Інформація по темі "" | Публікації по тегу
728 0
Друкувати
Обране

Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та доплати уповноваженій особі

Лист Мінекономіки від 21.03.2024 р. N 3323-04/21117-06

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 21.03.2024 р. N 3323-04/21117-06

Органам державної влади,
органам місцевого самоврядування,
установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель

Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та доплати уповноваженій особі

Міністерство економіки України як Уповноважений орган, основними функціями якого є надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель та інформування громадськості про політику та правила здійснення публічних закупівель, повідомляє.

З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов'язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 N 1178 (із змінами) (далі - постанова N 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.

З 13.02.2024 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 N 131 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. N 1178" (далі - постанова N 131).

Постановою N 131 установлено, що положення, які стосуються заборони на здійснення замовниками публічних закупівель у суб'єктів з Ісламської Республіки Іран, набрали чинності з дня офіційного опублікування, а підпункти 1, 2, 4 і 5 пункту 2 змін, затверджених цією постановою, які стосуються закупівлі продуктів харчування через електронний каталог замовниками в обов'язковому порядку, набрали чинності з відстроченням в 30 днів з дня опублікування цієї постанови, а саме - з 14.03.2024.

Відповідно до пункту 2 постанови N 131 закупівлі, розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою.

Щодо заборони на здійснення замовниками публічних закупівель у визначених Особливостями суб'єктів

Відповідно до внесених змін згідно з абзацом другим пункту 2 постанови N 1178 замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація / Республіка Білорусь / Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА).

Постановою N 131 абзац третій пункту 2 постанови N 1178 викладено в новій редакції, відповідно до якого замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації / Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.

Отже, положеннями пункту 2 і 3 постанови N 1178 (зі змінами) до кола суб'єктів, до яких застосовуються обмеження, пов'язані з участю в публічних закупівлях суб'єктів, крім Російської Федерації / Республіки Білорусь, додано Ісламську Республіку Іран, та водночас заборонено придбання товарів походженням з цих країн. Обмеження не застосовується лише для громадян Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран, які проживають на території України на законних підставах та випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.

При цьому Особливостями передбачено обов'язок замовника відхилити тендерні пропозиції таких учасників у відповідності до абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей.

Щодо здійснення закупівлі продуктів харчування через електронний каталог замовниками в обов'язковому порядку

Особливості доповнено пунктом 112, який передбачає, що у разі коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2, вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. N 822 (далі - Порядок N 822), з урахуванням положень, визначених цими особливостями.

У разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку N 822, з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до пункту 63 Порядку запит пропозицій постачальників вважається таким, що не відбувся, якщо не було подано жодної ціни пропозиції або замовником усі подані пропозиції постачальників були відхилені з підстав, визначених пунктом 64 Порядку.

У зв'язку з цим перелік лікарських засобів та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров'я, структурними підрозділами з питань охорони здоров'я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу є додатком 1 до Особливостей, а перелік продуктів харчування, закупівля яких здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу є додатком 2 до Особливостей відповідно.

Так, додаток 2 до Особливостей наразі містить 32 категорії продуктів харчування, які є типовими (яйця курячі, крупи, борошно, цукор, макаронні вироби, яловичина, свинина, курятина, риба заморожена, картопля, цибуля, капуста, морква, буряк, огірки, помідори, кабачки, яблука, олія, молоко, масло та ін.), вимоги до закупівлі яких є в переважній більшості ідентичними та стандартизованими.

Крім цього, положення, встановлені пунктом 112 Особливостей, стосуються всіх суб'єктів, які є замовниками, визначеними згідно із статтею 2 Закону.

При цьому закупівлі продуктів харчування, які не внесені до переліку згідно з додатком 2 до Особливостей, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюються замовниками у відповідності до пункту 10 Особливостей, шляхом застосування відкритих торгів порядку, визначеному Особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до Порядку N 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.

Зазначаємо також, що, оскільки адміністрування електронних каталогів для продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2 до Особливостей здійснює Державна установа "Професійні закупівлі", яку визначено централізованою закупівельною організацією відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 N 846-р (зі змінами), з питань формування та супроводження електронного каталогу в електронній системі закупівель необхідно звертатися до Державної установи "Професійні закупівлі".

Виходячи з положень Порядку N 822, адміністратор електронного каталогу створює категорії продуктів харчування та їх специфікації шляхом визначення переліку характеристик продуктів харчування з їх точними та/або мінімальними і максимальними значеннями, а також встановлює кваліфікаційні та інші вимоги до учасника електронного каталогу при проведенні кваліфікації до електронного каталогу.

Принагідно інформуємо, що 06.03.2024 представниками Державної установи "Професійні закупівлі", Міністерства, ДП "Прозорро" проведено вебінар для замовників продуктів харчування в Prozorro Market, який доступний до перегляду за посиланням: https://fb.watch/qM6ySC4Ds1/.

Щодо оплати праці працівникам, на яких покладено функції уповноваженої особи з організації та проведення закупівель як додаткової роботи

Підпунктом 1 частини першої статті 11 Закону установлено, що відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством.

У зв'язку з надходженням запитів суб'єктів сфери закупівель стосовно доплати, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 11 Закону, уповноваженій особі, яка є державним службовцем, Мінекономіки листом від 01.02.2024 N 3321-04/8404-03 (додається) (див. окремо в базі) звернулося до Національного агентства України з питань державної служби з проханням надати роз'яснення щодо порушеного питання та отримано від НАДС лист від 01.03.2024 N 3162/92-24, що додається (див. окремо в базі).

З огляду на викладене звертаємо увагу, що, оскільки Законом встановлено імперативну норму щодо доплати у разі донавантаження працівника як уповноваженої особи в цей спосіб, з метою дотримання вимог Закону керівники замовників мають враховувати необхідність передбачати відповідні видатки.

Додатки: копія листа від 01.02.2024 N 3321-04/8404-03 Мінекономіки на 2 арк. в 1 прим.; копія листа від 01.03.2024 N 3162/92-24 Національного агентства України з питань державної служби на 3 арк. в 1 прим.

 

Директор департаменту сфери публічних
закупівель та конкурентної політики

Ганна МЕДВЄДНІКОВА




Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі