Інформація по темі "" | Публікації по тегу
28.03.18
9620 10
Друкувати
Обране

МОЗ затвердив Порядок надання первинної медичної допомоги

Укладено Порядок надання первинної медичної допомоги – документ, який регламентує роботу терапевтів, педіатрів та сімейних лікарів, дає чіткий перелік послуг закладів «первинки» і формує нову культуру взаємодії лікаря та пацієнта. Уже з 1 липня абсолютно усі заклади первинної медичної допомоги (ПМД) мають керуватися цим документом.

 

Які послуги надаватимуть терапевти, педіатри та сімейні лікарі

Наказ № 504 «Про затвердження порядку надання первинної медичної допомоги» визначає список послуг ПМД, вартість яких компенсовуватиме держава через Національну cлужбу здоров’я України (НСЗУ). Так, терапевти, педіатри та сімейні лікарі спостерігатимуть за вашим станом здоров’я (чи станом здоров’я вашої дитини), ставитимуть діагнози та лікуватимуть найбільш поширені хвороби, травми, отруєння, патологічні, фізіологічні (під час вагітності) стани. Так само терапевти, педіатри та сімейні лікарі вестимуть пацієнтів із хронічними захворюваннями та станами. За потреби ваш лікар дасть направлення до фахівця вторинної чи третинної допомоги – лора, ендокринолога, хірурга тощо – чи буде консультуватись з ним щодо вашого лікування.

Ваш лікар також надаватиме невідкладну допомогу при гострому розладі фізичного чи психічного здоров’я, якщо не потрібно екстреної, спеціалізованої або високоспеціалізованої меддопомоги.

Важливою буде роль вашого лікаря і у запобіганні хвороб. Ваш лікар вчасно виявить ризики для здоров’я. Він проконсультує, як поступово звільнитись від пагубних звичок, де знайти додаткову допомогу і перейти на здоровий спосіб життя.

У компетенції лікаря «первинки» – спостереження за здоровою дитиною, неускладненою вагітністю і окремі послуги паліативної допомоги. Ваш лікар також видасть потрібну довідку, листок непрацездатності, направлення для проходження медико-соціальної експертизи тощо.

Скільки людей може обслуговувати один лікар?

Згідно з Порядком, оптимальний обсяг практики для сімейного лікаря складає 1 800 пацієнтів, терапевта – 2 000, педіатра – 900.

Обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої мешкають люди, щоналежать до відповідної практики. Наприклад, якщо сімейний лікар працює у селі, де мешкає 2000 людей, то усі жителі зможуть обслуговуватись у нього. Без медичної допомоги не залишиться ніхто.

Чи будуть лікарі виїжджати на виклики до пацієнта?

Так, але рішення приймає лікар (терапевт, педіатр чи сімейний лікар), а не пацієнт чи працівники реєстратури. Люди, які насправді потребують консультації лікаря у себе вдома, не залишаться без допомоги. Пацієнт може подзвонити і записатись на прийом до лікаря або обґрунтувати потребу і викликати лікаря до себе додому, залишивши при цьому свої контактні дані. Лікар тепер матиме можливість передзвонити пацієнту і обговорити з ним його проблему, а також домовитись про час такого візиту. Раніше пацієнт самостійно здійснював оцінку свого стану або стану своєї дитини і приймав рішення дочекатися лікаря вдома. Зараз лікар на підставі інформації від пацієнта здійснюватиме оцінку ситуації і пропонуватиме пацієнту більш виважене рішення. Іноді стан пацієнта вимагатиме виклику швидкої (103), а не очікування, поки лікар ПМД прийде до нього.

Мова йде не про екстрену допомогу – служба «швидкої» працюватиме у звичному режимі.

Хто прийматиме пацієнтів, якщо лікар у відпустці?

Якщо лікар у відпустці чи з інших причин не може прийняти пацієнта, то надавач ПМД (заклад охорони здоров’я) має забезпечити заміну. Усі пацієнти практики мають знати про тимчасового нового лікаря завчасно: за тиждень, якщо заміна передбачувана (наприклад, лікар у відпустці чи у відрядженні), у перший день, якщо заміна непередбачувана (наприклад, лікар захворів).

При цьому укладати нову декларацію, писати заяви, йди до головного лікаря не треба. Навпаки – завдання адміністрації завчасно проінформувати пацієнтів, дати їм інформацію про нового лікаря і простежити, щоб меддопомога була безперервною.

З повагою до пацієнта: сервісні вимоги до медзакладів

Порядок вперше вводить поняття практики ПМД (первинної медичної допомоги) – це лікар та його пацієнти. Так, лікар формує свою практику та налагоджує довірчі стосунки з кожним пацієнтом. Водночас лікарі можуть утворювати групові практики ПМД: об'єднуватись, щоб забезпечити сервісні умови та безперервність надання меддопомоги.

