Інформація по темі "" | Публікації по тегу
buhgalter.com.ua
5577 7
Друкувати
Обране

Електронний реєстр листків непрацездатності має запрацювати з осені

Електронний реєстр листків непрацездатності має запрацювати восени 2019 року. На його створення бізнес очікує вже багато років. Наразі Порядок організації ведення такого реєстру очікує на затвердження Кабміном.


В Реєстрі буде інтегровано дані від трьох структур – Фонду соціального страхування, МОЗ та Пенсійного фонду. Він допоможе оптимізувати діяльність всіх учасників процесу – роботодавця, лікаря і пацієнта, а також побороти корупційну складову — видачу фіктивних довідок.

За оцінками експертів, понад 7 млн паперових лікарняних видають в Україні щороку. Якщо хоча б 10% видається з порушеннями, можна тільки уявити, яких втрат несе бізнес та держава в цілому.

 Ігор Гоцик, керівник департаменту з представництва компаній-членів

Не секрет, що зараз фіктивну довідку про хворобу можна купити в Інтернеті за 200 грн із доставкою, із усіма необхідними печатками. Це є частиною більш широкого кола проблем, однак запуск електронного реєстру листків непрацездатності має істотно зменшити випадки маніпуляцій. Адже наявність фіктивної довідки про хворобу створює зайвий тягар для роботодавців у вигляді нарахування виплат працівнику і адміністративної роботи. Тож ключове завдання – зробити цей процес максимально діджиталізованим.

Ключовою та важливою новацією стане відмінена обов’язкової паперової форми лікарняного. У роботодавця буде персональний кабінет в системі – для обліку та відслідковування статусу лікарняних працівників. Тож, в будь-який момент можна буде зайти та в онлайн режимі перевірити по номеру лікарняного, коли його було відкрито, на який період тощо. 

В даному Реєстрі планується два окремих блоки – щодо непрацездатності та щодо медичних висновків (де буде оцифрована інформація з медичних книжок), що допоможе розділити функціонал між лікарями та соціальними службами. Іншими словами, медичну та фінансову складову. Крім того, в планах розробити єдину форму для медичних довідок.

Запровадження такого реєстру є одним з кроків, спрямованих на покращення надання звітності до органів державної влади. Він сприятиме мінімізації паперової роботи – усуне необхідність подання в паперовому вигляді листків непрацездатності до Фонду соціального страхування, як це є зараз. Водночас, зменшить строк опрацювання такої звітності, що наразі може займати 2-4 тижні, та сприятиме оптимізації витрат компанії, адже документ буде значно важче підробити. 

Статус створення такого Реєстру бізнес-спільнота обговорила з представниками МОЗ минулого тижня. Сподіваємось, він змінить підхід до видачі листків непрацездатності. Крім того, спростить співпрацю роботодавців та органів державної влади –  зробить її більш сучасною, як це існує в багатьох європейських країнах. 

Європейська Бізнес Асоціація

env_icon Наш сайт корисний для вас?

Отримуйте першими актуальні новини! env_icon

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


Коментарі
(7)
Бухгалтер
28.03.2019
Для бухгалетрів лікарняний-розкіш,бо немає коли голови підняти......І які втрати несе держава, якщо оформлений не так???? Не ті втрати рахуємо,шановні,не ті.
Ikar Бухгалтер
28.03.2019
невже бухгалтерам заборонено виходить на лікарняний?
бух Ikar
29.03.2019
не заборонено. та туди майже ніхто з бухів не ходе, бо вічно якісь квести проходити треба окрім своєї роботи. хоча б з цим соцстрахом, то табличку їм набери по лікарняним з зазначенням лікаря,хвороби та закладу охорони здоров"я, то ще якусбь фігню нікому не потрібну просять. і такая дребедень кожен день...
Тетяна бух
29.03.2019
...то аналітику, чого збільшено кількість лікарняних виплат в порівнянні з якими-то періодами...
Бухгалтер Ikar
29.03.2019
З таким навантаженням неможливо.
Бухгалтер
31.03.2019
Складається враження ,з Ваших коментарів, що бухгатера не мають право на лікарняний. Як "припече", то незважаючи звіти чи зарплата ,а підеш лікутись. І повірте все буде добре. Незаміних немає!!!!
Працюю в бюджетній установі і розумію про що говорю.
Не скажу що легко,але ....
ЯБухгалтер
01.04.2019
Коли штат "роздутий" то можна дозволити собі таку розкіш і похворіти. А коли у бюджетній установі штат 2 бухгалтера... Хто нарахує людям заробітну плату, здасть звіти у строк? Другий бухгалтер - який взагалі не знає як до цієї зарплати підступитися бо займається зовсім іншим ( кошториси, платіжки, Є-Дати, договора, тендери...) От і "повзеш" на роботу
Залишити коментар:
Ваше ім`я
Коментарі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд