Протягом місяця змінять Звіт з ЄСВ заради електронних трудових книжок
Уряд визначив порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі (постанова КМУ від 27.11.2019 р. № 1084).
Тож дані, які містить реєстр застрахованих осіб, прийматимуть для підтвердження трудового стажу під час укладання трудового договору, призначення пенсій та для інших цілей, передбачених законодавством.
Мінфін в місячний строк перегляне форму звіту з ЄСВ задля появи в ньому граф для обліку відомостей про посади, кваліфікацію та умови праці застрахованих осіб.
Порядок № 1084 передбачає, що відомості про трудову діяльність працівника подають ПФУ через веб-портал електронних послуг у вигляді сканованих копій документів з обов'язковим накладенням страхувальником або працівником кваліфікованого електронного підпису. Зазначені відомості можуть бути подані також в оцифрованому вигляді. Вимоги до формату інформації встановить ПФУ.
Повідомлять застрахованій особі про виявлені випадки відсутності в трудовій книжці необхідних записів або неправильних чи неточних записів про періоди роботи, або інші розбіжності (зокрема за періоди страхового стажу після 1 липня 2000 р. за даними реєстру застрахованих осіб) через її електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг ПФУ.
Проте задля повного втілення в життя обліку трудової діяльності в електронній формі необхідно прийняти законопроект № 2686, який 27.12.2019 р. уряд подав до Ради. Він має скасувати паперові трудові книжки працівників.
В результаті під час прийняття на роботу не вимагатимуть трудову книжку. Натомість можна подавати інформацію (резюме) про отримання спеціальних знань, досвід роботи за професією (посадою), наявність і застосування професійних навичок, виконувані роботи (надані послуги) у довільній формі, а також характеристики, рекомендації та інші документи, що характеризують попередню роботу.