Щодо преміювання державних службовців

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ ЛИСТ від 12.09.2016 р. N 1296/13/84-16 Щодо преміювання державних службовців


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 12.09.2016 р. N 1296/13/84-16

Щодо преміювання державних службовців

Департамент заробітної плати та умов праці розглянув лист стосовно застосування нормативно-правових актів з питань преміювання державних службовців і повідомляє.

Частиною другою статті 50 Закону України "Про державну службу" від 10.12.2015 р. N 889-VIII, який набрав чинності 01.05.2016 р. (далі - Закон), визначено, що заробітна плата державного службовця складається з посадового окладу; надбавки за вислугу років; надбавки за ранг державного службовця; виплати за додаткове навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків тимчасово відсутнього державного службовця у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутнього державного службовця; виплати за додаткове навантаження у зв'язку з виконанням обов'язків за вакантною посадою державної служби за рахунок економії фонду посадового окладу за відповідною посадою; премії (у разі встановлення).

Частиною третьою статті 50 Закону законодавець визначив такі види премій: за результатами щорічного оцінювання службової діяльності та місячна або квартальна відповідно до особистого внеску в загальний результат роботи державного органу.

Інших видів премій (до державних і професійних свят, ювілейних дат тощо) Законом не передбачено, отже і підстав для виплати таких премій з дати набрання чинності цим Законом немає.

На виконання абзацу другого частини п'ятої статті 52 Закону наказом Мінсоцполітики від 13.06.2016 р. N 646 затверджено Типове положення про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів) (далі - Типове положення).

Водночас, відповідно до положень абзацу третього частини п'ятої статті 52 Закону і пункту 4 Типового положення в державному органі має бути розроблено згідно з цим Типовим положенням, погоджене з виборним органом первинної профспілкової організації (за наявності) та затверджене керівником державної служби Положення про преміювання відповідного державного органу (далі - Положення про преміювання).

Отже, в цьому Положенні про преміювання зазначаються критерії, умови і порядок визначення розмірів, нарахування та виплати премій державним службовцям.

Типовим положенням для визначення відповідного розміру місячної або квартальної премії передбачено такі критерії - ініціативність у роботі; якість виконання завдань, визначених положеннями про державний орган, самостійний структурний підрозділ, у якому працює державний службовець, його посадовою інструкцією, а також дорученнями керівництва відповідного державного органу та безпосереднього керівника державного службовця; терміновість виконання завдань; виконання додаткового обсягу завдань (участь у провадженні національних реформ, роботі комісій, робочих груп тощо).

Цей перелік критеріїв не є вичерпним і в Положенні про преміювання з урахуванням функцій, завдань та повноважень відповідного державного органу можуть бути зазначені й інші критерії.

Преміювання провадиться з метою матеріального стимулювання високопродуктивної та ініціативної праці, підвищення її ефективності, якості, зацікавленості в досягненні її кінцевого результату та посилення персональної відповідальності державних службовців за доручену роботу або поставлені завдання.

Розмір премії державним службовцям встановлюється керівником державної служби державного органу залежно від його особистого вкладу в кінцевий результат роботи шляхом видання відповідного наказу.

Преміювання державних службовців проводиться в межах наявних коштів на оплату праці, передбачених у кошторисі, відповідно до вимог чинного законодавства і на даний час граничними розмірами не обмежується.

Водночас, відповідно до абзацу четвертого пункту 1 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону з 1 січня 2019 року набирають чинності абзац 4 частини 3 статті 50 і частина 6 статті 52 Закону і відтоді загальний розмір місячних та квартальних премій, які зможе отримувати державний службовець за рік, не перевищуватиме 30 відсотків фонду його посадового окладу за рік, а фонд преміювання державного органу буде встановлюватись у розмірі 20 відсотків загального фонду посадових окладів за рік та економії фонду оплати праці.

Наразі законодавчими актами не передбачено встановлення місячної або квартальної премії у відсотках до посадового окладу. Отже, саме в Положенні про преміювання визначається "база" для нарахування премій. Розмір місячної або квартальної премії може визначатись у відсотках до посадового окладу, до посадового окладу з урахуванням надбавок за ранг та вислугу років, в конкретно визначених сумах або інше.

Ураховуючи, що підставою для преміювання в відповідному державному органі є Положення про преміювання, можливість та умови преміювання осіб, призначених на посаду державної служби з випробуванням, має бути визначено в цьому Положенні про преміювання.

 Директор Департаменту              О. Товстенко




Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (1)
Антон Гришанов
23.12.2016
А як щодо виплат винагороди державним реєстраторам при РДА ? Згідно ЗУ Про Державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (п. 2 ст. 35), та ЗУ Про Державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб підприємців та громадських формувань (здається 37 стаття)???? мертва нормf????
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі