Інспектування Держаудитслужбою: є зміни у порядку проведення
Перерахуємо головні.
1. Встановлено, що під час проведення ревізії до програми ревізії можуть вноситися зміни у порядку її затвердження.
У разі потреби зміни періоду, що підлягає ревізії, після внесення в установленому порядку змін до плану проведення заходів фінконтролю (або отримання відповідного рішення суду в разі проведення позапланової виїзної ревізії) до програми ревізії вносяться відповідні зміни. Вони затверджуються та видаються у порядку затвердження програми ревізії. При цьому нове направлення не оформлюється.
2. Уточнено порядок отримання пояснень від працівників об'єкта контролю.
Зокрема, визначено, що перелік питань щодо обставин фінансово-господарської діяльності об'єкта контролю, які потребують пояснень, надається працівникам об'єкта контролю одним із таких способів:
а) особисто під розписку керівнику або головному бухгалтеру об'єкта контролю;
б) через канцелярію (підрозділ з питань діловодства) з відміткою на примірнику документа органу фінконтролю про дату реєстрації в журналі вхідної кореспонденції об'єкта контролю та підписом працівника канцелярії (загального відділу), який здійснив реєстрацію;
в) рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням. При цьому на примірнику документа, що залишається в органі фінконтролю, зазначаються реквізити поштового повідомлення, яке долучається до матеріалів ревізії.
У разі ненадання письмових пояснень протягом трьох робочих днів з дня отримання працівником об'єкта контролю переліку питань чи у разі відмови працівником об'єкта контролю від їх надання цей факт зазначається в акті ревізії.
3. Встановлено, що планова виїзна ревізія може бути зупинена унаслідок дії непереборної сили, на період воєнного або надзвичайного стану на території України чи в окремих її місцевостях. При цьому ревізія повинна бути закінчена протягом 60 робочих днів після припинення дії непереборної сили чи припинення/скасування воєнного або надзвичайного стану відповідно.
4. Трохи підкориговано норми, що стосуються проведення зустрічних звірок.
5. Розширено зміст акту ревізії. Зокрема, він повиненмістить:
- вступну частину, в якій зазначаються підстава для проведення ревізії, тема ревізії, повне найменування об'єкта контролю, його місцезнаходження, адреса електронної пошти, відомості про організаційно-правову форму та форму власності, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ, дати початку і закінчення ревізії, період, який підлягав ревізії, перелік посадових осіб органу державного фінконтролю та залучених фахівців, які проводили ревізію, перелік осіб, які відповідали за фінансово-господарську діяльність об'єкта контролю у період, що підлягав ревізії, інші відомості щодо організаційної структури об'єкта контролю, наявності підпорядкованих йому підприємств, установ, організацій, перебігу ревізії та перешкоджання у її проведенні, а також факти відмови від підписання або неможливість підписання документів у разі наявності;
- констатуючу частину, в якій наведено інформацію про результати ревізії в розрізі кожного питання програми із зазначенням, за який період, яким способом (вибірковим, суцільним) та за якими документами перевірено ці питання, висновок про наявність або відсутність порушень законодавства, визначений у разі наявності в установленому законодавством порядку розмір збитків, завданих державі чи об'єкту контролю внаслідок таких порушень, а також іншу інформацію, що стосується діяльності та фінансового стану об'єкта контролю, та факти, що стосуються періоду, який підлягає ревізії.
6. Встановлено термін підписання довідок, які складають посадові особи органу фінконтролю та залучені фахівці, які проводили ревізію у складі групи, за результатами проведення ревізії з окремих питань.
Такі довідки працівники об'єкта контролю, які є відповідальними з цих питань, підписують протягом двох робочих днів та повертають їх посадовим особам органу фінконтролю або залученим фахівцям, які їх склали.
7. Порядок проведення інспектування доповнено двома новими розділами:
- «Особливості проведення ревізії об'єктів контролю, до складу яких входять відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи»;
- «Особливості складення документів в електронній формі та проведення ревізій за документами, складеними в електронній формі».
Постанова № 1123 набере чинності з дня її опублікування.