UA | RU

Набуло чинності нове Положення про комісію із соцстрахування підприємства

Нова редакція Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності набула чинності 27 липня 2018 року після її оприлюднення відповідно до рішення правління Фонду соціального страхування України.


Орган утворюється на кожному підприємстві, що використовує найману працю незалежно від форми власності, і приймає рішення про призначення або відмову в призначенні  матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, на поховання) застрахованим особам.

Комісія із соціального страхування підприємства створюється при чисельності застрахованих осіб понад 15 працюючих за наймом. При чисельності на підприємстві застрахованих осіб 15 і менше на загальних зборах працівників обирається уповноважений із соціального страхування підприємства.

  «Комісія із страхування кожної установи – ще один орган, окрім Фонду, який має не лише обов’язок, але й повноваження здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою лікарняних застрахованим особам. Близько 35% звернень на гарячу лінію ФССУ стосуються затримки виплат за листками непрацездатності. Фонд здійснює фінансування упродовж 10 робочих днів з моменту отримання від роботодавця заяви-розрахунку, лікарняні фінансуються вчасно та в повному обсязі. Але затримки можуть мати індивідуальний характер. Наприклад, з якоїсь причини роботодавець затягнув із подачею заяви-розрахунку. Або, отримавши від Фонду кошти, не встиг виплатити їх працівнику в найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, як це передбачено законом. Комісія має відслідковувати всі ці процеси та вчасно на них впливати, Положення дає їй ці повноваження», – пояснив голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.

Відповідно до затвердженого Положення, комісія здійснює контроль за своєчасним направленням до відділення робочого органу виконавчої дирекції Фонду заяв-розрахунків про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення, а також розглядає скарги працівників підприємства на рішення комісії.

Крім того, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право: 

  • отримувати від роботодавця відомості щодо суми фінансування Фондом для надання матеріального забезпечення найманим працівникам;
  • отримувати від робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;
  • звертатися за необхідності до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства;
  • перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
  • звертатися до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень у разі спору між комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам підприємства, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);
  • вносити до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень пропозиції по організації та удосконаленню роботи по соціальному страхуванню на підприємствах.

ФСС

 


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (15)
Олег
31.07.2018
В теорії все дуже гарно, а в реальності комісії існують тільки на папері, а голова лише підписує зроблений бухгалтером протокол,ніхто не хоче за безплатно тягнути додаткові обов"язки.
EVGENIY Олег
31.07.2018
Цілком погоджуюсь! Не тільки голова а і члени комісії все підписують те що зробив бухгалтер!! Для бухгалтерів це зайва праця, яку вигадав ФОНД СОЦСТРАХА щоб себе підстрахувати і було з кого спитати! Давайте Пенсійний фонд зробе комісію по звіту з ЄСВ і хай комісія його підписує і перевіряє, і хай казначейство накаже в установах зробити комісії по перевірці звітів які потім передаватимуть в казначейство!
RM Олег
01.08.2018
а хто бухгалтера заставляє приймати НЕ НАЛЕЖНО ОФОРМЛЕНІ ДОКУМЕНТИ. (лікарняне, та інші) , можливо Вам принесуть якісь рахунки, чеки, без реквізитів. газету,журнал, книгу і попросять виплатити грошові кошти, тоді, як Ви поступити. Порада- шануйте Себе і свій витрачений час за неоплачену Вам роботу. Є особи, які ведуть "відділ кадрів" і це їх робота
Олег RM
01.08.2018
Ви не повірите, але кадри також веде бухгалтерія і тендери, і архів , і ще багато чого, бо штат врізали по самі ..... І до чого Ваше недолуге порівняння з рахунками і чеками ?? Дані документи надходять напряму в бухгалтерію ,а якщо діяти по аналогії з лікарняними то потрібно створити комісію, яка спочатку розглядає документи , а вже потім передає бухгалтеру. Порада -не давайте порад, якщо не розумієте всіх обставин і сутті питання.
Саша Олег
01.08.2018
Положення дає ПРАВО додатково слідкувати за роботодавцем, щоб гроші за лікарняні від Фонду доходили до працівників, повністю і вчасно. Користуватись цим правом чи ні - вже особистий вибір працівників, членів комісії, а не відповідальність фонду.
А якщо в нас позиція - підпишу все що напише бухгалтер і байдуже, чи порушуються права моїх колег - то це інше питання, і явно не до фонду.
Олег Саша
01.08.2018
Навіщо право, яке нікому не потрібно, хто хоче мати додатковий клопіт і відповідальність за безплатно ? Для слідкування за роботодавцем і вчасністю виплат зарплати є спец. держ.органи , є профспілка .Так, ви праві , всім байдуже на права колег, всі думають лише про себе і без комісії вистачає контролерів, які майже щодня прибігають, щоб спитати коли будуть виплати.
Бух
31.07.2018
Що змінилось?
Олена Бух
01.08.2018
А нічого! я зробила звірянння: зникло тільки два абзаци про путівки і відповідно в протоколі зникло "соціальні послуги" і останній розділ про путівки ну і по тексту назва комісії і назва фонду. ВСІ ІНШІ АБЗАЦИ - слово в слово! Що тільки робили у фонді півроку?
Ната
01.08.2018
Хай цей Саєко не розказує, в попередніх місяцях була затримка по фінансуванню більш ніж на пів місяця, хоча заявки подавались вчасно.
)) Ната
01.08.2018
треба же когось зробити крайніми, бухгалтери як раз в самий раз
Саша Ната
01.08.2018
а що за підприємство? Нам все профінансували вчасно. Може затримки з єсв?
Ната
01.08.2018
Чи потрібно перезатверджувати нове положення по установі у зв'язку з цим?
Олена Ната
01.08.2018
Я роблю новий наказ про делегування від роботодавця і новий протокол від профспілки про направлення членів (бо нові (ха-ха) нормативні акти, потім загальний наказ про створення нової (ха-ха) комісії. Потім протокол комісії (нової))) про обрання голови і завтердження плану (п.4.1. положення). А положення затверждувати не треба, бо постанова ВСТАНОВЛЮЄ загальне положення (а, наприклад, тендерний комітет має ТИПОВЕ, то мусить затверджувати своє)..... Хтось там казав, що бухгалтерам нічого робити)))
))
01.08.2018
пф не просить розраховувати пенсію, хоча це теж державне страхування, брали би дані з дфс і самі розраховували лікарняні))))))))
Кук ))
02.08.2018
Погоджуюсь з Вами хай фсс свої лікарняні взагалі людям платять а установа свої перші пять днів. Що хотять і звіряють.і затримок не буде.
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі