Актуально з форуму: оприбутковуємо відпрацьовані акумулятори та шини
Згідно з п. 1 розд. ІІ НП(С)БО 123 «Запаси», запаси визнаються активом, якщо їх вартість можливо достовірно визначити, існує ймовірність отримання суб'єктом державного сектору майбутніх економічних вигід, пов'язаних з використанням запасів, та/або вони мають потенціал корисності.
Яку ж економічну вигоду чи користь ми можемо отримати від акумуляторів та автомобільних шин, які відпрацювали своє?
Не секрет, що на сьогодні велика кількість підприємств скуповує акумуляторні батареї як брухт свинцю. Також іноді при купівлі нового акумулятора продавці пропонують здати старий акумулятор, щоб отримати знижку на новий. В такому разі вигода є, а значить, і оприбутковувати такі матеріальні цінності до складу запасів є сенс. Зокрема, у такому разі відпрацьовані акумулятори, які підлягають здачі спец. підприємству, слід обліковувати на субрахунку 261 «Запаси для розподілу, передачі, продажу». Загалом порядок відображення в обліку таких матеріальних цінностей є аналогічним до відображення металобрухту.
Однак з відпрацьованими шинами все по-іншому. Не нам платять за здані на утилізацію шини, а ми платимо, щоб їх прийняли на переробку. Іноді навіть доводиться самостійно доставляти шини до пункту-переробки. Таким чином, жодних економічних вигід установа не отримає (користь для навколишнього середовища до уваги не беремо), а навпаки, понесе витрати. Інакше кажучи, підстав для визнання відпрацьованих шин, які підлягають подальшій утилізації, немає. Тож і оприбутковувати їх до складу запасів не потрібно. А от кількісний облік таких шин можна вести. Адже переробні підприємства, як правило, встановлюють мінімальну кількість шин, яку можна здати на переробку.
Відповідь з Форуму для працівників бюджетної сфери