Aleksun писав:Добрий день! Наступне питання: приймаємо працівника на роботу до податкової інспекції, його посаду я вважаю посадою з підвищенним корупційним ризиком, виходячи з цього орієнтовного переліку http://www.guds.gov.ua/sub/odeska/ua/pu ... bqiczyclld
Ця людина у грудні 2014 року проходила спецперевірку в іншому державному органі. В новому законі "Про запобігання корупції" вказано, що "Кандидат на посаду, стосовно якого спеціальна перевірка вже проводилася, при призначенні в порядку переведення на посаду до іншого державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування повідомляє про це відповідний орган, який в установленому порядку запитує інформацію щодо її результатів." Тобто йдеться про "переведення" як я розумію? Мій працівник приймається не по переведенню. Чи можу я затребувати довідку про результати спецперевірки в тому держаному органі, чи мені треба робити спецперевірку по новому. І таке питанння: якщо я буду проводити спецперевірку, чи можу я затребувати в них довідку з освіти про дійсність дипломів, адже така довідка на мою думку безстрокова.
Цей орієнтовний перелік немає жодної юридичної сили.
Тільки в порядку переведення можна запитувати про результати попереньої спецперевірки.
При призначенні без переведення необхідно проводити перевірку, але тільки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством.
Посадами, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, є посади, передбачені частиною першою статті 9 Закону України "Про державну службу", посади, віднесені згідно із статтею 25 зазначеного Закону та частиною першою статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" до першої - третьої категорій, а також посади суддів, прокурорів і слідчих, керівників, заступників керівників державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, їх апаратів та самостійних структурних підрозділів, керівників, заступників керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію однієї або кількох областей, Автономної Республіки Крим, міст Києва або Севастополя, керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міста республіканського в Автономній Республіці Крим або обласного значення, району в місті, міста районного значення, а також посади, що підлягають заміщенню вищим офіцерським складом військовослужбовців.
Останнє питання не зрозуміле. Або ви проводите спецперевірку по новому порядку з усіма запитами або не проводите. Іншого не дано.
Добрий день!
Чи правильно буде проводити спецперевірку кандидатів, які претендують на зайняття посад в органах місцевого самоврядування відподвідно до постанови КМУ №171, поки не затверджено Національним агентством з питань запобігання корупції перелік посад, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком.
Альміра писав:Добрий день!
Чи правильно буде проводити спецперевірку кандидатів, які претендують на зайняття посад в органах місцевого самоврядування відподвідно до постанови КМУ №171, поки не затверджено Національним агентством з питань запобігання корупції перелік посад, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком.
Дякую))
А попередні коментарі почитайте. Чи так не правильно?
Дякую))
Добрий вечір! Як бути в такому випадку. Отримали висновок з ДФС, в якому зазначено, що особою, по відношенню якої проводилась перевірка згідно ЗУ "Про очищення влади", у декларації- відомості про нерухоме майно відображені з помилками. Працівником були надані пояснення, підтверджуючі документи до ДФС, та надана уточнена декларація. Але у висновку написано" що у декларації вказано недостовірні відомості щодо наявності майна, які не відповідають наявній податковій інформації про майно... а вартість майна, вказаного в декларації, набутого за час перебування на посадах, відповідає наявній податковій інформації про доходи, отримані із законних джерел."
1.Чи є підстави для звільнення працівника?
2. Чи необхідно надати до ДФС запит про додаткову перевірку, і на підставі уточненого висновку приймати рішення щодо застосування заборон? дякую
Питання ж не про спецперевірку, а про люстраційну. Є цілий розділ, в якому можна знайти цікаві думки і з поставленого питання.
По суті: ми просимо податкову уточнити свій висновок з подачею уточненої декларації, яку держлужбовець подає в межах частини 10 ст.12 ЗУ "Про запобігання і протидію корупції". Тут важливіше (суворіша відповідальність) подати уточнену декларацію і на фінансовий контроль, поки цей самий контроль не проведено. А щодо люстраційного висновку, то податкова пише, що уточнена декларацуія не розглядається, але зважаючи, що у декларанта коштів із законних джерел достатньо і судова практика говорить про недостатність для звільнення лише за критерієм недостовірності інформації - висновок позитивний.
але зверніть увагу, що за недостовірні відомості у декларації зараз кримінальна відповідальність не за люстраційним, а за новим антикорупційним законодавством.
А чи можна притягати до кримінальної відповідальності відповідно до закону 1700, якщо зараз діє ст.12 ЗУ "Про засади запобігання і протидії корупції", яка передбачає дициплінарну та адміністративну відповідальність?
Міру відповідальності встановлює не ЗУ "Про запобігання корупції", а КУпАП та ККУ, норми яких чинні. Тому за подання неправдивих відомостей будуть карати по діючих нормах на момент заповнення декларації.
Я зрозумів ваше питання. І воно дуже доречне і цікаве.
Але тут тема "Спецперевірки", а не "Декларування".
Переходимо в відповідну тему і будем аналізувати закони.
lubka писав:А чи можна притягати до кримінальної відповідальності відповідно до закону 1700, якщо зараз діє ст.12 ЗУ "Про засади запобігання і протидії корупції", яка передбачає дициплінарну та адміністративну відповідальність?
так ніде не написано, що діє ст.12 ЗУ3206, діють лише положення щодо фінансового контролю, які втрачають чинність з початком роботи системи подання та оприлюднення відповідно до ЗУ 1700. щодо відповідальності - все діє. я так розумію.
Якщо не зможете довести, що документи громадянина А кудись були направлені, громадянин А подасть до суду, виграє справу щодо порушення його прав і отримає компенсацію за дні, які він не був призначений на посаду і моральну шкоду.
Це так, з приводу думок...
Щодо спецперевірки моя думка така, що Указ 25.01.2012 № 33/2012 прийнятий на виконання ЗУ "Про засади запобігання та протидії корупції", який втратив чинність, в тому числі і в частині щодо спецперевірки. Те що указ не скасований це суто технічна помилка. Новий ЗУ "Про запобігання корупції" встановлює новий порядок проведення спецперевірки. На його виконання прийнята Постанова КМУ 25.03.2015 № 171, яка регулює питання проведення спецперевірки. Відповідно керуватися потрібно Постановою. Те що Переліка посад з підвищеним корупційним ризиком немає означає, що спецперевірку потрібно проводити тільки в межах ст.ст. 56-57 нового закону. А ст. 19 Конституції ніхто не відміняв, і надіюсь ніколи не відмінять.
Щодо проведення спеціальної перевірки, то маємо офіційну відповідь Нацагентства України з питань державної служби про те, що на даний час спеціальна перевірка проводиться лише стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища і передбачені Постановою КМУ від 25.03.2015 № 171.
Що стосується практики, то у липні 2015 року отримали відмову лише НКЦПФР розглядати запит, який надсилався у рамках спецперевірки особи, посада якої не передбачена постановою. У вересні 2015 року відмову отримали від всіх органів. На даний час приймаємо працівників на посади VІ категорії в органах місцевого самоврядування без спеціальної перевірки.
Марина Marina писав:дякую, пане Віталію.. але ця прогалина в законодавства дійсно суттєва.. як ми можемо зрозуміти, яка з посад є з підвищеним корупційним ризиком.. під дію антикорупційного законодавства всі,перелічені в статті 3 Закону № 1700-VII підпадають..
Так у Законі написано, що не ми маємо думати, а Нацагентство. Ми маємо виконувати потрібне і не загрузати у зайвому.
Шановні колеги ! Пройшли вибори до місцевих рад. Відповідно до Порядку №171 : п. 21. "Спеціальна перевірка стосовно претендентів на посади в органах місцевого самоврядування, призначення (обрання) чи затвердження на які здійснюється місцевою радою, проводиться відповідно до цього Порядку після їх призначення (обрання) чи затвердження на відповідні посади." А якщо будуть перезатверджуватись ці ж заступники, які працювали і працюють на посадах? Чи проводити щодо них спецперевірку? Чи тільки відносно вперше затверджених?
Шановна Віро Вадимівно, шановні колеги! Прохання надати роз"яснення з питання проведення спеціальної перевірки стосовно претендентів на посади в органах місцевого самоврядування (п.21 Порядку проведення спецперевірки, затвердженого постановою КМУ від 25.03.2015 №171). Наразі, йдеться про голову районної ради.
На першій сесії ради обирається голова, протягом трьох днів він подає документи в раду для проведення спецперевірки. Перевірка триває протягом 25 днів. Якщо претендент не пройшов спецперевірку, його повноваження достроково припиняються без припинення повноважень депутата ради і він звільняється з посади без прийняття рішення відповідною радою.
Питання:
1. Чи виконує новообраний голова свої повноваження з дня обрання та в період проведення спецперевірки? (я так розумію, рішення першої сесії підписує новообраний голова; і розпорядження про проведення такої перевірки також підписує він та покладає обов"язки проведення перевірки на відповідний підрозділ виконавчого апарату).
2. Чи робити йому запис у трудову книжку про обрання?
3. В разі встановлення за результатами спецперевірки обставин, які є підставою для відмови у призначенні (обранні), за якою статтею КЗпП звільняємо цю особу?
Заздалегідь вдячна за оперативну відповідь.
Я не зовсім володію знаннями щодо роботи місцевого самоврядування, але спецперевірка проводить до призначення на посаду. Відповідно про яке звільнення може йти мова, якщо депутата не призначено на посаду голови. Думаю до обрання на посаду він може тільки бути в.о. голови. В разі не проходження спецперевірки з нього просто знімають обовязки голови. І все. Але це суто моя думка, не більше.
lubka писав:Нажаль, Ваша думка не відповідає п.21 Порядку проведення спецперевірки, затвердженого постановою КМУ від 25.03.2015 №171.
Ви праві. Але і сам п. 21 не зовсім чіткий. Зокрема:
Спеціальна перевірка стосовно претендентів на посади в органах місцевого самоврядування, призначення (обрання) чи затвердження на які здійснюється місцевою радою, проводиться відповідно до цього Порядку після їх призначення (обрання) чи затвердження на відповідні посади.
У разі ненадання такою особою у встановлений строк згоди на проведення спеціальної перевірки або встановлення за результатами її проведення обставин, які є підставою для відмови у призначенні (обранні) чи затвердженні на посаду, її повноваження за відповідною посадою достроково припиняються без припинення повноважень депутата ради. Така особа звільняється з посади без прийняття рішення відповідною радою.
Kateryna.N писав:Шановні колеги ! Пройшли вибори до місцевих рад. Відповідно до Порядку №171 : п. 21. "Спеціальна перевірка стосовно претендентів на посади в органах місцевого самоврядування, призначення (обрання) чи затвердження на які здійснюється місцевою радою, проводиться відповідно до цього Порядку після їх призначення (обрання) чи затвердження на відповідні посади." А якщо будуть перезатверджуватись ці ж заступники, які працювали і працюють на посадах? Чи проводити щодо них спецперевірку? Чи тільки відносно вперше затверджених?
Щодо діючих:
з Порядку 171: "2. Спеціальна перевірка не проводиться щодо:
...
3) претендентів, які перебувають на посадах у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядуваннята призначаються в порядку переведення чи просування по службі на посади в межах того ж органу або призначаються в порядку переведення на посади в інших державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування;"
Щодо новообраних:
Цитата з питання і є відповідь :"...проводиться відповідно до цього Порядку після їх призначення (обрання) чи затвердження на відповідні посади."
Liliia.rada писав:Шановна Віро Вадимівно, шановні колеги! Прохання надати роз"яснення з питання проведення спеціальної перевірки стосовно претендентів на посади в органах місцевого самоврядування (п.21 Порядку проведення спецперевірки, затвердженого постановою КМУ від 25.03.2015 №171). Наразі, йдеться про голову районної ради.
На першій сесії ради обирається голова, протягом трьох днів він подає документи в раду для проведення спецперевірки. Перевірка триває протягом 25 днів. Якщо претендент не пройшов спецперевірку, його повноваження достроково припиняються без припинення повноважень депутата ради і він звільняється з посади без прийняття рішення відповідною радою.
Питання:
1. Чи виконує новообраний голова свої повноваження з дня обрання та в період проведення спецперевірки? (я так розумію, рішення першої сесії підписує новообраний голова; і розпорядження про проведення такої перевірки також підписує він та покладає обов"язки проведення перевірки на відповідний підрозділ виконавчого апарату).
2. Чи робити йому запис у трудову книжку про обрання?
3. В разі встановлення за результатами спецперевірки обставин, які є підставою для відмови у призначенні (обранні), за якою статтею КЗпП звільняємо цю особу?
Заздалегідь вдячна за оперативну відповідь.
Питання не до мене та, з Вашого дозволу, висловлю свою думку:
1. Так. З цього моменту кандидат стає посадовою особою з відповідними правами і обов’язками.
2. Так. У той же день (Інструкція з ведення трудових книжок).
3. пункт 7-1 ч.1 ст.36 КЗпПУ ( а для розпорядження ще й ч.3 ст.5 ЗУ "Про службу в органах МС").
Востаннє редагувалось 04 листопада 2015, 00:49 користувачем Козиренко Віталій, всього редагувалось 1 раз.
Дякую, Віталію! Щось, Віра Вадимівна покинула своє "дітище". Нам її не вистачає. З заступниками розібрались. Тепер відносно міського голови. Чи проводити спеціальну перевірку щодо міського голови, який знову обраний на посаду вже на другий термін? посада належить до третьої категорії посад в органах місцевого самоврядування. Відповідно до п.2 Порядку №171:
2. Спеціальна перевірка не проводиться щодо:
1) кандидатів на пост Президента України, кандидатів у народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та на посади сільських, селищних, міських голів; А відповідно до п.1 Порядку №171: Спеціальна перевірка проводиться щодо осіб,які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища...а це є...посади, … віднесені частиною першою статті 14 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” до першої - третьої категорії посад посадових осіб місцевого самоврядування, третя категорія - ...посади міських голів. Але чи є новообраний міський голова кандидатом чи претендентом? А ще є п.21 Порядку №171 - по процедурі проведення спецперевірки стосовно посад в органах місцевого самоврядування, але в нашому випадку міський голова не затверджується, не обирається і не призначається місцевою радою, а відповідно до ст.42 ЗУ "про місцеве самоврядування...набуває повноважень.
думаю, що відповідь: "2. Спеціальна перевірка не проводиться щодо:1) ...кандидатів на посади ... міських голів..."
ПС Щодо пані Віри: якщо вона дійсно покинула форум, а не загрузла тимчасово у якихось справах, то антикорупційний форум спочатку обміліє, а потім і висохне :(
Пане Віталію, питання стосуються заступника міського голови, який перезатверджується.
1. Чи треба робити запис до трудової книжки про звільнення у зв'язку із закінченням строку повноважень виконавчого комітету ради? У випадку внесення такого запису якими повинні бути дати звільнення та затвердження?
2. Якщо заступник буде звільнений, то чи можна вважати його претендентом, який перебуває на посадах у органах місцевого самоврядування та призначається в межах того ж органу, і застосувати до нього з метою проведення (непроведення) спецперевірки п. 3 ч. 2 Порядку 171?
Якщо заступник перезатверджується, і його затверджено на новий термін, то запис про звільнення робити не треба, якщо заступник вже буде звільнений то на іншу посаду треба буде призначати по всій процедурі призначення, постарайтесь перевести до сесії (якщо є сумніви що не затвердять)
1. Трудова книжка лише відзеркалює розпорядчі акти з особового складу, тому варто говорити про ці акти і їх наповнення. Питання про заступника голови, якого, як я розумію, планується затвердити на нову каденцію. Відповідно до закону він має здійснювати свої повноваження до сформування нового складу виконкому (ч.1 ст.51 ЗУ про МС). Тому, на мій погляд, підставою його звільнення може бути як раз затвердження персонального складу виконкому без цієї особи (п.3 ч.1 ст.26 ЗУ про МС). Отже, варіант 1 - перезатверджено на тій же посаді - у трудову записати у той же день (сподіваюся, що рішення ради буде підписано відразу) сформульовану імперативну частину рішення, наприклад, затверджено заступником голови такої то ради з посиланням на рішення ради. Варіант 2 - затверджено, але на іншу посаду. Це підстава для переведення на іншу посаду (ст. 32 КЗпПУ) за розпорядженням голови. Наприклад, відповідно до ст.32 КЗпПУ, рінення ... ради від ... № .. : преревести ПІБ - заступника ... на посаду керуючого справами ... . У трудову пишемо імперативну частину розпорядження, а підстави і розпорядження, і рішення ради.
2. За цими варіантами спецперевірку проводити не требаю