UA | RU

Фонд соціального страхування України запроваджує нову систему фінансування лікарняних листків

Сьогодні наш співрозмовник – виконуючий обов’язки начальника управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у м. Києві Вадим Храпчун і розмова піде про введення в дію нового механізму та умов здійснення фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду.


З метою зменшення ризику затримок у виплаті матеріального забезпечення застрахованим особам та збільшення контролю за дотриманням роботодавцями прав застрахованих осіб, правлінням Фонду було затверджено Постанову від 19.07.2018 № 12 «Про затвердження порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою праце-здатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України» (далі – Порядок).

Новий Порядок встановлює механізм взаємодії робочих органів виконавчої дирекції Фонду із роботодавцями для забезпечення застрахованих осіб належними та своєчасними виплатами їм матеріального забезпечення, передбаченого Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі – Закон).

Із 1 жовтня 2018 року Порядок вводить у дію нову форму заяви-розрахунку та запроваджує систему оперативного інформування роботодавцями про проведення виплат застрахованим особам шляхом надання до робочих органів Фонду повідомлення про виплату коштів застрахованим особам.

Із 1 жовтня нова форма заяви-розрахунку об’єднає наступні відомості:
• допомога по тимчасовій непраце-здатності (включаючи догляд  за хворою дитиною);
• допомога по вагітності та пологах;
• допомога на поховання;
• допомога по тимчасовій непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання; 
• відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг;
• виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу.

У разі настання у застрахованої особи страхового випадку, пов’язаного з тимчасовою втратою працездатності, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, з урахуванням вимог Положення про комісію (уповноваженого) із страхування з тимчасової втрати праце-здатності, на підставі поданих документів, передбачених статтею 31 Закону, приймає рішення про призначення матеріального забезпечення застрахованій особі.

 Не пізніше 5 робочих днів  від дати прийняття комісією із соціального страхування рішення про призначення допомоги, страхувальник-роботодавець повинен сформувати заяву-розрахунок, яка містить інформацію про нараховані суми матеріального забезпечення застрахованим особам, та подати у двох примірниках до робочого органу Фонду.

 Слід  відзначити, що заява-розрахунок може подаватися як в паперовому, так і надсилатися в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису. При подачі документу в електронному вигляді у роботодавця має зберігатися роздрукований екземпляр.

Для упередження можливих помилок при визначенні роботодавцем суми матеріального забезпечення, робочий орган Фонду до прийняття рішення про проведення фінансування здійснюватиме попередній контроль щодо правильності нарахування виплат. Перевірка інформації буде здійснюватися за допомогою звірки даних, наведених роботодавцем у заяві-розрахунку, з відомостями, що містяться у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, даними про сплату єдиного соціального внеску. За потреби робочий орган Фонду має право здійснювати обмін інформацією зі страхувальником-роботодавцем шляхом направлення запиту щодо уточнення інформації, наведеної у заяві.

У разі виявлення помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення.
Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами, фінансування заяви-розрахунку або надання обґрунтованої відмови у її прийнятті здійснюється робочими органами Фонду або їх відділеннями протягом десяти робочих днів після надходження заяви-розрахунку.

Після проведення виплат матеріального забезпечення застрахованим особам, роботодавець протягом місяця з дня проведення  таких виплат має надіслати до робочого органу Фонду повідомлення про проведення виплат за формою, визначеною Порядком.  Повідомлення може бути надіслано в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису або надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення.

У разі відсутності інформації від роботодавця про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють перевірку щодо використання страхувальником коштів Фонду.

Вищезазначені зміни дозволять робочим органам Фонду контролювати своєчасність  виплати застрахованим особам матеріального забезпечення, в результаті чого кожний працюючий відчує себе більш захищеним, що є пріоритетною метою Фонду соціального страхування України, а також в подальшому дозволить зменшити навантаження на роботодавців за рахунок спрощення звітності.

kreschatic.kiev.ua

 

Наш сайт корисний для вас?

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера
бюджетної установ



Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (8)
56
10.09.2018
Слід відзначити, що заява-розрахунок може подаватися як в паперовому, так і надсилатися в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.

1. З якого числа можна надсилати електронному вигляді?
2. Коли це буде реалізовано в програмі "Медок"?
3. Коли буде структура файлів імпорту (DBF)?

бухцелюб
11.09.2018
Розвели бюрократів у кабінетах міністерства та обласних фондів і не знають чим себе зайняти, а тут за мінімалку не знаєш що вже кому заповнювати, що читати та чому вірити, надоїло!!!!!!!!
Анна
11.09.2018
А что если я не буду подавать уведомление о выплате больничных. Программы у меня нет, в фонд и на почту идти далеко, смысла в этом уведомлении не вижу... Будут ли какие то штрафы за неподання?
RED Анна
11.09.2018
Анна ! Уведомление подается только в том случае, если Вы начислили и выплатили больничные . В этом случае за не подачу будет штраф. Но если Вы не начислили больничных . то сиысл об этом говорить
Анна RED
12.09.2018
Я ж про случаи начисления больничных и писала... у меня они почти каждый месяц.
Оля Анна
14.09.2018
Буде не штраф, в перевірка
Ірина
11.09.2018
задрали вже із змінами краще піднялиб зарплату!!!
Марія
11.09.2018
Якось раніше жили без повідомлень про виплату лікарняних, а тепер без повідомлення про виплату, буде штраф. Який у цьому сенс? Я працюю в бюджеті грошей на конверти, поїздки на почту і т.д немає, хто мні витрати компенсує? знову за рахунок моєї смішної зарплати? Ключі для сдо роби за свій кошт (живу в селі треба їхати в місто 200км), для МЕдка за свій кошт, виходить, що не мені платять за роботу, а я" платю роботі"(.
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі