Інформація по темі "" | Публікації по тегу
18.02.25
1440 0
Друкувати
Обране

Щодо надання коштів з бюджету територіальної громади на утримання районної військової адміністрації

Відповідно до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" фінансове забезпечення місцевих державних адміністрацій здійснюється за рахунок Державного бюджету України. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників і витрати на утримання місцевих державних адміністрацій та їх апаратів встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження та виконання місцевих бюджетів регулюються Бюджетним кодексом України (далі - Кодекс) та іншими нормативно-правовими актами.

Главою 14 Кодексу передбачено розмежування видатків між бюджетами. Так, статтею 87 Кодексу визначено перелік видатків, які здійснюються з Державного бюджету України, в тому числі і видатки на державне управління.

Відповідно до частини 6 статті 4 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" фінансування діяльності військових адміністрацій із виконання повноважень органів місцевого самоврядування здійснюється за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів, виконання інших функцій - за рахунок коштів Державного бюджету України.

Статтями 89 - 91 Кодексу чітко визначено видатки, які здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів, якими видатки на утримання місцевих державних (військових) адміністрацій не передбачені.

Крім цього, такі видатки не віднесено до видатків на здійснення власних повноважень органів місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Водночас, у період дії воєнного стану Законом України від 09.07.2022 N 2390-IX "Про внесення змін до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України щодо посилення гнучкості місцевих бюджетів та підвищення оперативності прийняття рішень", органам місцевого самоврядування, місцевим державним адміністраціям, військово-цивільним адміністраціям або військовим адміністраціям (у разі їх утворення) надано право приймати рішення про здійснення видатків на забезпечення національної безпеки, заходів територіальної оборони, підтримки місцевої інфраструктури та соціального захисту населення.

При цьому, статтею 91 Кодексу передбачено можливість здійснення видатків з місцевих бюджетів на заходи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки місцевого значення. Правові та організаційні засади національного спротиву, основи його підготовки та ведення, завдання і повноваження сил безпеки та сил оборони та інших суб'єктів з питань підготовки і ведення національного спротиву, у тому числі територіальної оборони визначені Законом України "Про основи національного спротиву".

Враховуючи зазначене, кошти місцевих бюджетів необхідно спрямовувати на реалізацію пріоритетних заходів з дотриманням принципів раціонального та ефективного їх використання.

Лист МФУ від 27.04.2023 р. N 05120-08-10/11500

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
70
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×