Інформація по темі "" | Публікації по тегу
18.01.23
3302 0
Друкувати
Обране

Якою має бути оптимальна структура апарату виконавчого комітету ради в умовах воєнного стану?

Для початку необхідно визначитися що саме мається на увазі під поняттям «апарат виконавчого комітету», адже Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» оперує іншим поняттям: «апарат ради та її виконавчих органів» (п. 5 ч. 1 Закону), «апарат ради та її виконавчого комітету» (п. 6-7 ч. 4 ст. 42 Закону).

При цьому згідно з ч. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Зазначеним Законом не визначається які саме посади мають входити до апарату ради та її виконавчого комітету. Однак, з практики, що склалася, вбачається, що до апарату сільської, селищної, міської ради та її виконавчого комітету доцільно включати такі посади посадових осіб місцевого самоврядування:

  • сільський, селищний, міський голова;
  • заступник (заступники) сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради;
  • секретар сільської, селищної, міської ради;
  • керуючий справами (секретар) виконавчого комітету сільської[2], селищної, міської ради;
  • староста (старости).

До структури апарату ради та її виконавчого комітету можуть входити й інші посади як посадових осіб місцевого самоврядування, так і службовців органів місцевого самоврядування, технічних працівників та працівників з обслуговування.

На період дії воєнного стану законодавством також не встановлюється жодних вимог щодо структури апарату ради та її виконавчого комітету.

Однак, відповідно до ч. 9 ст. 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у разі затвердження сільським, селищним, міським головою тимчасової структури виконавчих органів сільської, селищної, міської ради для працівників, посади яких не включені до тимчасової структури, оголошується простій або здійснюється їх переведення на рівнозначну чи нижчу посаду. 

Крім цього, аналогічне повноваження щодо можливості затвердження тимчасової структури виконавчих органів сільської, селищної, міської ради надає ч. 2 ст. 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» начальнику відповідної військової адміністрації населеного пункту.

З огляду на зазначену норму Закону, на період дії воєнного стану сільським, селищним, міським головою або начальником відповідної військової адміністрації населеного пункту може бути затверджено тимчасову структуру виконавчих органів відповідної ради, а для працівників, посади яких не включені до тимчасової структури, оголошується простій або здійснюється їх переведення на рівнозначну чи нижчу посаду.

Джерело:
decentralization.gov.ua
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі