Інформація по темі "" | Публікації по тегу
26.03.18
2741 0
Друкувати
Обране

Чи можна на період окремого виконання бюджету сплачувати в.о. старост зарплату з бюджетів рад, що приєднались до місцевої ради, яка є адміністративним центром ОТГ?

Відповідно до статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» старостинський округ - частина території об’єднаної територіальної громади, утвореної відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», на якій розташовані один або декілька населених пунктів (сіл, селищ), крім адміністративного центру об’єднаної територіальної громади, визначена сільською, селищною, міською радою з метою забезпечення представництва інтересів жителів такого населеного пункту (населених пунктів) старостою.

 

Згідно із статтею 54 вищезазначеного закону, організація виконання рішень сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень сільського, селищного, міського голови на території відповідного старостинського округу та здійснення контролю за їх виконанням належить до повноважень старости.

Староста є виборною посадовою особою місцевого самоврядування та членом виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за посадою (стаття 141 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»)

У селах, селищах, в яких знаходилися органи місцевого самоврядування територіальних громад, що об’єдналися, обов’язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання (пункт 3 Розділу IV «Прикінцеві положення» Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»).

Таким чином особа, яка виконує обов’язки старости, є посадовою особою місцевого самоврядування ради об’єднаної територіальної громади, а не сільських, селищних рад, що приєдналися. Тому в.о. старости включається до загальної чисельності апарату (на підставі якої формується штатний розпис установи) та персонального складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади.

Джерелом формування фонду оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування є місцевий бюджет (стаття 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»). 

Оскільки в.о. старости входить до штатної чисельності ради об’єднаної територіальної громади, то заробітна плата йому виплачується із бюджету ОТГ.

В зв’язку з цим, в період окремого виконання бюджету заробітна плата в.о. старости не може виплачуватися із бюджетів рад, що приєднуються, оскільки він не в їхньому штаті. Проте із бюджетів цих рад можна спрямувати трансферт до бюджету ОТГ для забезпечення оплати праці в.о. старост, оскільки відповідний ресурс на зазначені видатки залишився в бюджетах рад, що приєднуються, а в.о. старости представляє інтереси сіл, селищ відповідних рад.

Питання міжбюджетних відносин між місцевими бюджетами регламентується статтями 93 та 101 Бюджетного кодексу України, а саме:

  • стаття 93 Бюджетного кодексу України:

Місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету.

Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору.

  • стаття 101 Бюджетного кодексу України:

Місцеві ради можуть передбачати у своїх бюджетах такі види міжбюджетних трансфертів:

  • субвенції на утримання об'єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об'єктів спільного користування;
  • субвенції на виконання інвестиційних проектів, у тому числі на будівництво або реконструкцію об'єктів спільного користування;
  • дотації та інші субвенції.

Умови надання субвенцій, зазначених у цій частині статті, визначаються відповідним договором сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Зокрема, на вказані цілі можна передбачити з бюджетів рад, що приєднуються, дотацію для бюджету об’єднаної територіальної громади, оскільки умови надання субвенцій, крім прийнятих рішень кожною місцевою радою, передбачають і укладання договорів. Водночас законодавство дозволяє місцевим радам самостійно визначатися щодо виду міжбюджетного трансферту.

Звертаємо увагу об’єднаних територіальних громад, перші вибори яких пройдуть 29 квітня (відповідно до постанови ЦВК від 16.02.2018 № 24; інформація щодо переліку ОТГ ТУТ) та протягом 2018 року, що згідно з пунктом 6 Розділу IV «Прикінцеві положення» Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» у 2018 році, як виняток з положень частини дев’ятої статті 8 цього Закону сільські, селищні, міські ради, що увійшли до складу об’єднаною територіальною громади у 2018 році, мають право прийняти рішення щодо затвердження бюджету об’єднаної територіальної громади на 2018 рік, який включатиме показники бюджетів відповідних територіальних громад, що об’єдналися.

У разі прийняття рішення щодо затвердження такого бюджету об’єднаної територіальної громади на 2018 рік, приймаються рішення про втрату чинності рішеннями про бюджет відповідних територіальних громад, що об’єдналися.

Тобто, об’єднана територіальна громада може виконувати єдиний бюджет до завершення бюджетного періоду, про переваги якого, порядок дій для організації такого бюджетного процесу та можливості, які відкриваються перед новоствореною громадою, можна ознайомитися ТУТ.

При формуванні єдиного бюджету ОТГ уникне проблеми, що піднімається у запитанні, та потреби у здійсненні міжбюджетних трансфертів між бюджетами громад, що об’єднуються, за необхідності перерозподілу ресурсів.

http://decentralization.gov.ua/news/8518

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі