Інформація по темі "" | Публікації по тегу
19.10.22
1864 1
Друкувати
Обране

Скасування звіту №10-ПОІ та зміни в обліку трудової діяльності працівника в електронній формі, у ІІ читанні прийнято законопроект

ВРУ ухвалила в першому читанні законопроект № 7433 «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та деяких інших законів України щодо захисту прав фізичних осіб під час воєнного стану та спрощення обліку робочих місць для осіб з інвалідністю».

Проект Закону розроблено з метою поліпшення умов для захисту прав фізосіб на працю та соцзахист шляхом забезпечення своєчасності обліку трудової діяльності працівника в електронній формі, а також розширення напрямів використання інформації, яка міститься в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, зокрема для забезпечення трудових прав працівників та осіб з інвалідністю та спрощення звітності для роботодавців.

Також він спрямований на врегулювання питання призначення, продовження виплати пенсій, підтвердження страхового стажу на час дії воєнного стану.

Законопроєктом пропонується, зокрема, внести такі зміни:

  1. До ч. 1 ст. 17 Закону про ЄСВ, зокрема, в частині що стосується передачіінформації з Держреєстру на запити Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю.
  2. До ч. 2 ст. 20 Закону про ЄСВ, передбачивши, що для обліку трудової діяльності працівника в електронній формі відомості про переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, призупинення/відновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складання присяги, стажування, навчання тощо у разі їх відсутності в реєстрі застрахованих осіб подаються страхувальником через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.

Таки відомості подаються в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, страхувальником або представником страхувальника, якому керівником страхувальника делеговані відповідні повноваження.

У разі смерті страхувальника - фізичної особи, яка використовує найману працю, або набрання законної сили рішенням суду про визнання такої фізичної особи безвісно відсутньою чи про оголошення її померлою відомості про припинення трудового договору до реєстру застрахованих осіб подає державна служба зайнятості.

        3. Передбачається обмін інформацією з Держреєстру з Фондом соцзахисту осіб з інвалідністю про створення робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавцями тощо та використання таких даних для обрахунку квоти на працевлаштування людей з інвалідністю, розрахунку адміністративно-господарських санкцій та захисту інших соціально-трудових прав.

        4. Передбачено можливість у разі пропуску в період введення воєнного стану строку повторного огляду медико-соціальної експертизи особою з інвалідністю продовження виплати пенсії по інвалідності на період введення воєнного стану та одного місяця після його припинення чи скасування.

        5. Під час дії в Україні воєнного стану та протягом одного місяця після його припинення дітям віком від 18 до 23 років, які навчаються за денною формою навчання у закладах освіти, пенсія в разі втрати годувальника призначається, а виплата раніше призначеної пенсії продовжується на підставі даних про навчання за денною формою навчання у 2022 році, отриманих ПФУ з Єдиної державної електронної бази з питань освіти.

        6. Встановлюється, що призначення пенсій внутрішньо переміщеним особам, які не мають документів, та / або щодо яких відсутні відомості про періоди страхового стажу, трудової діяльності на період дії воєнного стану та протягом 180 календарних днів після його припинення або скасування, здійснюється на підставі відомостей наявних у відповідних електронних державних реєстрах, зокрема:

  • держреєстрі фізичних осіб платників податків;
  • єдиному держреєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадськихформувань;
  • системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;
  • реєстрі страхувальників та реєстрі застрахованих осіб Держреєструзагальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • інформаційній системі Державної міграційної служби та МВС;
  • єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.

         7. Як і зараз, законопроєктом передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об'єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Але розраховувати кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу будуть територіальні відділення Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю на підставі інформації/даних, отриманих від ПФУ. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Вказаний розрахунок щороку надсилатиметься у формі електронного документа до 1 квітня підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських об'єднань осіб з інвалідністю, фізичним особам, які використовують найману працю, через їх електронні кабінети на веб порталі електронних послуг ПФУ у порядку, визначеному Фондом соцзахисту осіб з інвалідністю разом з ПФУ.

Крім того, виключено норму, згідно з якою підприємства, установи, організації,у тому числі підприємства, організації громадських об'єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, мали зареєструватися у відповідних відділеннях Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю за своїм місцезнаходженням і щороку подавати цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

Тобто скасовується подання звіту за формою № 10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю»

Джерело:
buhgalter.com.ua
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
1
Лілія
19.10.2022
То що всі кадрові накази треба буде передавати в електронному вигляді на Пенсійний фонд?
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі