Інформація по темі "" | Публікації по тегу
10.07.23
1592 0
Друкувати
Обране

Щодо здійснення закупівлі послуг з енергосервісу

З 21 червня 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 19.06.2023 N 621 "Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі - постанова N 621), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 N 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі - постанова N 1178, Особливості).

Постанова N 621 визначила особливості здійснення публічних закупівель енергосервісу в умовах правового режиму воєнного стану для спрощення та уточнення окремих питань таких закупівель в рамках загального тимчасового підходу спрощення процедур закупівель для усіх товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад в частині підвищення енергоефективності інфраструктури.

В пункті 3 Особливостей передбачено, що положення частин п'ятої, шостої, восьмої (з урахуванням положень пунктів 68 - 76 цих особливостей) і дев'ятої статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) застосовуються на умовах, визначених Законом.

Разом з тим постановою N 621 передбачено умови як для проведення відкритих торгів, так і для укладання договору без використання електронної системи закупівель для закупівлі послуг енергосервісу.

При цьому тендерна документація, крім складових, що визначені законодавством, також повинна містити базовий річний рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг в цілому за календарний рік та кожний місяць у натуральних показниках та у грошовій формі за цінами (тарифами), чинними на дату оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.

Базовий річний рівень не затверджується виконавчим органом відповідної місцевої ради / місцевим органом виконавчої влади - щодо об'єктів комунальної власності; центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить замовник енергосервісу (щодо об'єктів державної власності).

Водночас Особливостями передбачено, що у разі проведення процедури відкритих торгів для укладення енергосервісного договору замовник енергосервісу може не оприлюднювати в електронній системі закупівель інформацію з обмеженим доступом або інформацію, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці і порядку. Перелік такої інформації визначається відповідно до Законів України "Про доступ до публічної інформації" та "Про державну таємницю".

Поряд з цим Особливостями визначено перелік підстав для здійснення закупівлі послуг енергосервісу без застосування відкритих торгів.

Водночас відповідно до пункту 73 Особливостей замовник енергосервісу після прийняття рішення про намір укласти енергосервісний договір з учасником-переможцем не подає істотні умови договору на затвердження Держенергоефективності - щодо об'єктів державної власності; ВР АР Крим, відповідній місцевій раді - щодо об'єктів комунальної власності. Також замовник не відміняє тендер через незатвердження істотних умов енергосервісного договору.

Відповідно до Особливостей замовник енергосервісу укладає енергосервісний договір з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі енергосервісу, у строки, що визначені частиною шостою статті 33 Закону.

При цьому Особливостями передбачено, що за результатами закупівлі енергосервісу без застосування відкритих торгів замовник енергосервісу оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, енергосервісний договір та всі додатки до нього не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.

Отже, відповідно до Особливостей закупівлі енергосервісу здійснюються відповідно до Закону України "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації" з урахуванням положень, визначених цим розділом особливостей.

Крім цього, звертаємо увагу, що статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. У зв'язку з цим, закупівлі товарів, робіт і послуг, що розпочаті до набрання цими нормативно-правовими актами чинності, завершуються у порядку, що діяв до набрання ними чинності.

Джерело:
Лист Мінекономіки від 03.07.2023 р. N 3323-04/32328-06 Читати в Telegram Читати в Viber
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі