Типові штатні нормативи навчально-реабілітаційних центрів
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
03 липня 2020 року N 890
Типові штатні нормативи
навчально-реабілітаційних центрів
1. Ці Типові штатні нормативи навчально-реабілітаційних центрів (далі - НРЦ) поширюються на усі державні та комунальні НРЦ (в тому числі багатопрофільні) та визначають кількість посад (штатних одиниць).
Штатні розписи НРЦ формуються з урахуванням:
структури закладу;
режиму роботи закладу;
кількості класів та дошкільних груп;
наповнюваності класів та дошкільних груп;
кількості учнів (вихованців), в тому числі і тих, які проживають в інтернаті НРЦ (далі - постійний контингент);
планової кількості дітей з порушенням розвитку, які відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну оцінку дитини потребують надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (крім учнів (вихованців) НРЦ, які проходять реабілітацію у відділенні корекційно-розвиткової роботи НРЦ (далі - змінний контингент);
площі та санітарного стану приміщень, будівель і споруд.
2. Визначення кількості класів, груп НРЦ здійснюється з урахуванням наказу Міністерства освіти і науки України від 20 лютого 2002 року N 128 "Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06 березня 2002 року за N 229/6517.
3. Штатний розпис НРЦ розробляється в межах затвердженого центральними, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування фонду заробітної плати.
4. Ці Типові штатні нормативи не встановлюють норми щодо визначення кількості учителів НРЦ. Кількість ставок учителів визначається залежно від контингенту осіб, які навчаються, кількості класів, кількості годин за навчальними планами на їх підготовку та з урахуванням навантаження на ставку 18 годин на тиждень.
5. Для проведення корекційно-розвиткових занять (крім лікувальної фізкультури) відповідно до освітньої програми, схваленої педагогічною радою центру та затвердженої керівником, для постійного контингенту учнів та відповідно до індивідуального плану реабілітації учнів змінного контингенту вводяться посади вчителів, які здобули вищу освіту за спеціальностями "Спеціальна освіта", "Дефектологія", "Корекційна освіта (за нозологіями)" та яким присвоєно відповідну кваліфікацію. Кількість ставок визначається залежно від обсягу годин на такі корекційно-розвиткові заняття та з урахуванням навантаження на ставку 18 годин на тиждень.
Для проведення занять з лікувальної фізкультури відповідно до освітньої програми, схваленої педагогічною радою центру та затвердженої керівником, для постійного контингенту учнів та відповідно до індивідуального плану реабілітації учнів змінного контингенту вводяться посади фізичного терапевта / інструктора з фізкультури або вчителя-реабілітолога. Кількість ставок визначається залежно від обсягу годин на такі корекційно-розвиткові заняття та з урахуванням навантаження на ставку відповідного працівника.
Таблиця
Найменування посади |
Нормативна чисельність (максимальна) |
Умови введення |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Директор |
1 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Заступник директора з навчально-виховної роботи (навчальної, виховної та ін. роботи)1 |
1 |
При кількості 4 - 7 класів/груп постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
При кількості 8 - 15 класів/груп постійного контингенту |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
при кількості 16 і більше класів/груп постійного контингенту |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
____________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Заступник директора з господарської роботи |
1 |
При кількості 8 і більше класів/груп постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Бухгалтер |
|
Якщо бухгалтерський облік ведеться не централізовано, то в штати НРЦ вводяться посади бухгалтерів, кількість яких визначається відповідно до Міжгалузевих нормативів чисельності працівників бухгалтерського обліку, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 26 вересня 2003 року N 269 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Інспектор з кадрів |
0,5 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Секретар (секретар-друкарка) |
0,5 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Завідувач бібліотеки |
1 |
Вводиться у закладах, що мають 8 і більше класів/груп постійного контингенту. При цьому посада бібліотекаря не вводиться |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Бібліотекар |
0,5 |
При кількості 6 - 7 класів/груп постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
0,5 |
Додатково за наявності 5 і більше класів/груп, учні яких користуються підручниками та навчальними посібниками з рельєфним шрифтом. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Юрисконсульт |
1 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Інженер з охорони праці |
0,5 |
При кількості до 50 працівників у закладі |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
При кількості 50 і більше працівників у закладі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Педагог-організатор |
1 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Практичний психолог |
1 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Для змінного контингенту дітей, які проходять реабілітацію одночасно, додатково вводяться посади практичного психолога: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Соціальний педагог |
1 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Музичний керівник |
0,25 |
На кожну дошкільну групу постійного контингенту, але не більше 2 штатних одиниць на заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Фізичний терапевт / інструктор з фізкультури |
0, 5 |
При кількості 4 - 10 дошкільних груп |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
При кількості 11 і більше дошкільних груп |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вчитель-реабілітолог |
0,125 |
Додатково на кожні 10 дітей постійного контингенту з порушенням опорно-рухового апарату |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Керівник гуртка |
1 |
При кількості 4 - 10 класів/груп постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
При кількості 11 і більше класів/груп постійного контингенту |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Асистент вчителя/вихователя |
1 |
На клас/групу дітей постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Вихователь |
за розрахунковим нормативом |
Кількість ставок вихователів розраховується за формулою: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
0,5 |
Додатково на кожен автотранспортний засіб за наявності у закладі організованого підвезення автобусом дітей постійного контингенту для їх супроводу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
У закладах з кількістю 6 і більше класів та/або груп постійного контингенту один з вихователів призначається старшим вихователем |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Помічник вихователя |
1,8 |
На кожну дошкільну групу постійного контингенту (в т. ч. чергову) з режимом роботи з 8-ї години ранку до 20 години вечора |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2,32 |
Додатково на кожну дошкільну групу постійного контингенту (в т. ч. чергову) з режимом роботи з 19-ї години вечора до 8-ї години ранку |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
____________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Посада помічника вихователя (крім дошкільних груп) вводиться: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вчитель-дефектолог або вчитель з корекційної освіти |
1 |
На кожну дошкільну групу постійного контингенту, укомплектовану дітьми з однорідними порушеннями розвитку та типологічними особливостями психофізичного розвитку |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Для змінного контингенту дітей дошкільного віку, які проходять реабілітацію одночасно, вводяться посади вчителя-дефектолога або вчитель з корекційної освіти: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вчитель-логопед |
1 |
На кожну дошкільну групу для дітей постійного контингенту з порушеннями мовлення |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
У дошкільних групах постійного контингенту для дітей з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, з розумовою відсталістю, із затримкою психічного розвитку, у яких виявлено мовленнєві порушення, вводиться на кожні 10 дітей з тяжкими порушеннями мовлення (ринолалія, заїкуватість, загальне недорозвинення, алалія, афазія, дизартрія) або на кожні 12 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням, дислалією |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для змінного контингенту дітей, які проходять реабілітацію, вводяться посади вчителя-логопеда для дітей з порушеннями мовлення: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лаборант |
1 |
За наявності обладнаних кабінетів фізики, хімії та біології на кожні шість 7 - 12 класів, але не більше 2 штатних одиниць на заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Технік для обслуговування слухокоригуючого обладнання (за наявності такого обладнання в закладі) |
0,5 |
У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення слуху, за наявності 3 - 8 класів/груп |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення слуху, за наявності 9 і більше класів/груп |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Технік для обслуговування засобів оптичної корекції (за наявності таких засобів в закладі) |
0,5 |
У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення зору, та сліпоглухими, за наявності 3 - 8 класів/груп |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення зору, та сліпоглухими, за наявності 9 і більше класів/груп |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Технік для ремонту, обслуговування ортопедичного обладнання (за наявності такого обладнання в закладі) |
1 |
У закладах, укомплектованих постійним контингентом дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Інженер-електронік або інженер-програміст3 |
0,5 |
За наявності навчального комп'ютерного комплексу з кількістю комп'ютерів 6 - 10 одиниць |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
За наявності навчального комп'ютерного комплексу з кількістю комп'ютерів більше 10 одиниць |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
____________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Завідувач господарства |
1 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Каштелян |
1 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Машиніст із прання та ремонту спецодягу (білизни) у закладах, що мають спальні приміщення |
1 |
На заклад, якщо білизна здається в пральню |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
При кількості до 5 (включно) груп постійного контингенту, якщо білизна не здається в пральню |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
При кількості 6 - 15 груп постійного контингенту, якщо білизна не здається в пральню |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
При кількості 16 і більше груп постійного контингенту, якщо білизна не здається в пральню |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Робітник з комплексного обслуговування й ремонту будівель (слюсар-сантехнік, столяр, ліфтер, електромонтер та інші) |
1 |
При кількості 4 - 15 класів/груп постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1,5 |
При кількості 16 і більше класів/груп постійного контингенту. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Водій автотранспортних засобів |
1 |
На кожний автотранспортний засіб (автобус) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Прибиральник службових приміщень |
1 |
На кожні 300 кв. м площі, що прибирається (площі стін, вікон, панелей не враховуються). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
0,5 |
Додатково вводиться у закладах, що мають спальні приміщення |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Двірник |
|
Загальна чисельність двірників розраховується відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11 травня 2004 року N 105. У закладах, які мають фруктовий сад чи земельну ділянку з декоративними насадженнями площею не менше 1,5 га, додатково може вводитися посада садівника |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Сторож4 |
|
Вводиться в НРЦ, де немає можливості передати охорону приміщення на пульт позавідомчої охорони |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
____________
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Гардеробник |
0,5 |
Вводиться на осінньо-зимовий період за наявності обладнаного гардеробу з розрахунку до 100 окремих місць |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
Від 100 окремих місць |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Машиніст (кочегар) котельні5 |
2 |
У котельнях, що опалюються твердими видами палива (торф, кам'яне вугілля), з поверхнею нагріву котлів понад 75 кв. метрів |
Якщо опалення приміщень не передано до системи житлово-комунального господарства за наявності центрального опалення (на опалювальний сезон) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
У котельнях з газовим (електричним) опаленням |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
У котельнях без автоматики безпеки |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Опалювач5 |
0,5 |
За наявності пічного опалення (на опалювальний сезон) на кожні 5 печей, але не менше 0,5 штатної одиниці на заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
____________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Харчоблок (у разі наявності) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Шеф-кухар |
1 |
При кількості 8 і більше класів/груп постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Кухар |
2 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
0,5 |
Додатково за наявності двох і більше дошкільних груп постійного контингенту та/або не менше 3 чергових груп в інтернаті |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
0,5 |
Додатково за наявності 5 і більше дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають в інтернаті у вихідні, святкові та канікулярні дні |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Підсобний робітник |
1 |
При кількості до 15 (включно) класів/груп постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
При кількості 16 класів/груп постійного контингенту |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Комірник |
1 |
На заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Сестра медична з дієтичного харчування6 |
0,5 |
При кількості 4 - 10 класів/груп постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
При кількості 11 і більше класів/груп постійного контингенту |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
____________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Медична частина |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лікар-педіатр7 |
0,5 |
При кількості до 5 (включно) класів/груп |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
При кількості 6 - 15 класів/груп |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
1,5 |
При кількості 16 і більше класів/груп |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
____________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лікар-невролог дитячий |
0,25 |
До 50 дітей з неврологічною патологією |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
0,5 |
Від 50 до 100 дітей з неврологічною патологією |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
Від 100 і більше дітей з неврологічною патологією |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лікар-офтальмолог дитячий / лікар-офтальмолог |
0,25 |
На кожні 25 дітей з порушенням зору, але не більше 2 штатних одиниць на заклад. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Лікар-сурдолог (в окремих випадках лікар-отоларинголог дитячий / лікар-отоларинголог) |
0,25 |
На кожні 25 дітей з порушенням слуху, але не більше 1 штатної одиниці на заклад |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Лікар-ортопед-травматолог дитячий / лікар-ортопед-травматолог |
0,25 |
На кожні 25 дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, але не більше 1 штатної одиниці на заклад. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Сестра медична |
0,5 |
При кількості 4 - 5 класів/груп постійного контингенту |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
0,75 |
При кількості 6 - 10 класів/груп постійного контингенту |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
При кількості 11 і більше класів/груп постійного контингенту |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
За умови цілодобового перебування дітей постійного контингенту в закладі вводиться 1 цілодобовий медичний пост на заклад. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Старша сестра медична |
0,5 |
У закладах з кількістю середнього медичного персоналу не менше 4 штатних одиниць |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Сестра медична з фізіотерапії |
1 |
За наявності облаштованого фізіотерапевтичного кабінету 1 штатна одиниця на 13 тис. фізіотерапевтичних умовних одиниць на рік 8 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
____________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Асистент фізичного терапевта |
1 |
На 4 тис. масажних умовних одиниць на рік 9 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
____________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сестра медична офтальмологічного кабінету |
0,125 |
За наявності лікувального кабінету на 1 клас/групу дітей з порушеннями зору при навантаженні не менше 20 процедур в день на ставку |
Приклад розрахунку ставок вихователів
Вихідні дані:
- тривалість роботи вихователів закладу у класі або групі дітей як шкільного так і дошкільного віку не може перевищувати 14 годин на добу;
- кількість днів роботи закладу на тиждень - 5;
- норма роботи вихователя на ставку - 25 годин на тиждень.
Розрахунок:
Кількість ставок вихователів становить 2,8 ставки.