Так, у Порядку вперше передбачені сервісні умови надання меддопомоги – прості речі, які тепер мають виконуватись обов’язково. Так, якщо змінюється адреса надання меддопомоги чи режим роботи, то пацієнти мають бути проінформовані: оголошення з новою адресою чи зміненим графіком прийому мають з’явитись у доступному для пацієнтів місцях і на веб-сторінках закладу чи лікаря, якщо такі є. Крім того, якщо пацієнти уже записались на прийом, їм мають повідомити про зміну адреси чи режиму роботи особисто (наприклад, телефоном).

Так само важливо інформувати пацієнтів, якщо надавач первинної меддопомоги з якихось причин припинив свою діяльність. Крім оголошення у доступному для пацієнтів місцях і на веб-сайтах, відповідні повідомлення має отримати кожен пацієнт особисто.

Як записатися на прийом і чи працюватимуть медзаклади у вихідні?

Записатись до лікаря можна буде особисто, телефоном, електронною поштою чи іншими доступними засобами. Якщо змінився номер телефону, адреса електронної пошти тощо – пацієнти мають бути проінформовані.

На вихідних більшість закладів не працюватимуть повний робочий день. Водночас Порядок визначає, що надавач ПМД може самостійно або спільно з іншими надавачами ПМД утворити черговий кабінет, де будуть приймати пацієнтів поза визначеними годинами прийому, а також у вихідні, святкові та неробочі дні.

Про Табель технічного оснащення

Щоби заклади могли надавати якісну меддопомогу, вони мають відповідати Табелю технічного оснащення. Оновлений Примірний табель матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров’я та фізичних осіб – підприємців, які надають первинну медичну допомогу, значно коротший, ніж це було раніше, і відповідає реальним потребам на «первинці». Необхідне технічне оснащення дозволить виконати Порядок надання ПМД.

 

КМУ

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
10
Оксана
28.03.2018
За что нам все это?
Пітекантроп
28.03.2018
Виноска №5 (щодо автомобілів) просто вбила. "при плануванні закупівель необхідно враховувати додаткові витрати: оплата водія, страховика, реєстрація, паливо, технічне обслуговування тощо.". **лядь, тобто в тендерній документації ми маємо вказати додаткові опції: водій, обслуговування, пальне та інші витрати.??? Який дебіл таке пише?
Bac
28.03.2018
ЩОДО ПРОСТИХ СМЕРТНИХ:
Ось так "ПІДНІМАЮТЬ" неофіційні ціни для лікування поза державними та "безкоштовними" лікувальних установ. Немає направлення від сімейного лікаря - вартість лікавання інша; а можливо ще залежатиме від якого лікаря направлення (від "Л..." - ... грн., а якщо від "Х" - ...000,00 грн. за однакову проедуру (розширений аналіз, флюрографіячергове щеплення і т.д....)
А ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ ЦІЄЇ ГАЛУЗІ:
~не всі лікарі матимуть змогу повідомити особисто ВСІХ СВОЇХ (900 чи 2000) ПАЦІЄНТІВ ПРО ПОЧАТОК ЗАВТРІШНЬОГО ВІДРЯДЖЕННЯ ЧИ ВІДПУСТКИ, ОСЬ ТУТ І ПОЧНТЬСЯ НЕРВОВІ "КРИКИ" ХВОРИХ НА СВОГО ЛІКАРЯ;
~кошти надаватимуться післі звітів лікаря;
~чи зможе один і тойже лікар ОДНОЧАСНО (на особистому прийомі в кабінеті або на виїзді в дома пацієнта та в телефонному режимі) приймати пацієнта. А наший народ "ЗНАЄ", що він є особливий та повинен бути прийнятий в першу чергу, а якщо в цього лікаря буде декілька таких пацєнтів, то він із залу суду не виходимите........!!!
Тетяна
28.03.2018
Жити в нашій країні страшно, таке враження, що населення винищують
Тетяні Тетяна
04.04.2018
Ви праві. У мене таке враження, що у баби Яги Супрун (і не тільки у неї) вавки в голові ---невиліковні!!! Гнати її треба з України сРаНоЮ (вибачте за слово) мітлою. нею прикриваються, і кажуть у нас реформи відбуваються, а насправді ведуть до того, що скоро і правда ніхто не народжуватиме взагалі, а смертність у нас уже давно перевищує народжуваність.....
Наталя
29.03.2018
Складається враження, що люди (звичайні роботяги) не завжди зможуть дозволити собі отримати медичні послуги за потребами. Тепер треба покласти в карман лікареві то може звернуть увагу, призначать якесь лікування , а після цього рейваху-переміни і надії не лишається!
оксана
29.03.2018
На входе в больницу при такой реформе должны вывешивать телефоны "бабок" и экстрасенсов. Может хоть нетрадиционная медецина поможет
Светлана
29.03.2018
На входе в больницу нужно написать "Оставь надежду, всяк сюда входящий!"


Чел-овек Светлана
29.03.2018
Прям как вывеска на входе в Ад из "Божественной комедии"))
Инна
03.04.2018
"Каждый народ заслуживает своего правителя" - сказал Сократ
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі