Бухгалтерські проведення введення в експлуатацію ОЗ придбаних за рахунок спеціального фонду
Для введення в експлуатацію основних засобів (ОЗ), придбаних за рахунок спеціального фонду, слід дотримуватись декількох важливих кроків:
1. **Оформлення актів**: Перед введенням в експлуатацію необхідно оформити Акт введення в експлуатацію ОЗ за типовою формою, затвердженою відповідним наказом Мінфіну. В цьому Акті повинна бути відображена первісна вартість та коротка характеристика обладнання.
2. **Бухгалтерські проводки**: Після введення обладнання в експлуатацію зараховуйте об'єкт до складу ОЗ в загальному порядку. Для цього робляться такі проводки:
- Дт 1014 — Кт 1311 для зарахування об’єкта на баланс.
- Дт 5411 — Кт 5111 для збільшення внесеного капіталу.
3. **Інвентаризація об'єкта**: Бухгалтерська служба повинна присвоїти інвентарний номер об’єкту і відкрити Інвентарну картку обліку об’єкта ОЗ за типовою формою.
4. **Амортизація**: Амортизацію нараховуйте з місяця, наступного за місяцем введення об’єкта в експлуатацію.
Цей процес повинен відповідати правилам, затвердженим у Типовій кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку, що передбачає відображення коштів, які спрямовуються на придбання ОЗ, на субрахунку 5411 «Цільове фінансування».