Інформація по темі "" | Публікації по тегу
25.12.23
17235 0
Друкувати
Обране

Читайте у свіжому номері журналу "Бюджетна бухгалтерія"

Журнал «Бюджетна бухгалтерія» – помічник бухгалтерів бюджетної сфери № 1.

Ми першими реагуємо на зміни у законодавстві і постійно тримаємо зв'язок із державними органами. Тому оперативно надаємо пояснення і практичні поради для вирішення проблемних питань.


 

Бюджетна бухгалтерія, грудень, 2023/№ 48

Завершення 2023 бюджетного року До завершення року лишилось зовсім мало часу. Та вже зараз варто поміркувати про початок наступного. Що саме потрібно зробити та про що слід пам’ятати наприкінці року бухгалтерам та економістам бюджетних установ, розповімо у цій статті.

Фінзвітність-2023 Незабаром бухгалтеру доведеться зануритися з головою у звітні справи. І щоб допомогти йому впоратися з цим завданням, ми підготували підказки та пояснення щодо заповнення форм річної фінансової звітності.

Бюджетна бухгалтерія, грудень, 2023/№ 47

Придбання ноутбука: чи діють граничні норми витрат? Ми — школа мистецтв, фінансуємося з місцевого бюджету. Маємо намір придбати ноутбук для бухгалтерії. Постановою № 332* встановлено граничну норму витрат на придбання такої техніки — 27000 грн. Але для придбання ноутбука з необхідними нам параметрами потрібна більша сума. Як вчинити в цій ситуації?

Методрекомендації норм витрат палива: перше знайомство Нещодавно Мінінфраструктури визнало Норми № 43* такими, що втратили чинність. Та як і обіцяв ДП «ДержавтотрансНДІпроект», розробив та розмістив на своєму сайті Методрекомендації**. Що цікавого у цьому документі та які новації запроваджено для бюджетних установ щодо списання палива? Далі розповімо.

Облік благодійної допомоги: маємо новини Мова піде про постанову № 953*, якою: скасовано постанову № 202**, що визначала особливості обліку благодійної допомоги в період дії воєнного стану; затверджено новий Порядок № 953***, що визначає умови пропуску та обліку гуманітарної допомоги.

Залишки коштів місцевих бюджетів: куди можна спрямувати? Нещодавно Законом № 3428* було внесено зміни до БКУ**. Серед цих змін у фокусі нашої уваги оновлений порядок спрямування залишків коштів місцевих бюджетів. Усі подробиці — далі.

Продовження + збільшення суми прямого договору: чи можливо? У 2023 році установа уклала прямий договір з монополістом про надання послуг з теплопостачання. Чи можемо ми у грудні цього року продовжити строк дії такого договору на 2024 рік, а вже потім у 2024 році укласти додаткову угоду щодо збільшення суми договору на 20 % від суми попереднього року?

Передали списані ОЗ на утилізацію: чи оприбутковувати металобрухт? Бюджетна установа провела списання непридатних основних засобів (далі — ОЗ) та уклала договір на їх утилізацію. Під час розбирання непридатних обладнання та техніки сторонньою організацією було вилучено брухт кольорових металів. Кошти за цей брухт надійшли на спецрахунок установи. Чи обов’язково у такому разі показувати в бухобліку оприбуткування металобрухту, вилученого сторонньою організацією, якщо фактично на склад установи ці матеріали не надходили? Чи потрібно складати окремий первинний документ для підтвердження факту реалізації металобрухту, чи достатньо лише паспорта вмісту металів у розібраному обладнанні (акта вилучення металів)?

Бюджетна бухгалтерія, грудень, 2023/№ 46

Внески до статутного капіталу КП — лише на казначейський рахунок: наголошує Мінфін На який рахунок (банківський чи казначейський) слід перерахувати кошти місцевого бюджету комунальному підприємству (далі — КП) для поповнення статутного капіталу?

Витрачання коштів на навчання дітей сусідньої громади: норма чи нецільове використання коштів? Діти сусідньої громади відвідують нашу школу у зв’язку з тим, що у школах сусідньої громади немає укриття. При цьому сусідня громада не бажає давати нам субвенцію на покриття витрат, пов’язаних з навчанням дітей з їхньої громади. Чи не будуть видатки на навчання дітей іншої громади вважатися для нас нецільовими?

Облік внесків до статутного капіталу КП Місцева рада прийняла рішення щодо спрямування коштів місцевого бюджету та комунального майна на поповнення статутного капіталу комунального підприємства (далі — КП). Як показати такі операції в бухобліку ради?

Відновлення нерухомого майна: що змінилось у закупівлях? Кабмін укотре вирішив удосконалити закупівельне законодавство. Цього разу йдеться про зміни, унесені постановою № 1205* до кількох закупівельних документів. У чому полягає суть цих змін, читайте у нашому матеріалі.

Пожежний автомобіль як «благодійка»: приймати чи ні? Благодійна організація передає селищній раді пожежний автомобіль для потреб пожежної частини. Пожежна частина є комунальною установою сусідньої громади, але забезпечує протипожежну безпеку обидвох громад. Чи маємо ми право прийняти авто?

Плануємо закупівлі на 2024 рік Установа планує закупівлі товарів, робіт та послуг на 2024 рік. Та наразі не має затвердженого кошторису на 2024 рік. Чи варто у грудні розпочинати процедуру закупівлі (відкриті торги) на 2024 рік? Чи не буде це порушенням? Чи можемо ми укласти договір про закупівлю наприкінці грудня 2023 року? Яким чином реєструвати укладені договори в Казначействі? Як краще вчинити в такій ситуації?

Бюджетна бухгалтерія, грудень, 2023/№ 45

На що можна надати субвенцію військовим? На які цілі можна надати кошти для військових з місцевого бюджету?

Оцінка ефективності бюджетних програм: чим керуватися? Згідно з яким нормативним документом слід здійснювати оцінку ефективності бюджетних програм: наказу № 608* чи листа № 27486**?

«Благодійка» для передачі: обираємо код доходів правильно Центр надання культурних послуг отримав кошти від благодійника. Утім ці кошти в подальшому мають належати будинку культури і за них необхідно придбати мікрофони. Таку ціль визначив сам благодійник. Ми відобразили надходження цих коштів за кодом доходів 25020200. Але фахівці місцевого органу Казначейської служби зробили зауваження щодо такого застосування коду і наполягають на застосуванні коду доходу 25020100. Чи правильно це?

Амортизація-2023 Незабаром кожен бухгалтер зануриться у підготовчу роботу, яка передує складанню річної фінансової звітності. Одним із важливих етапів такої підготовки є нарахування амортизації необоротних активів. У цій статті розглянемо, як правильно нараховувати амортизацію та відображати такі операції в бухобліку та фінзвітності.

 

Бюджетна бухгалтерія, листопад, 2023/№ 44

Кошторис бюджетної установи: складання, затвердження та виконання Що стосується абсолютно всіх бюджетних установ, так це кошториси. Тому ця тема не залишить байдужими жодного нашого читача. У цій статті розглянемо правила планування, затвердження, виконання кошторисів, а також внесення до них змін протягом бюджетного періоду. Нумо розбиратися разом.

Уточнили екоподаток: чи будуть штраф, пеня? Бюджетна установа самостійно виявила помилки в розрахунку екологічного податку за минулі звітні періоди (IV квартал 2022 та I квартал 2023 років). Як наслідок, маємо недоплату з екоподатку. Установа є платником екоподатку, має об’єкти оподаткування екоподатком та не знаходиться на території активних бойових дій. Чи необхідно у такому разі нараховувати штраф та пеню під час подання уточнюючого розрахунку з екоподатку?

Придбали ОЗ за рахунок субвенції: чи застосовувати субрахунок 5411? Державна установа отримала субвенцію з місцевого бюджету. За рахунок цих коштів передбачено придбання основних засобів (далі — ОЗ), видатки заплановано за КЕКВ 3310. Як показати в бухобліку кошти субвенції для придбання ОЗ? Чи необхідно застосовувати субрахунок 5411 чи тільки 7512?

Прострочені медикаменти: як списати з балансу? У закладі освіти під час проведення інвентаризації виявили прострочені медикаменти. Через запровадження воєнного стану заклад освіти працює дистанційно. Чи можна списати такі медикаменти? Які документи для цього необхідно оформити?

 

Бюджетна бухгалтерія, листопад, 2023/№ 43

Норми витрат палива скасовано: як діяти? Мінінфраструктури своїм наказом № 1011* визнало Норми № 43** такими, що втратили чинність. Цим документом було затверджено норми витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті. З’ясуємо, чим наразі слід керуватися бюджетним установам під час списання палива?

Новації у сфері відряджень: вивчаємо разом Нещодавно Мінфін підготував чергові зміни у сфері відряджень. Так, наказом № 560* та наказом № 608** були внесені зміни до Інструкції № 59***. Одразу зауважимо, що змін чимало. Тож нумо розбиратися з ними разом.

Надання освітніх послуг: як бути з ПДВ? Дошкільний заклад освіти — платник ПДВ надає платні освітні послуги та отримує плату за харчування дітей. Такі послуги звільнені від оподаткування ПДВ. Як вести податковий облік ПДВ: формувати податковий кредит та нараховувати податкові зобов’язання? Як показати в бухобліку такі операції?

Чи можна здати в оренду приміщення бібліотеки? Чи може відділ освіти здати в оренду іншій бюджетній установі два кабінети приміщення бібліотеки, які знаходяться на балансу відділу освіти?

Надання освітніх послуг: які ПН складати? Дошкільний заклад освіти — платник ПДВ надає платні освітні послуги та отримує плату за харчування дітей. Такі послуги звільнені від оподаткування ПДВ. Як та коли складати податкові накладні (далі — ПН) у разі надання таких послуг? Також установа отримує від постачальників продукти харчування та оплачує комунальні послуги. Суми ПДВ, сплачені постачальникам, відносимо до податкового кредиту (далі — ПК). Чи необхідно у такому разі закладу застосовувати п. 198.5 ПКУ та оформлювати ПН?

Бюджетна бухгалтерія, листопад, 2023/№ 42

Страхування орендованого майна: чи обов’язково? Державна організація орендує державне нерухоме майно. Договір оренди було укладено до війни та автоматично продовжено відповідно до норм постанови № 634*. Чи повинен у такому разі орендар страхувати орендоване майно під час дії воєнного стану?

Доступ до електронного кабінету передплатника: чи повідомляти Мінцифри? Бюджетна установа уклала договір про надання послуг з доступу до електронного кабінету передплатника. Установа подала цей договір до Казначейства для реєстрації зобов’язань та здійснення оплати. Але фахівці Казначейства відмовилися реєструвати договір та вимагають подати повідомлення про інформатизацію. Чи правомірні їх дії? Чим це передбачено?

Чи індексувати орендну плату? Договір оренди укладено у квітні 2022 року. На січень — квітень 2023 року маємо розпорядження про звільнення від орендної плати. Чи потрібно індексувати орендну плату?

Установлено твердопаливний котел: отримуємо дозвіл, сплачуємо екоподаток Бюджетна установа облаштувала модульну котельню з опаленням на твердому паливі (раніше був газовий котел). Чи потрібно отримувати дозвіл на нову котельню? Чи є установа платником екологічного податку? Якщо так, то коли починати сплачувати екоподаток та подавати декларацію з екоподатку?

Змінено джерела фінансування: що з договором закупівлі? За результатами відкритих торгів бюджетна установа уклала договір про закупівлю. Заплановано змінити джерело фінансування для оплати видатків за таким договором. Унаслідок цього буде змінено реквізити рахунку установи-замовника. Як правильно діяти замовнику?

Надання майна в оренду без аукціону: чи стягувати авансовий внесок? В оренду передається нерухоме комунальне майно без проведення аукціону. Чи можна у такому разі не передбачати та не стягувати авансовий внесок?

Бюджетна бухгалтерія, листопад, 2023/№ 42

Бюджетна бухгалтерія, жовтень, 2023/№ 41

Річна інвентаризація — 2023: проведення, оформлення та облік Незабаром перед кожним бухгалтером бюджетної установи постане відповідальне завдання — проведення річної інвентаризації. Начебто, загальна процедура інвентаризації всім добре відома. Але в умовах воєнного стану у бухгалтерів виникають певні запитання. У цій статті розповімо, як правильно організувати та провести річну інвентаризацію, а також як показати в обліку її результати.

Обрізка дерев: як правильно провести видатки? Яке формулювання слід обрати під час планування видатків на спилювання аварійних дерев та видатків на санітарну обрізку зелених насаджень, щоб вони були здійснені у другу чергу?

Стартова ціна для продажу комунального майна Орган місцевого самоврядування (далі — ОМС) планує продати будівлю, яка перебуває у комунальній власності. Якою має бути стартова ціна будівлі на аукціоні: залишкова вартість згідно з даними бухобліку чи вартість за результатами незалежної оцінки?

Використання майна ДЮСШ: оренда чи платна послуга? ДЮСШ планує надавати майно (футбольне поле, спортивні зали, майданчики) в тимчасове користування пересічним громадянам. Щоразу це будуть різні люди і вони матимуть нетривалий час занять. За яким кодом доходів слід планувати надходження від надання майна у користування громадянам: 25010100 чи 25010300?

Бюджетна бухгалтерія, листопад, 2023/№ 41

Бюджетна бухгалтерія, жовтень, 2023/№ 40

Залишок субвенції: чи можна використати наступного року? Чи можна використати залишки коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти (далі — ЗЗСО) наступного року?

Послуги закладів фізкультури: чи оподатковувати ПДВ? Заклад фізичної культури і спорту надає послуги з організації фізкультурно-спортивних та спортивно-видовищних заходів або надання спортивної споруди для проведення спортивно-видовищних заходів. Чи оподатковувати такі послуги ПДВ?

Безпілотники для військової частини: чи можна придбати за кошти місцевого бюджету? 1. Чи може міська рада закупити безпілотники для потреб військової частини, де служать військовозобов’язані громади? 2. Виконавчий комітет селищної ради купує безпілотники для подальшої передачі у військову частину. Чи ставити їх на облік виконкому, чи одразу передати військовій частині?

Придбали ноутбук: коли вводити в експлуатацію? Бюджетна установа у жовтні придбала ноутбук, який з огляду на вартісний критерій віднесено до малоцінних необоротних матеріальних активів (далі — МНМА). Коли слід вводити такий об’єкт в експлуатацію: у жовтні чи вже у листопаді (з першого числа)? Як показати в бухобліку такі операції?

Облаштування пункту незламності: як провести видатки? Чи може відділ освіти придбати обладнання для пункту незламності, який знаходиться у його приміщенні? Чи можна такі видатки провести за КПКВК 8110?

Виявили непридатне майно під час інвентаризації: що з ним робити? У зв’язку зі звільненням матеріально відповідальної особи (далі — МВО) в установі провели інвентаризацію майна. Під час інвентаризації виявили майно, непридатне для подальшого використання. Коли складати акти на списання такого майна: до чи після передачі новій МВО? 

Бюджетна бухгалтерія, жовтень, 2023/№ 39

Ремонт коробки передач авто: капітальний чи поточний ремонт? Плануємо ремонт коробки передач службового автомобіля. Як правильно класифікувати такі роботи: як поточний чи як капітальний ремонт? Та як слід провести видатки на ці цілі?

Музеї та будинки культури: чи повинні застосовувати РРО? Музей та будинок культури надає платні послуги відвідувачам. Чи обов’язково таким закладам застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі — РРО)? Який документ видавати відвідувачам на підтвердження факту розрахунку за надані послуги?

Здали брухт дорогоцінних металів: що з надходженнями? Після списання застарілої комп’ютерної техніки бюджетна установа передала її на утилізацію. Від реалізації брухту дорогоцінних металів надійшли кошти на рахунок установи. Чи необхідно якусь суму перераховувати до бюджету? Якщо так, то яку саме частину? Як показати такі операції в бухобліку?

Нове законодавство: чи потрібно вносити зміни до паспорта бюджетної програми? Чи потрібно зараз вносити зміни до паспорта бюджетної програми за КПКВК 0150 з урахуванням норм нового наказу № 322*? Чи слід ураховувати приписи цього наказу вже під час складання паспортів бюджетних програм на наступний рік?

Тендерне забезпечення: як показати в обліку? У тендерній документації замовник передбачив вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору про закупівлю. Замовник отримав суми тендерного забезпечення від учасника. На який субрахунок зарахувати такі суми та як показати в бухобліку?

Отримання «гуманітарки» виконкомом: чи можливо? Чи може виконком отримувати гуманітарну допомогу для своєї власної діяльності від міжнародних донорів? Чи має право виконком передавати гуманітарну допомогу своїм підлеглим структурним підрозділам, комунальним закладам громади? 

Бюджетна бухгалтерія, жовтень, 2023/№ 38

Новий порядок надання освітньої субвенції: вивчаємо разом Попри те, що до кінця року залишилося обмаль часу, Уряд вирішив «потішити» освітян новим Порядком та умовами надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) у 2023 році (далі — Порядок № 1023). Цей Порядок затверджений постановою № 1023*, яка набрала чинності 29.09.2023. Далі розглянемо основні правила отримання та використання освітньої субвенції, які підготували для освітян урядовці.

Платник ПДВ купує ОЗ: як показати в обліку? Бюджетна установа — платник ПДВ планує придбання основних засобів (далі — ОЗ). Суму ПДВ буде віднесено до податкового кредиту. В якому розмірі слід показати цільове фінансування? Та на яку суму збільшувати внесений капітал?

Оплата послуг архіву: в яку чергу та за яким КЕКВ? Установа ліквідується шляхом приєднання. Необхідно оплатити послуги архіву зі збереження документів. У яку чергу можливо здійснити такі видатки? За яким КЕКВ їх слід провести?

Виконали ремонт власними силами: як списати матеріали? У бюджетній установі проведено ремонт будівлі господарським способом. Як списати матеріали, використані для ремонту? Які документи необхідно оформити?

Під час обстрілу пошкоджено майно: як діяти? Внаслідок обстрілів будівля установи зазнала пошкоджень. Якими мають бути дії керівника та бухгалтерської служби установи?

Оплата праці координаторів активних парків: який КЕКВ застосувати? За яким КЕКВ проводити видатки на оплату праці координаторів (тренерів) в Активних парках-локаціях здорової України: 2240 чи 2111 та 2120?  

Бюджетна бухгалтерія, жовтень, 2023/№ 37

Неподання довідки про надходження в натуральній формі: чим це загрожує? Наша установа безкоштовно отримала LED-лампи на заміну ламп розжарювання. При цьому ми не подали довідку про надходження в натуральній формі. Чи є це порушенням?

ОЗ безоплатно зі старими інвентарними номерами і картками: як бути? Установа отримала безоплатно від іншої бюджетної установи основні засоби (далі — ОЗ). Ці об’єкти мають інвентарні номери, зазначені в Акті приймання-передачі ОЗ. Чи варто за такими об’єктами залишати старі інвентарні номери або ж необхідно присвоїти нові? Чи повинна установа, яка передає майно, надати супровідні документи та інвентарні картки на таке майно? Та як бути, якщо такі документи не було надано?

Розроблення індивідуальної норми витрати палива: чи можна оплатити і в яку чергу? Маємо намір оплатити послуги з розроблення тимчасової індивідуальної базової лінійної норми витрат палива на автомобіль. Чи можливо здійснити такі видатки та в яку чергу? Казначейство нам такий платіж не пропускає.

З’явився орендар: що із земподатком та податком на нерухомість? З 1 вересня 2023 року школа уклала договір щодо оренди частини приміщення (харчоблоку). Чи потрібно у такому разі подавати уточнюючу декларацію з плати на землю та декларацію з податку на нерухоме майно. Якщо так, то коли це слід зробити?

Придбання житла для пільгових категорій населення Придбання житла наразі є досить актуальним питанням. Адже до соціально не захищених верств населення, які потребують забезпечення житлом, додались ще і внутрішньо переміщені особи (далі — ВПО), які залишились без даху над головою. Причому таке придбання може відбуватися як за кошти місцевих бюджетів, так і за рахунок субвенції з держбюджету. Нумо розбиратися з усіма нюансами цього питання разом. 

Бюджетна бухгалтерія, вересень, 2023/№ 36

Надання платних послуг бюджетними установами У зв’язку з обмеженим фінансуванням бюджетні установи, організації та заклади для залучення додаткових грошових коштів надають платні послуги. Як правильно організувати надання платних послуг від А до Я, розглянемо у цій статті.

Прямі договори від 100 тис. грн: перелік підстав скорочено Укотре Кабмін змінює закупівельні правила, передбачені постановою № 1178*. Цього разу приводом стала постанова № 952**. Розглянемо ці зміни детальніше.

Обґрунтування для укладення прямого договору: коли та як складати? Бюджетна установа здійснює закупівлю продуктів харчування на суму понад 50 тис. грн. Чи необхідно складати та оприлюднювати обґрунтування для здійснення такої закупівлі?

Пеня від постачальника: куди перерахувати та як обліковувати? За порушення умов договору постачання бюджетна установа нарахувала постачальнику пеню. Куди постачальник повинен перерахувати пеню: на рахунок установи чи одразу до бюджету? Як правильно відобразити в обліку нарахування пені та її надходження?

Бюджетна бухгалтерія, вересень, 2023/№ 35

Обладнання для кабінету хімії: чи можливо придбати? Чи можна придбавати обладнання для кабінету хімії під час дії воєнного стану?

Капремонт, реконструкція об’єктів благоустрою: бути чи не бути? Чи можливо в період дії воєнного стану проводити робити з капітального ремонту та реконструкції об’єктів благоустрою? Чи можна здійснювати попередню оплату за такі роботи?

Обрахунок ПДВ-межі: які надходження включати, а які ні? Бюджетна установа не є платником ПДВ. Протягом року отримала різні види власних надходжень: доходи від надання освітніх послуг; благодійні надходження від спонсорів та батьківського комітету в натуральній формі; відшкодування вартості комунальних послуг від орендарів; доходи від навчального господарства (кошти від продажу сільгосппродукції). Які з цих доходів слід враховувати під час визначення загального обсягу оподатковуваних операцій для реєстрації платником ПДВ?

Чергові зміни черговості проведення видатків Воєнний стан накладає свій відбиток на проведення видатків з бюджетів усіх рівнів. Так, черговість здійснення видатків в умовах воєнного стану визначено Порядком № 590*. Дотримуватися цієї черговості зобов’язані всі розпорядники й одержувачі бюджетних коштів.

Відшкодування комуналки від ВПО: що з ПДВ та ПН? Заклад освіти є платником ПДВ. У гуртожитку закладу проживають внутрішньо переміщені особи (далі — ВПО), які оплачують вартість комунальних послуг. Особи відшкодовують такі витрати на підставі щомісячного розрахунку. Чи необхідно оподатковувати ПДВ суму такого відшкодування та складати податкову накладну (далі — ПН)?

Приймаємо готівку за послуги: обмеження та вимоги Бюджетна установа надає транспортні послуги населенню. Розрахунки за надані послуги здійснюються готівкою через касу установи. Чи існують обмеження щодо суми готівкових розрахунків та вимога здачі готівки до банку? 

Бюджетна бухгалтерія, вересень, 2023/№ 34 

Виготовлення матриці для нагрудних знаків: за яким КЕКВ? За яким КЕКВ здійснити виготовлення матриці (макет, лекала) для нагрудних знаків вартістю 35000 грн? У подальшому ця матриця буде обліковуватися у нас на балансі та використовуватися за потреби для виготовлення нагрудних знаків.

Плануємо придбати комп: чи повідомляти Мінцифри? Бюджетна установа має намір придбати комп’ютер. Очікувана вартість такої техніки становить 23 — 25 тис. грн. Чи обов’язково інформувати Мінцифри про таке придбання?

Кредиторська заборгованість перед батьками: повернути чи списати? У лютому 2022 року батьки внесли плату за харчування дітей у закладі дошкільної освіти (далі — ЗДО). За рахунок отриманих коштів було придбано продукти харчування. Через початок війни та ведення бойових дій ЗДО припинив свою діяльність. Відповідно продукти харчування зіпсувалися та були списані. Що робити з кредиторською заборгованістю перед батьками?

Медикаменти для школи: за яким КЕКВ придбавати? За яким КЕКВ заклад освіти (школа) може придбати апарат для вимірювання тиску, турнікет кровоспинний, фіксатор для шиї, ножиці атравматичні?

Послуги членів журі: як показати в бухобліку? Бюджетна установа укладала з членами журі договори про надання послуг. Згідно з укладеними договорами членам журі виплачено винагороду, нараховано ЄСВ, утримано ПДФО та військовий збір. Як показати ці операції в бухобліку?

Попередня оплата за техогляд лічильника: чи можливо? Чи має право бюджетна установа зробити 100-відсоткову попередню оплату за технічний огляд електролічильників? 

Бюджетна бухгалтерія, вересень, 2023/№ 33

Будівництво модульного укриття: який КПКВК застосувати? Маємо намір на території школи побудувати модульне укриття. За яким КПКВК ліпше це зробити?

Отримали майно в позичку: як показати в бухобліку? Селищна рада отримала авто в безоплатне користування на умовах позички. Як правильно обліковувати таке майно?

Новації у сфері відряджень: вивчаємо разом Сьогодні в центрі нашої уваги опинилась постанова № 913*, якою внесено зміни до постанови № 98**. Пропонуємо разом розглянути, які саме нововведення в частині витрат на відрядження підготували для нас урядовці.

Оплата онлайн-навчання: за яким КЕКВ? За яким КЕКВ можливо оплатити онлайн-навчання?

Установа повернула товар: хто та коли складає РК? Бюджетна установа — платник ПДВ повернула постачальнику частину товару, за який вже перераховано оплату. Під час отримання коштів за товар постачальник оформив зведену податкову накладну (далі — ПН) на такий товар. У зв’язку з поверненням товару необхідно скласти розрахунок коригування (далі — РК) до такої ПН. Як його правильно заповнити установі?

Закупівлю оголошено з ПДВ, переможець — неплатник ПДВ: як укласти договір? Бюджетна установа оприлюднила оголошення про проведення відкритих торгів, очікувана вартість зазначена з ПДВ. Але виконавець робіт (переможець) — неплатник ПДВ. На яку суму укладати договір: з урахуванням ПДВ чи без ПДВ? 

Бюджетна бухгалтерія, серпень, 2023/№ 32

КНП орендує майно: з аукціоном чи без? Чи може медичне комунальне неприбуткове підприємство (далі — КНП) отримати в оренду державне чи комунальне майно без проведення аукціону?

Штраф з ПДВ: як показати в бухобліку? Через порушення вимог податкового законодавства з ПДВ на бюджетну установу накладено штраф. За яким КЕКВ слід сплачувати такий штраф? Як правильно показати цю операцію в бухобліку?

Оплата за охорону приміщення та поточний ремонт орендарем: чи обов’язково? Орендар — відділення Державної міграційної служби (далі — ДМС) відмовляється сплачувати орендодавцеві за охорону приміщення та поточні ремонти. Щодо охорони орендар апелює тим, що в їх приміщенні обов’язково має бути окрема охоронна сигналізація згідно з нормами профільного чинного законодавства. Поточний ремонт орендар також бажає здійснити самостійно. Як бути в цьому випадку?

Спецшкола: чи сплачувати земельний податок? Чи має право на пільгу із земельного податку бюджетна установа — спецшкола? Чи обов’язково ОМС повинен прийняти рішення про надання пільг зі сплати земельного податку нашому закладу?

Придбання банера та дошки пошани: який КПКВК застосувати? За яким КПКВК провести видатки на придбання банера та дошки пошани, які будуть встановлені у центрі селища?

Установлення системи пожежної сигналізації: як провести закупівлю? У приміщення селищної ради плануємо встановити пожежну сигналізацію. Підрядник пропонує укласти договір, до загальної вартості якого буде включено вартість пожежної сигналізації та монтажні роботи? Як визначити предмет закупівлі та який код закупівлі обрати?

Бюджетна бухгалтерія, серпень, 2023/№ 31

Черговість здійснення видатків оновлено: вивчаємо зміни Під час дії воєнного стану вже кожен розпорядник та одержувач бюджетних коштів знає, що для здійснення будь-яких видатків передусім слід з’ясувати, в яку саме чергу їх можна провести. Таку черговість визначає Порядок № 590*. Саме до цього нормативного документа були внесені чергові зміни постановою № 824**. Такі зміни завжди тішать наших читачів, адже означають, що коло «дозволених» видатків розширюється. Тож нумо разом розбиратися, що ж цього разу для нас підготували урядовці.

Велосипед: на який субрахунок оприбуткувати? Бюджетна установа придбала чотири велосипеди вартістю 8400 грн кожен. На який субрахунок їх слід оприбуткувати: 1113 чи 1015?

Постачальник став платником ПДВ: що робити з договором? У липні 2023 бюджетна установа уклала договір на виконання робіт. На момент укладання договору про закупівлю підрядник був платником єдиного податку за ставкою 2 %. З 01.08.2023 підрядник став платником ПДВ на загальній системі оподаткування. Чи повинен такий договір уключати суму ПДВ? Що тепер робити з укладеним договором?

Ремонт гідротехнічної споруди: за яким КПКВК здійснити видатки? Сільська рада має на балансі гідротехнічну споруду. Плануємо провести її ремонт. Який КПКВК застосувати?

Передача майна громадській організації: норма чи порушення? Чи може орган місцевого самоврядування (далі — ОМС) передати майно, а саме ноутбук, громадській організації (далі — ГО) за рішенням сесії ради?

Залишкова вартість = 0. Як оприбуткувати на баланс? Бюджетна установа отримала майно від іншої бюджетної установи. В Акті приймання-передачі зазначено, що первісна вартість об’єкта дорівнює сумі нарахованого зносу, тобто залишкова вартість дорівнює нулю. За якою вартістю слід зарахувати цей об’єкт на баланс?

Бюджетна бухгалтерія, серпень, 2023/№ 30

Залишок благодійних коштів: на що можна витратити? Чи можна витрачати залишок від благодійних коштів на будь-які цілі? Благодійні кошти надійшли минулого року на відшкодування витрат на електроенергію.

ПДВ на пальне зросло: що з ціною договору? 28.06.2023 бюджетна установа отримала від постачальника пальне на суму 63625 грн ( у т. ч. ПДВ — 7 %). Оплату за отримане пальне перераховано 05.07.2023. Зі свого боку постачальник 05.07.2023, як він вважає, помилково виписав податкову накладну за ставкою ПДВ 7 %. Наразі постачальник звернувся до бюджетної установи з вимогою про доплату різниці в ціні з огляду на те, що з 01.07.2023 діє ставка ПДВ на пальне 20 %. Чи є підстави для перегляду ціни після виконання договору? Як діяти установі?

Повернення коштів освітньої субвенції: який механізм? Який механізм повернення невикористаних протягом 2022 року коштів освітньої субвенції?

Закупівельні зміни з 1 вересня: що цікавого для замовників? Нещодавно Кабмін вкотре вирішив удосконалити закупівельне законодавство. Цього разу йдеться про зміни, унесені постановою № 677* до кількох закупівельних документів. У чому полягає суть цих змін, читайте у нашому матеріалі.

Придбання службового житла: за яким КПКВК? Сільська рада має намір придбати службове житло. Відповідна місцева програма прийнята. За яким КПКВК слід запланувати та провести такі видатки?

Бюджетна бухгалтерія, серпень, 2023/№ 29

Закупівля додаткових послуг: як діяти замовнику? Бюджетна установа провела відкриті торги на закупівлю послуг із поточного ремонту на суму 300 тис. грн. Але потім виявилось, що треба виконати додаткові ремонтні роботи на цьому ж об’єкті? Як правильно діяти замовнику: укласти додаткову угоду до такого договору чи прямий договір? Та на яку суму?

Положення про попередню оплату: чи треба затверджувати щорічно? Чи обов’язково затверджувати Положення про попередню оплату товарів, робіт і послуг щороку? Чи достатньо оновлювати його лише при внесенні змін?

Переплата за навчання: показуємо в обліку правильно Заклад вищої освіти (далі — ЗВО) надає платні освітні послуги. Здобувачі освіти перераховують плату за такі послуги на підставі укладених договорів. Після закінчення навчання з’ясувалось, що деякі випускники мають переплату за освітні послуги. Як обліковувати такі кошти? Що з ними робити далі?

Плата за утилізацію техніки дорогоцінними металами: чи можливо? Плануємо утилізацію комп’ютерної техніки. При цьому Порядком № 590* не передбачено проведення таких видатків у другу чергу. Підприємство, яке проводитиме утилізацію, пропонує укласти договір на утилізацію з платою за свої послуги у вигляді дорогоцінних металів, які будуть вилучені під час розбирання техніки. Чи правомірно це?

Майно без документів: чи подавати 20-ОПП? Установі передано на баланс будівлю для використання у своїй діяльності. Але право власності на таке майно поки що не зареєстроване у зв’язку з відсутністю технічної документації. Чи потрібно подавати ф. № 20-ОПП про таку будівлю?

Ремонт пам’ятників: який КПКВК застосувати? За яким КПКВК має планувати видатки на ремонт пам’ятників відділ культури селищної ради?

 

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
60
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×