Інформація по темі "" | Публікації по тегу
26.03.18
56579 0
Друкувати
Обране

З бюджету якої ради виплачується середня зарплата протягом шести місяців секретарю та голові сільради, що реорганізується при створенні ОТГ?

Відповідно до статті 118 Кодексу законів про працю України працівникам, звільненим від роботи внаслідок обрання їх на виборні посади (…), надається після закінчення їх повноважень за виборною посадою попередня робота (посада), а при її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі, організації.

Працівник, обраний на виборну посаду, звільняється з попередньої роботи, як правило, на підставі п.5 ст. 36 КЗпП України. У трудовій книжці робиться запис: «Звільнений за п.5 ст. 36 КЗпП України у зв’язку з переходом на виборну посаду».

Аналогічна за змістом гарантія передбачена й абзацом 1 частини 2 статті 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», а саме: депутату місцевої ради, який працював у раді на постійній основі, після закінчення таких повноважень надається попередня робота (посада), а за її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою депутата, на іншому підприємстві, в установі, організації.

У разі неможливості надання відповідної роботи (посади) на період працевлаштування за колишнім депутатом місцевої ради зберігається, але не більше шести місяців, середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді у раді, що виплачується з відповідного місцевого бюджету. У разі, якщо колишній депутат місцевої ради має право на пенсійне забезпечення або йому призначена пенсія за віком, по інвалідності, у зв'язку із втратою годувальника, за вислугу років відповідно до закону, за ним не зберігається середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді в раді.

Згідно з пунктом 5 статті 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.

Секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови (статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Тобто на сільського голову та секретаря сільської ради поширюються норми частини 2 статті 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад».

Відповідно до пункту 2 статті 8Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об’єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об’єднаною територіальною громадою.

Таким чином, повноваження сільського голови та секретаря закінчуються в день набуття сільською радою, обраною об’єднаною територіальною громадою. У зв’язку з цим, закінчуються в цей день і їх трудові відносини з даною установою.

Підприємство (установа, організація), з якого працівник звільнився у зв’язку з його обранням на виборну посаду, має бути готовим до виконання обов’язку щодо надання раніше звільненому працівникові тієї самої або іншої рівноцінної роботи. Невиконання підприємством такого обов’язку не тягне за собою відшкодування працівникові неодержаного заробітку, оскільки це не передбачено законодавством. Водночас норми частини 2 статті 33 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» передбачають  збереження за депутатом місцевої ради на період працевлаштування середньої заробітної плати, яку він одержував на виборній посаді в раді і яку виплачують за рахунок місцевого бюджету.

Розглянемо кілька варіантів такої ситуації.

Варіант 1. Бюджети територіальних громад, що об’єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду (пункт 9 статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»). Бюджет об’єднаної територіальної громади розробляється з урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів, визначених бюджетним законодавством (пункт 10 статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»).

Якщо повноваження рад, що приєдналися, закінчилися в період окремого виконання їхніх бюджетів, то свої зобов’язання щодо виплати середньої заробітної плати сільським головам та секретарям ради за умови неможливості надання попередньої аборівноцінної роботи вони мають забезпечувати за рахунок відповідних сільських бюджетів.

Варіант 2. Згідно з пунктом 3 статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» об’єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків територіальних громад, що об’єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою.

Тому якщо повноваження рад, що приєдналися, закінчилися після закінчення бюджетного періоду, то зобов’язання рад, що увійшли до складу об’єднаної громади, щодо виплати середньої  зарплати протягом  шести  місяців (згідно частини 2 статті 33 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад") секретарю та голові сільради, має забезпечувати рада, що обрана об’єднаною територіальною громадою, за рахунок відповідного місцевого бюджету – бюджету ОТГ (оскільки бюджети приєднаних рад після закінчення бюджетного періоду не формуються).

Варіант 3. Варто зазначити і такий варіант, коли сільська рада із сільського бюджету здійснила виплати лише, наприклад, протягом двох місяців та її повноваження припинилися, тоді її зобов’язання щодо продовження виплат ще протягом чотирьох місяців має забезпечити рада, що обрана об’єднаною територіальною громадою, з відповідного місцевого бюджету – бюджету ОТГ.

decentralization.gov.ua

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі