Інформація по темі "" | Публікації по тегу
22.02.16
9475 16
Друкувати
Обране

Система ProZorro готова до повного переведення держзакупівель в електронний формат

Підготовка до переведення всіх державних закупівель в електронний формат відбувається згідно з графіком, встановленим Законом «Про публічні закупівлі». Команда ProZorro вже тестує нові функції, які будуть доступні в електронній системі вже з березня. Крім того, запрацював оновлений сайт ProZorro, який значно полегшує пошук тендерів.


Повний перехід на електронний формат державних закупівель затверджено Законом «Про публічні закупівлі». Це системний документ, який закріплює правові засади реформи сфери державних закупівель – нові правила гри, які дозволять знизити корупційні ризики до мінімуму. Ключові положення Закону були сформульовані на базі результатів роботи пілоту електронної системи державних закупівель ProZorro.

ProZorro: підсумки першого року роботи

«Система працює рівно рік, і за цей час продемонструвала вражаючі результати», - розповів заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов.

«ProZorro поки що працює на допорогових закупівлях (до 200 тис грн для товарів і послуг, та до 1,5 млн грн для робіт). Але вже в пілоті заведено понад 50 тис. тендерів на суму 12 млрд грн. При цьому економія бюджетних коштів перевищила 680 млн грн», - розповів він.

Головне досягнення системи – це збільшення конкуренції. «Ми спростили доступ бізнесу до тендерів, зробили всі рішення прозорими та публічними. Як результат – довіра до системи збільшується, і перемога великих міжнародних гравців, таких як Metro Cash&Carry, які раніше не могли розраховувати на перемогу, доводить, що система працює», - додав Максим Нефьодов.

Але ще півтора року тому такі результати здавалися занадто оптимістичними, зазначив секретар Національної ради реформ, заступник глави Адміністрації Президента України Дмитро Шимків. «На початку реформи було важко закріпити всі зміни законодавчо. Саме тоді й виникла ідея запустити електронну систему на допорогових закупівлях. Це дозволяло налагодити електронну систему, не чекаючи законодавчих змін – для початку вистачало постанови Кабінету Міністрів. Взагалі, команда, яка працювала над ProZorro, зробила все, аби ідея перетворилась на мейнстрім», - розповів він.

Розвиток системи відбувався паралельно із законодавчим забезпеченням реформи, основою якої став Закон «Про публічні закупівлі», який Президент України підписав на цьому тижні. «З підписанням документу розпочинається найважливіший етап реформи – повний перехід державних закупівель в електронний формат. Як і на початку роботи системи, голова держави буде забезпечувати всіляку підтримку та сприяння цій важливій реформі», - підкреслив заступник глави Адміністрації Президента України.

Від самого початку головним принципом побудови ProZorro була прозорість. На розвиток системи не було витрачено жодної копійки з бюджету. Підтримку реформи здійснювали міжнародні організації: Western NIS Enterprise Fund, USAID, Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР), Британський департамент міжнародного розвитку, Федеральне міністерство економічного співробітництва та розвитку, GIZ, а також міжнародний Фонд “Відродження”.

Контроль за використанням коштів забезпечувала авторитетна міжнародна антикорупційна організація Transparency International. Саме Transparency International належали права на систему ProZorro, поки вона працювала у пілотному режимі, що дозволяє гарантувати прозорість і публічність роботи системи. Крім того, система побудована на відкритому коді (open source), тож будь-хто може завантажити код і перевірити його на відсутність багів.

ProZorro 2.0: головні зміни в роботі системи

З нового року права на систему було передано державному підприємству «Зовнішторгвидав України», яке підпорядковано Міністерству економічного розвитку і торгівлі України. Саме ДП «Зовнішторгвидав України» керує порталом tender.gov.ua, на якому, згідно з законодавством, повинні публікуватися всі тендерні заявки на державні закупівлі. За останній рік держпідприємство було докорінно реформовано, після чого на базі «Зовнішторгвидаву» було засновано офіс ProZorro.

Один із ключових принципів системи – зручність як для замовників, так і для постачальників. Саме з цією метою був розроблений новий сайт ProZorro, розповів генеральний директор ДП «Зовнішторгвидав України» Олександр Наход. «Ми намагалися наблизитися до формату електронного каталогу, який широко використовується в інтернет-магазинах. А саме, «живі підказки» по частині слова, або напису, пошук по комбінаціях та приблизних співпадіннях, єдиний пошук для електронних та паперових закупівель», – зазначив він.

Крім того, було оновлено стиль системи ProZorro. «Маркетингу державних закупівель раніше приділялося занадто мало уваги. Можна навіть сказати, що його фактично не існувало. Але успіх реформи суттєво залежить від залучення нових постачальників, від правильної та відкритої комунікації, від активного просування переваг і можливостей системи. Саме тому ми приділяємо так багато уваги маркетингу та розвитку бренду ProZorro», - пояснив Олександр Наход.

Всі успішні реформи базуються на підтримці громадських організацій, і реформа держзакупівель – яскравий цьому приклад, вважає старший аналітик Transparency International Україна Віктор Нестуля. Він нагадав, що реформа держзакупівель розпочалася ще за часів Майдану, після чого група громадських активістів зайнялася розробкою концепції електронної системи дрежзакупівель. Деякі з цих активістів згодом перейшли в Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, щоб продовжити реалізацію реформи в якості державних службовців. При цьому вони зберегли ключові підходи волонтерського руху: прозорість, публічність, нетерпимість до корупції.

«Саме ці принципи забезпечують успіх реформи і системи ProZorro. Власне, прозорість закладено навіть у назву системи, і ця назва повністю виправдана – будь-хто охочий може дізнатися інформацію про заявлені тендери, предмети закупівель, планову та фінальну вартість лотів тощо», - пояснив Віктор Нестуля. Завдяки найсучаснішому модулю бізнес-аналітики http://bi.prozorro.org/ можна відслідковувати результати тендерів за замовниками, постачальниками, а також в розрізі регіонів.

«Це забезпечує безпрецедентну можливість для журналістів, волонтерів і активістів – можна контролювати закупівлі окремих міністерств, відомств, державних компаній чи місцевих органів влади. Ми вже відслідковуємо найбільш підозрілі тендери, і перевіряємо їх на предмет потенційних порушень. Але саме активний громадський контроль дозволить навести лад у найбільш корупційній сфері державних закупівель», - додав представник Transparency International Україна. Наразі команда ProZorro планує провести цикл семінарів для волонтерів і журналістів щодо використання даних електронних тендерів.

Реформа державних закупівель: що далі?

“За рік від старту пілотної системи вдалося отримати дійсно вражаючі результати, але реформа держзакупівель ще далека від завершення”, - зазначив Олександр Стародубцев, директор департаменту регулювання державних закупівель Мінекономрозвитку. На черзі важливий крок – переведення всіх державних закупівель в електронний формат, що дозволить розповсюдити ефект пілотного проекту ProZorro на всі закупівлі в країні. Повний перехід відбудеться протягом 2016 року у два етапи: з 1 квітня всі закупівлі переведуть в електронний режим органи центральної влади та державні підприємства, а з 1 серпня – решта державних замовників.

«Підписання Закону «Про публічні закупівлі» - це важливий сигнал для замовників і постачальників, підтвердження того, що перехід на ProZorro невідворотний. Але нормативне забезпечення реформи на цьому не закінчується. На основі Закону ми розробили низку підзаконних актів Кабміну, які вкрай необхідно затвердити до 1 квітня», - розповів Олександр Стародубцев.

Він підкреслив, що технічна підготовка системи до повного переходу йде відповідно до графіка. Система доопрацьовується, і з 1 квітня вийде з новим функціоналом. Наразі проводиться навчання для окремих держзамовників – державних компаній, місцевих органів влади. Частина регіональних адміністрацій перейшла на ProZorro добровільно, проте далеко не всі держзамовники підтримують реформу. «Впровадження електронної системи стикається з небувалою протидією. Влада окремих регіонів відмовляється добровільно переходити на електронні закупівлі, наводячи вкрай дивні та нелогічні аргументи. В системі росте число спроб саботувати торги чи відсіяти «небажаних» постачальників», - каже директор департаменту регулювання державних закупівель.

Команда ProZorro потребує всебічної підтримки, інакше існує ризик втратити всі досягнення у цій сфері. «Ми отримали публічну підтримку від Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка і Президента України Петра Порошенка. Ми дуже розраховуємо на те, що політичні лідери дотримуються своїх обіцянок і дозволять успішно завершити реформу держзакупівель», - підкреслив Олександр Стародубцев.

Завантажити презентацію «ProZorro 2.0. Вихід на новий рівень» можна за посиланням: http://bit.ly/1Tu6vsd

Оновлений сайт ProZorro: http://prozorro.org/

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


коментарі
(16)
Інна
22.02.2016
Дякуємо за прозорий тендер,а ще за додаткову роботу,яку ви поклали на бухгалтерів бюджетних установ і закладів!
Ирина
22.02.2016
притому, що всі бюджетники та держслужба отримала з/п з "обнуленою" індексацією!!!
Таня
22.02.2016
Повністю згодна з Інною. Нічого не дасть їхня прозорий тендер та публічні кошти. Можна подумати що менше крастимуть.
Надія
23.02.2016
Вірим у краще, АЛЕ....
Дарія
23.02.2016
Ті що крали крадуть і далі, проводять "мудрі і правильні" тендери з яких крадуть ще більше. Як подивишся по яких цінах вони купляють паливо, рюкзаки для солдатів, то стає страшно - де знаходять такі ціни, а ми тепер і пачку паперу попробуй купи.
Тетяна
23.02.2016
Додатковий, величезний "кусок" непотрібної роботи для бухгалтерів-бюджетників!!! Кошторис на 2016 рік врізали до неможливого КЕКВ 2210 = 210тис. Які тендери? Які держзакупівлі? А ще на семінарі сказали, що потрібно буде ввести посаду бухгалтера по держзакупівлях! В чому економія???? З/пл з нарахуваннями в рік приблизно буде складати 25тис. Дибілізм!!!!
Тетяна
23.02.2016
Краще б дали надбавку за вислугу років, як бібліотекарям. А, то не зрозуміло, яку відповідальність за діяльність установи несе бібліотекар? А отримує з/пл в двічі більшу за бухгалтера!
Ірина
23.02.2016
Набагато ефективнішою мірою було б скасування депутатської недоторканості і одночасно повернення смертної кари за розкрадання державної власності.Але в нашій країні це ,на жаль, неможливо, адже владу захопили олігархи, тобто найбільші крадії, і шкоди для себе, коханих, вони не спричинять. А бухгалтери з мізерною зарплатою нехай і далі виконують нікому не потрібну, але складну роботу з оприлюдненням. Всі ці pro-zorro та e-data - повна дурня!
Аня
23.02.2016
Країна больних на всю голову правителів
Галина
23.02.2016
Повністю згодна з Іриною. Скільки втрачається дорогоцінного часу для дублювання вже опрацьованих документів в е-data і електронні закупівлі, вважаю, ефективні лише для тих, хто закуповує на мільйонні і мільярдні суми.
Надія
23.02.2016
Згодна з усіма, ніхто не розуміє, що таке прозоро з продуктами харчування.
Оксана
23.02.2016
У меня вопрос :- а что, до этого можно было воровать ? ... сколько потеряно..
Сергій
24.02.2016
Я так розумію, що скоро доведуть бухгалтерів до того, що буде БухМайдан і тоді Влада точно пожалкує, що не прислуховлася до нас! Бо коли перестане працювати бухгалтер-бюджетник, то не буде ні зарплати (нікому буде нараховувати), ні податків (бо нікому буде перераховувати) і навіть нічого їм буде красти)
Людмила
28.02.2016
Погоджуюсь з усiма ,коли було розмiщено обговорення про встановлення надбавки за вислугу рокiв для бухгалтерiв яке потiм чомусь зникло i було набрано лише 1441 голос якщо не помиляюсь ,iне прошло для прийняття вiдповiдного закону,то чомусь сьогоднi не виставлено на обговореннч прийняття данного закону можливо вiн також не набере потрiбних 25000голосiв
Леся
29.03.2016
Прозорро - це сама звичайна лапша на вуха і людям і спонсорам цього проекту . Девіз - давайте заморочимось хоч чим небуть
Катя Леся
31.05.2016
Погоджуюсь з усіма
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн