276 0

ФПУ против экономии за счет заработка работника

Чергові «економні» ініціативи Уряду, закладені до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення окремих положень соціальної політики)» (реєстр. № 4648 від 07.04.2014) не підтримуються профспілками та викликають обурення, зокрема, серед працівників бюджетної сфери. Прийняття зазначеного законопроекту спричинить погіршення становища трудящих.

Так, зекономити планують, зокрема, на:

-​ доплатах педагогам (фіксований розмір доплат, гарантованих ст. 25 Закону України «Про загальну середню освіту» та ст. 22 Закону України «Про позашкільну освіту», пропонується замінити на виплати у розмірі «ДО», які встановлюватимуться керівником закладу (установи) у межах фонду оплати праці. Отже, не виключається, що відбудеться значне зниження розміру таких доплат. Враховуючи, що доплати і надбавки є невід’ємною складовою заробітної плати освітян, таким чином, їх фактично позбавили частини трудового заробітку, тобто права на належну оплату праці);

-​ трудових гарантіях держслужбовців (передбачено, надання права Уряду в «ручному режимі» регулювати оплату праці цій категорії працівників. Посилює загрозу такого регулювання вилучення з профільних законів норм, якими гарантовано умови оплати праці, стимулюючі та компенсаційні виплати, натомість лишаються підвищені вимоги, посилена відповідальність. Таким чином, ставиться під загрозу належна оплата праці працюючих, які впроваджують політику держави в життя. Рівень заробітної плати працівників нижчої та середньої ланки залишається критично низьким, проте очікується збільшення функціонального навантаження);

-​ допомозі для оздоровлення під час надання щорічної відпустки, матеріальній допомозі для вирішення соціально-побутових питань та доплаті за вислугу років працівникам у сфері культури (передбачається відтермінування до 1 січня 2015 року набрання чинності частини третьої ст. 29 Закону України «Про культуру», яка набула чинності з 1 січня 2013 року. Таким чином, запропоновані зміни суперечать статті 58 Конституції України, в якій зазначено, що «закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі». Фактична реалізація цієї норми полягає у необхідності встановлення Кабінетом Міністрів України порядку здійснення зазначених виплат);

-​ видатках на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу (запропоновано внести зміни до ст. 44 ЗУ «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» щодо зниження відповідних відрахувань первинним профспілковим організаціям з 0,3 до 0,1% фонду оплати праці, а з Кодексу законів про працю України взагалі виключити ст. 250 щодо здійснення цих відрахувань. Зазначене призведе до зменшення відрахування коштів роботодавцями на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу й ставить під загрозу проведення оздоровчої компанії та оздоровлення працівників вже у 2014 році).

Також законопроект містить загрози стосовно:

-​ скорочення мережі шкіл першого ступеня у сільській місцевості (виключення п. 4 ст. 36 ЗУ «Про освіту»), що негативно вплине на доступність освіти в сільській місцевості. Профспілки переконані, що слід створювати умови для розвитку села;

-​ подальшої «оптимізації» мережі закладів охорони здоров’я та ліжкового фонду з відповідним приведенням чисельності та штату працівників виключно до фінансових можливостей бюджету без урахування реальних потреб (визнання таким, що втратив чинність Закону України від 23.02.2014 № 772-VII «Про введення мораторію на ліквідацію та реорганізацію закладів охорони здоров’я»). Це призведе як до скорочення працівників, так і до закриття медичних установ, що, в свою чергу, суттєво погіршить доступність та якість надання медичної допомоги населенню.

Недопустимим є те, що розробник законопроекту у пояснювальній записці до нього зазначає, що проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю та не стосується питань соціально-трудової сфери, тоді як зазначений законопроект містить норми, які передбачають звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод працівників бюджетної сфери, що суперечить статті 22 Конституції України.

Зважаючи на вище викладене, Федерація профспілок України звернулася до Парламентського Комітету з питань соціальної політики та праці, який є профільним в цьому питанні, щодо недопустимості прийняття законопроекту № 4648 з огляду на його антисоціальний характер (лист від 8.04.2014 №04-18/218-СПО) та надала розширені зауваження стосовно цього проекту (лист від 15.04.2014 №04-18/259-СПО, що додається).

Акцентуємо увагу, що Головне науково-експертне управління також не підтримує цей законопроект та у своїх висновках наголошує, що доцільність запропонованих змін є далеко не безспірною, а отже, потребує конкретно-статистичної аргументації, особливо з огляду на нещодавній перегляд Державного бюджету України на 2014 рік та прийняття Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні».

Відповідно до статті 22 Регламенту Верховної Ради України законопроект № 4648 вважається відхиленим і знятим з розгляду, оскільки за результатами голосування не отримав необхідної кількості голосів народних депутатів України для включення його до порядку денного 4 сесії VII скликання Верховної Ради України.



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)