Типові штатні нормативи мистецьких ліцеїв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства культури та стратегічних комунікацій України
26 вересня 2024 року N 660
(гриф затвердження із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства культури та стратегічних комунікацій України
від 09.10.2024 р. N 686)
Типові штатні нормативи мистецьких ліцеїв
1. Ці Типові штатні нормативи поширюються на мистецькі ліцеї державної та комунальної форм власності - заклади спеціалізованої мистецької освіти, що забезпечують здобуття початкової і профільної мистецької освіти одночасно із здобуттям повної загальної середньої освіти на всіх або окремих її рівнях (далі - заклади).
Ці Типові штатні нормативи визначають максимальну кількість посад (штатних одиниць) у закладі.
(абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства культури та стратегічних комунікацій України
від 09.10.2024 р. N 686)
2. Керівникам мистецьких ліцеїв надається право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади (крім керівних), не передбачені штатними нормативами для цього закладу, у межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватися лише в межах однієї категорії (адміністративно-господарського, обслуговуючого, педагогічного тощо) працівників та персоналу.
У разі виробничої необхідності за рішенням органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за рахунок коштів спеціального фонду державного / місцевих бюджетів до штатних розписів мистецьких ліцеїв вводяться додаткові посади.
(абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства культури та стратегічних комунікацій України
від 09.10.2024 р. N 686)
3. Штатні розписи розробляються з урахуванням контингенту учнів, режиму роботи закладу, площ і санітарного стану приміщень, будівельних споруд, наявності пансіону, філій і структурних підрозділів, а також технічних засобів навчання, обладнання і спорядження на основі цих Типових штатних нормативів та затверджуються директорами відповідних мистецьких ліцеїв за погодженням із засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом.
4. Адміністративно-господарський персонал:
N з/п |
Найменування посади |
Нормативна чисельність, максимальна |
Умови введення |
4.1 |
Директор |
1 |
На заклад |
4.2 |
Директор (завідувач) філії |
1 |
У разі наявності філії |
4.3 |
Заступник директора з навчальної роботи (загальноосвітній компонент) |
1 |
При кількості до 20 класів |
1,5 |
При кількості до 21-29 класів |
||
2 |
При кількості 30 і більше класів |
||
4.4 |
Заступник директора з навчальної роботи (спеціалізований мистецький компонент) |
1 |
На заклад |
4.5 |
Заступник директора з виховної роботи |
1 |
На заклад |
4.6 |
Заступник директора з адміністративно-господарської роботи |
1 |
При контингенті від 151 учнів. При цьому посада завідувача господарства не вводиться |
4.7 |
Керівник художній |
1 |
За наявності в закладі великого концертного залу від 250 місць за умови проведення в ньому масових мистецьких заходів |
4.8 |
Завідувач виставки |
1 |
За наявності в закладі виставкових експонатів, ведення активної науково-пошукової, експозиційної, виставкової, екскурсійної роботи |
4.9 |
Секретар керівника |
1 |
На заклад |
4.10 |
Секретар |
1 |
Вводиться за умови ведення заступником директора обов'язків з безпосередньої координації здобувачами освітнього процесу, ведення обліку успішності здобувачів у рамках дотримання Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року N 898, Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року N 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 року N 688), Стандарту початкової музичної освіти, що здобувається одночасно з початковою та базовою середньою освітою, затвердженого наказом Міністерства культури та інформаційної політики України від 29 липня 2024 року N 524, Стандарту профільної музичної освіти, що здобувається на основі початкової музичної освіти одночасно з повною загальною середньою освітою, затвердженого наказом Міністерства культури та інформаційної політики України від 24 січня 2024 року N 40 |
4.11 |
Старший інспектор з кадрів |
1 |
На заклад |
4.12 |
Діловод / Архіваріус |
1 |
На заклад |
4.13 |
Юрисконсульт |
1 |
На заклад |
4.14 |
Фахівець з питань цивільного захисту |
1 |
У закладах освіти із чисельністю 500 і більше осіб, які здобувають освіту за денною формою. |
4.15 |
Інженер з охорони праці |
1 |
Розраховується відповідно до Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 15 листопада 2004 року N 255, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 грудня 2004 року за N 1526/10125 |
4.16 |
Головний бухгалтер |
1 |
На заклад (які ведуть самостійний бухгалтерський облік) |
4.17 |
Заступник головного бухгалтера |
1 |
На територіально відокремлений структурний підрозділ, у тому числі філію |
4.18 |
Бухгалтер |
Розраховується відповідно до Міжгалузевих нормативів чисельності працівників бухгалтерського обліку, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 26 вересня 2003 року N 269 |
|
4.19 |
Економіст |
1 |
На заклад |
4.20 |
Фахівець з публічних закупівель |
1 |
За умови проведення закладом системних циклічних закупівель щороку і постійного навантаження з адміністрування закупівельного процесу |
4.21 |
Завідувач господарства |
1 |
При контингенті до 150 учнів. При цьому посада заступника директора з адміністративно-господарської роботи не вводиться |
4.22 |
Завідувач бібліотеки |
1 |
На заклад |
4.23 |
Бібліотекар |
1 |
За наявності бібліотечного фонду до 90000 примірників включно |
2 |
За наявності бібліотечного фонду понад 90000 примірників |
||
4.24 |
Інженер з комп'ютерних систем |
1 |
За наявності від 6 до 10 одиниць комп'ютерної техніки включно |
1,5 |
За наявності понад 10 одиниць комп'ютерної техніки |
||
4.25 |
Інженер із звукозапису |
1 |
За наявності технічного оснащення для забезпечення навчального процесу творчих колективів |
4.26 |
Технік усіх спеціальностей |
1 |
У разі обслуговування електричних силових ліній, які потребують обслуговування фахівцем, та обслуговування і поточного ремонту приборів електропостачання |
|
|
1 |
У разі обслуговування класів, обладнаних відеоапаратурою, проекторами, телевізорами |
1 |
У разі обслуговування однієї або декілька майстерень із верстатним устаткуванням (гончарне, ткацьке, швейне обладнання тощо) для обслуговування і надання допомоги викладачам у підготовці та проведенні занять |
||
4.27 |
Лаборант (освіта) |
За наявності обладнаних кабінетів фізики, хімії та біології з розрахунку на кожні п'ять 7 - 11 класів, але не більше 3 штатних одиниць. |
(пункт 4 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства
культури та стратегічних комунікацій України від 09.10.2024 р. N 686)
5. Педагогічні працівники:
5.1 |
Вчитель |
Кількість ставок вчителів визначається, виходячи з кількості годин за навчальними планами, з урахуванням інваріантної та варіативної складових, поділу класів на групи при вивченні окремих предметів, кількості годин, передбачених для індивідуального та групового навчання учнів, інших вимог законодавства щодо організації освітнього процесу, з урахуванням норми на ставку 18 навчальних годин на тиждень |
|
|
Викладач |
Кількість ставок викладачів визначається залежно від кількості годин за освітніми програмами, на основі типових освітніх програм, затверджених Міністерством культури та стратегічних комунікацій України, з урахуванням норми на ставку 18 навчальних годин на тиждень |
|
Концертмейстер |
Вводиться з розрахунку 1 ставка на 960 годин |
||
Майстер виробничого навчання |
Вводиться з розрахунку 1 ставка на 1080 годин/рік практичного навчання з учнями відповідно до навчального плану |
||
5.2 |
Методист |
На кожне діюче методичне об'єднання за спеціалізацією педагогічних працівників, але не більше 6 штатних одиниць на заклад |
|
5.3 |
Завідувач навчально-виробничої майстерні |
1 |
На кожну обладнану навчально-виробничу майстерню за фаховим призначенням, відповідно до мистецького компоненту, де здійснюються практичні заняття та проведення різних видів практик, але не більше 3 штатних одиниць |
5.4 |
Асистент вчителя (викладача) |
За наявності учнів з інклюзією |
|
5.5 |
Практичний психолог |
1 |
На заклад |
5.6 |
Вихователь |
Для роботи групи подовженого дня залежно від загальної кількості годин роботи груп, виходячи з навантаження, норма якого на одну тарифну ставку становить 30 годин на тиждень |
|
5.7 |
Соціальний педагог |
1 |
На заклад |
5.8 |
Педагог-організатор |
0,5 |
при кількості 5-7 класів |
1 |
при кількості 8 і більше класів. |
(пункт 5 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства
культури та стратегічних комунікацій України від 09.10.2024 р. N 686)
6. Обслуговуючий персонал:
6.1 |
Настроювач музичних інструментів |
1 |
На кожні 25 клавішних музичних інструментів (роялі, піаніно). Якщо кількість клавішних музичних інструментів (роялі, піаніно) менше 25, встановлюється 0,5 штатної одиниці. За наявності у закладі баянів, акордеонів, струнно-смичкових інструментів, духових інструментів вводяться посади "настроювач язичкових інструментів", "настроювач регулювальних смичкових інструментів", "настроювач духових інструментів", але не більше однієї штатної одиниці на групу інструментів |
6.2 |
Машиніст сцени |
0,5 |
За наявності механізованого обладнання сцени і глядацької зали не менше ніж на 250 місць |
6.3 |
Освітлювач |
0,5 |
За наявності освітлювального обладнання сцени і концертної зали не менше ніж на 250 місць |
6.4 |
Костюмер |
1 |
За наявності у закладі матеріальних цінностей (сценічних костюмів, декорацій тощо) які видаються учням та (або) педагогічним працівникам |
6.5 |
Швачка |
0,5 |
При наявності швейної майстерні |
6.6 |
Комірник |
1 |
За наявності обсягу матеріальних цінностей для зберігання на суму менше 100 тис. гривень |
6.7 |
Завідувач складу |
1 |
За наявності цінностей понад 1000 одиниць обліку |
6.8 |
Робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків (слюсар-сантехнік, столяр, ліфтер, електромонтер та інші) |
Загальна чисельність розраховується відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі (будівлі управлінь, конструкторські і проектні організації), затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11 травня 2004 року N 105 (далі - Міжгалузеві норми). |
|
6.9 |
Сторож* |
У разі відсутності можливості передати охорону приміщення на пульт позавідомчої охорони. Посада сторожа вводиться за розрахунковим нормативом визначеним у примітці* |
|
6.10 |
Двірник |
Загальна чисельність двірників розраховується відповідно до Міжгалузевих норм |
|
6.11 |
Садівник |
1 |
У закладах, які мають фруктовий сад чи земельну ділянку з декоративними насадженнями площею не менше 1,5 га |
6.12 |
Прибиральник службових приміщень (у тому числі пансіону) |
0,5 |
На кожні 250 кв. м площі, що прибирається, але не менше 0,5 посади на заклад |
6.13 |
Гардеробник |
Відповідно до Міжгалузевих норм, але не менше однієї штатної одиниці в зміну (на осінньо-зимовий сезон) |
|
6.14 |
Водій автотранспортних засобів |
1 |
На кожний автотранспортний засіб, але не більше 5 штатних одиниць на заклад |
6.15 |
Швейцар |
1 |
В зміну на кожний корпус |
(пункт 6 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства
культури та стратегічних комунікацій України від 09.10.2024 р. N 686)
7. Харчоблок (у разі наявності):
(абзац перший пункту 7 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства культури та стратегічних комунікацій України від 09.10.2024 р. N 686)
7.1 |
Шеф-кухар |
1 |
На заклад |
7.2 |
Кухар |
0,5 |
На кожні 50 учнів, що харчуються |
0,5 |
Додатково за наявності не менше 3 чергових груп в пансіоні |
||
0,5 |
Додатково за наявності 5 і більше дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають в пансіоні у вихідні, святкові та канікулярні дні |
||
7.3 |
Підсобний |
0,5 |
При контингенті до 150 учнів включно, що харчуються |
1 |
При контингенті понад 150 учнів, що харчуються |
||
7.4 |
Комірник кухні |
1 |
На заклад |
7.5 |
Мийник посуду |
1 |
На 100 учнів, що харчуються |
7.6 |
Сестра медична (брат медичний) з дієтичного харчування |
0,5 |
На заклад (вводиться також у випадку, якщо харчування учнів здійснюється організацією (підприємством громадського харчування) |
8. Медична частина (якщо медичне обслуговування не здійснюється закладами охорони здоров'я):
8.1 |
Завідувач медичною частиною |
1 |
За наявності відповідного медичного кабінету, медичного обладнання та інвентарю |
8.2 |
Лікар-педіатр |
1 |
На заклад |
8.3 |
Сестра медична (брат медичний) |
0,5 |
При кількості до 100 учнів включно |
1 |
При кількості понад 100 учнів |
||
0,5 |
За наявності пансіону |
9. Пансіон:
9.1 |
Завідувач пансіону |
1 |
На пансіон |
||||
9.2 |
Вихователь |
Кількість ставок вихователів розраховується за формулою:
де: |
|||||
|
|
0,5 |
На кожний автотранспортний засіб за наявності у закладі організованого підвезення автобусом учнів для їх супроводу |
||||
9.3 |
Помічник вихователя |
2 |
На кожен поверх спального корпусу (на кожну ізольовану частину поверху спального корпусу) з 21-ї години вечора до 7-ї години ранку |
||||
9.4 |
Каштелян |
1 |
На заклад |
||||
9.5 |
Машиніст із прання та ремонту спецодягу |
1 |
На пансіон |
||||
9.6 |
Санітарка-прибиральниця |
1 |
За наявності ізолятора |
(пункт 9 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства
культури та стратегічних комунікацій України від 09.10.2024 р. N 686)
10. Штатні одиниці опалювача (кочегара) котельні, оператора котельні газової вводяться у закладах, де опалення приміщень не передано в систему житлово-комунального господарства, виходячи з таких умов:
(абзац перший пункту 10 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства культури та стратегічних комунікацій України від 09.10.2024 р. N 686)
2 штатні одиниці машиніста (кочегара) котельні в зміну в кожній котельні у котельнях, що опалюються твердими видами палива (торф, кам'яне вугілля), з поверхнею нагріву котлів понад 75 кв. м;
1 штатна одиниця оператора котельні в зміну - у котельнях з газовим опаленням;
2 штатні одиниці оператора котельні в зміну - у котельнях, що не обладнані автоматикою безпеки.
За наявності пічного опалення (на опалювальний сезон) - 0,5 штатної одиниці на кожні 5 печей, але не менше 0,5 штатної одиниці на заклад.
У закладах з централізованим теплопостачанням (ТЕЦ), що мають тепловий пункт або елеватор, додатково вводиться штатна одиниця робітника з комплексного обслуговування й ремонту будівель, а за наявності бойлерів, насосів - 1 штатна одиниця в зміну.
Штатні одиниці робітників, передбачені цим пунктом, вводяться на опалювальний сезон.
У закладах, в яких протягом всього року забезпечуються гарячою водою душові, вводяться штатні одиниці машиністів (кочегарів) котельні, операторів котельні та робітників з комплексного обслуговування й ремонту будівель на рік, але не менше однієї штатної одиниці на заклад із загальної кількості штатних одиниць таких посад, передбачених цим пунктом.
____________
* Посада сторожа вводиться у штатні розписи закладів, в яких немає можливості передати охорону приміщення на пульт позавідомчої охорони. Кількість штатних одиниць визначається на основі Міжгалузевих норм, відповідно до яких загальна чисельність сторожів розраховується за формулою:
Чзс = Чн х Кн,
де |
Чн |
- |
нормативна чисельність за таблицею, осіб; |
|
Кн |
- |
коефіцієнт, що враховує невиходи (щорічні відпустки, хвороби тощо) |
Прийнято Кн = 1,15
Норма чисельності сторожів визначається згідно із таблицею:
N з/п |
Кількість постів, од. |
Тривалість охорони об'єкта на добу, год. |
|||
8 |
12 |
16 |
24 |
||
Чисельність, осіб |
|||||
1 |
1 |
1,7 |
2,5 |
3,4 |
4,5 |
2 |
2 |
3,4 |
5,0 |
6,8 |
10,0 |
3 |
3 |
5,1 |
7,5 |
10,2 |
15,0 |
Директор |
Євген ЛАВРО |