2581 0

Актуально з форуму: оформлюємо списання вкрадених матеріальних цінностей

В бюджетній організації сталася крадіжка невідомими особами основних фондів, що містять дорогоцінні метали, а деяке обладнання, що містить дорогоцінні метали, було розбите і не підлягає відновленню. Інвентаризацію провели. Як правильно оформити документи та його списання?

Порядок оформлення документів при встановленні факту крадіжки описаний в консультації «Облік викрадених матеріальних цінностей» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 29).

Якщо коротко, то підставою для списання викрадених матеріальних цінностей з балансу установи та зарахування їх на позабалансовий облік є протокол інвентаризаційної комісії із значенням в ньому найменування, кількості та вартості таких цінностей. При цьому обов'язково оформляють Акт про списання основних засобів за типовою формою № ОЗ-3 (бюджет).

Облік списаних з балансу матеріальних цінностей за недостачами і крадіжками, за якими не встановлено винних осіб, слід вести на позабалансовому субрахунку 072 «Невідшкодовані нестачі і втрати від псування цінностей».

Майте на увазі, у разі встановлення нестач або втрат, які виникли внаслідок зловживань, бюджетні установи зобов'язані протягом 5 днів після встановлення нестач і втрат передати відповідні матеріали правоохоронним органам. А на суму виявлених нестач і втрат подається цивільний позов до суду (п. 7 розд. IV Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879).

І ще один важливий момент: матеріали інвентаризації та рішення щодо регулювання розбіжностей затверджуються керівником установи з включенням результатів до звіту за той період, в якому закінчена інвентаризація, а також до річного звіту.

Відповідь з Форуму для працівників бюджетної сфери

Теги: списання


загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)