya
- Мандрівник

- Повідомлень: 31
- З нами з: 24 лютого 2011, 22:35
- Регіон: Луганская Область
- Звідки: Луганск
Подскажите пожалуйста, кто сталкивался с такой ситуацией: у нас произошла кража книг в библиотеке. Обратились все как положено в милицию - они дали ответ, что отказано в возбуждении уголовного дела так как ущерб незначительный. Можно ли списать теперь эти книги ссылаясь на их ответ? И нужно ли потом эти суммы отображать в годовой 15 форме?
-
Tercentr_ubr
- Мандрівник

- Повідомлень: 16
- З нами з: 05 жовтня 2011, 15:31
- Регіон: Донецкая Область
- Звідки: Донецк
Привет всем! Подскажите по благотворительности: получили одежду б/у, при постановке на учет нужно списывать на износ? Мои проводки: м/о3-1 Дт 324 - Кт712, Дт 364-Кт 324. М/О 4-1: Дт 364 - Кт 324, Дт114- Кт 364, Дт812-Кт 401, Дт401-Кт132 (50%) .Вопрос по последней проводке Дт401-Кт132 нужна? Заранее благодарю
- alla-drejko
- Мешканець

- Повідомлень: 156
- З нами з: 10 квітня 2011, 21:57
- Регіон: Хмельницкая область
-
Tercentr_ubr
- Мандрівник

- Повідомлень: 16
- З нами з: 05 жовтня 2011, 15:31
- Регіон: Донецкая Область
- Звідки: Донецк
-
Крымчанка
- Мандрівник

- Повідомлень: 13
- З нами з: 23 листопада 2011, 17:41
- Регіон: Крым
- Звідки: Симферополь
Доброго времени суток! Помогите пожалуйста разобраться: гос. учреждение, служебный автомобиль - водитель произвел замену аккумулятора на СТО, привез счет на оплату и акт выполненных работ по установке аккумулятора. В акте отражена стоимость работ по установке и стоимость самого аккумулятора. Возникли вопросы - можно ли считать замену батареи на СТО тех.обслуживанием авто (тогда в этом случае оплачиваем как услуги К.1134, и списываем на факт) или это явно не ТО и нужно выписывать два документа: акт на установку и накладную на приобретение батареи и оприходывать как запас.части по сч.238 (соответственно оплачиваем установка К.1134, сама батарея - К.1131).
По-логике это ТО автомобиля, т.к. произвели замену старого аккумулятора на новый.
-
Klava
- Квартирант

- Повідомлень: 80
- З нами з: 26 липня 2011, 16:12
- Регіон: Харьковская Область
- Звідки: Харьков
День добрый.
По этому вопросу рекомендую обратиться к Положению о техническом обслуживании и ремонте дорожных транспортных средств автомобильного транспорта, утвержденном приказом Минтранса от 30.03.1998 г. № 102. В этом документе расписано, какие работы относятся к техобслуживанию. Но если мне не изменяет память, то замена аккумулятора там не упоминается среди таких работ.
Кстати, советую почитать в Бюджетной бухгалтерии № 16 за 2012 года неплохую статью КРУшника, и еще посмотрите по этому вопросу письмо Госказначейства в Бюджетной бухгалтерии № 38, 2011 с комментарием и примерами
По этому вопросу рекомендую обратиться к Положению о техническом обслуживании и ремонте дорожных транспортных средств автомобильного транспорта, утвержденном приказом Минтранса от 30.03.1998 г. № 102. В этом документе расписано, какие работы относятся к техобслуживанию. Но если мне не изменяет память, то замена аккумулятора там не упоминается среди таких работ.
Кстати, советую почитать в Бюджетной бухгалтерии № 16 за 2012 года неплохую статью КРУшника, и еще посмотрите по этому вопросу письмо Госказначейства в Бюджетной бухгалтерии № 38, 2011 с комментарием и примерами
- на_та
- Мешканець

- Повідомлень: 210
- З нами з: 31 березня 2011, 20:24
- Регіон: Николаевская область
- Звідки: Снигиревка
- Подякували: 3 рази
- Контактна інформація:
Питання : електролічільник придбано за рах спецкоштів для заміни старого ,який не обліковувався,(((((((,вартість з НДС 630,00грн(НДС-105грн),оприбутковуємо на 113 без НДС,105 на 811 ?
-
Крымчанка
- Мандрівник

- Повідомлень: 13
- З нами з: 23 листопада 2011, 17:41
- Регіон: Крым
- Звідки: Симферополь
Спасибо за ответы. Просмотрела я и журналы, и в Инете облазила бух. форумы, но нигде так и нет ответа на мой вопрос: могу ли я списать на факт по акту от СТО аккумулятор (как любую др.запчасть при ремонте,без постановки на баланс) который они и установили на машину? Или я должна от СТО требовать накладную? Дело в том, что своими силами установить аккумулятор наш водитель не смог, т.к. авто "буржуйское" - Volkswagen и требует вмешательства специалиста, когда надо лезть под капот.......Может кто-нибудь сталкивался с таким "нюансом".
- на_та
- Мешканець

- Повідомлень: 210
- З нами з: 31 березня 2011, 20:24
- Регіон: Николаевская область
- Звідки: Снигиревка
- Подякували: 3 рази
- Контактна інформація:
Крымчанка,если аккумулятор поступают в учреждение вместе с автомобилем (установлены на него), то их стоимость отдельно не выделяется: она уже учтена в цене приобретенного автомобиля,а если вы купили новый(в замен негодного) - НЕТ, сразу на факт вы не можете списывать аккумулятор,требуйте накладную от СТО,приходуйте его на счёт 238,заводите карточку учёта, другое дело услуги по установке....
на_та, у меня встречный вопрос! Так и будет числиться на балансе аккумулятор отдельно от автомобиля или потом на основании акта установки его можно будет списать?
- alleksa-16
- Новачок

- Повідомлень: 9
- З нами з: 23 листопада 2011, 14:27
- Регіон: Николаевская Область
- Звідки: Николаев
Підскажіть, бюдь ласка, на якому субрахунку обліковувати люстри вартістю по 100 грн? Завчасно дякую за відповідь
- EVGENIY
- Повелитель Галактики

- Повідомлень: 10835
- З нами з: 29 липня 2010, 01:27
- Регіон: Харьковская область
- Звідки: Харків
- Дякував (ла): 153 рази
- Подякували: 1411 разів
- Контактна інформація:
Само логічно на 113 рахунку, але я думаю можно і на 234 і потім списати як лампи не такі уж і дорогі