ДКСУ щодо функціонування бухгалтерської служби бюджетної установи
Статтею 2 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) визначено, що бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок, відповідно, державного бюджету чи місцевого бюджету.
Відповідно до положень статті 56 Кодексу завдання та функціональні обов'язки бухгалтерських служб, повноваження керівника бухгалтерської служби у бюджетних установах - головного бухгалтера визначаються Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи викладене, а також зважаючи на принцип єдності бюджетної системи України, що забезпечується, зокрема, єдиною правовою базою, єдністю порядку виконання бюджетів та ведення бухгалтерського обліку і звітності, постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 N 59 затверджено Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи (далі - Типове положення), яким визначено єдині вимоги до організації бухгалтерської служби та її керівника - головного бухгалтера бюджетної установи, що утримується за рахунок як державного, так і місцевих бюджетів.
Відповідно до пункту 2 Типового положення бухгалтерська служба утворюється як самостійний структурний підрозділ бюджетної установи, вид якого залежить від обсягу, характеру та складності бухгалтерської роботи, - департамент, управління, відділ, сектор або в бюджетній установі вводиться посада спеціаліста, на якого покладається виконання обов'язків бухгалтерської служби. Обов'язки бухгалтерської служби може виконувати централізована бухгалтерія бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи.
З огляду на зазначене, бюджетні установи при організації бухгалтерського обліку повинні керуватися положеннями Кодексу та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі і на виконання вимог Кодексу.