Урядом вживаються заходи щодо запровадження в Україні нової сучасної методології обчислення прожиткового мінімуму
Проект закону України передбачає, що прожитковий мінімум має бути вартісною величиною для визначення основних соціальних потреб людини на мінімальному рівні.
Тому прожитковий мінімум має застосовуватися виключно для визначення основних соціальних гарантій, які є для особи основним джерелом доходів (мінімальна заробітна плата, мінімальна пенсія за віком, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям та інші види державної соціальної допомоги, які є для особи основним джерелом доходів).
Довідково
Було проведено масштабний аудит законодавства на предмет використання величини прожиткового мінімуму.
На сьогодні в українському законодавстві прожитковий мінімум є розрахунковою величиною для визначення, як розміру соціальних виплат, так і розмірів штрафів, зборів, платежів і стягнень.
Так, майже 180 норм передбачають використання прожиткового мінімуму в кримінальному, господарському, адміністративному законодавстві. Що в два рази перевищує кількість таких норм, які регулюють питання соціальних виплат (79).
Запропоновано запровадити чотири нормативи для розрахунку таких виплат і зборів:
1) базова величина для соціальних виплат на дітей та базова величина для соціальних виплат населенню.
Для розрахунку щомісячних соціальних виплат, що встановлюються до пенсії або державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії; стипендій; аліментів; компенсаційних виплат, допомоги на догляд, а також одноразових грошових виплат (допомог);
2) базова величина для грошових платежів і стягнень.
Для розрахунку штрафних санкцій та адміністративних стягнень;
3) базова величина для адміністративних зборів.
Для розрахунку розмірів плати за надання адміністративних послуг.