Інформація по темі "" | Публікації по тегу
14.01.19
10459 23
Друкувати
Обране

Роздуми на тему бухгалтерського обліку у державному секторі (продовження)

В минулому році ми публікували на сайті статтю користувача нашого форуму "Новий план рахунків в державному секторі, або як робити не треба", в цьому році публікуємо продовження! 



Кінно-ручні роботи

Мені не треба твоєї роботи, мені треба, щоб ти втомився або збожеволів.
 
Майже рік минув з моєї публікації роздумів, присвячених новим правилам бухгалтерського обліку суб’єктів державного сектору. Потім у моєму житті почався період, в якому я майже не мав вільного часу для продовження публікацій роздумів. Проте аналізувати новели обліку державного сектора я ніколи не запинявся. Кількість речей, що обурюють, не зменшилась, а тільки продовжує свою війну проти здорового глузду. Візьмемо наприклад вимоги Державної казначейської служби щодо заповнення та співставлення показників розділу другого форми 2-дс, які не підкріплені жодним нормативно-правовим документом та суперечать економічній логікі. Яким чином можна ототожнювати видатки та витрати? Ніяким, у зв’язку з тим, що видатками бюджету, відповідно до Бюджетного кодексу України, називаються “кошти, спрямовані на здійснення програм та заходів, передбачених відповідним бюджетом”. Витрати нам визначає Закон України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» як “зменшення економічних вигод у вигляді зменшення активів або збільшення зобов’язань, що призводить до зменшення власного капіталу”. А зараз давайте порівняємо кошти із зменшенням активів або збільшенням зобов’язань, вдалось? Якщо комусь з економічною освітою та у здоровому глузді це вдалось, то нехай обґрунтує мені як — я з’їм свій червоний диплом та всі сертифікати. «Але маємо, що маємо!» Шли до Європи, до міжнародних стандартів бухгалтерського обліку у державному секторі, але опинилися там де й були за часів радянської паперово-планової країни.

Друге, що не дивує з майже магічною періодичністю, — план рахунків та інструкція з його використання. Про більшість недоліків цього шедевру я вже писав, але, розробляючи та аналізуючи регістри бухгалтерського обліку, натрапив на цікавість у вигляді кореспонденції рахунків при валютно-обмінних операціях. Занурюватися у подробиці не буду, такі операції — рідка річь у суб’єктів державного сектору. Можу констатувати лише одне, що моя думка про вкрай необхідність нового, нормального та відокремленого плану рахунків не змінилася. З цього плану вийдуть два гарних нових: обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій суб’єктів державного сектору та обліку виконання бюджетів. Це призведе до скорочення кількості рахунків та субрахунків, а також довжини кодів. План рахунків повинен бути простим, зрозумілим та придатним до використання. Цього не можна сказати про чинний, оскільки з 583 (!) субрахунків лише 164 можуть бути використані у обліку розпорядники; 165 — фондами, яких в Україні лише три, та й ці субрахунки майже тотожні попереднім; решта у кількості 254 — це субрахунки, які використовує у повністю автоматизованому режимі казначейство для обліку бюджету. Нагадаю, що консолідації всіх бухгалтерських проведень, яка б могла якось виправдати це склеювання, ніхто не робить та не планує, та це й не можливо з причин різних методів облікової політики. А всі спроби ремонту цього “слюсаря-гінеколога” не будуть мати жодного успіху. Шукаючи підстави для побудови саме такого плану, я ознайомився з великою кількістю трудів наших економістів-теоретиків. Так, дійсно може стати підґрунтям те, що існує необхідність у відображені деяких показників у фінансовій звітності, проте ці показники надає казначейство. Але теорія завжди не відповідає практиці. Треба також зазначити, що проект плану розробляв один з працівників-очільників саме цього органу, та в Україні не використовуються міжнародні стандарти бухгалтерського обліку для державного сектору, а лише розроблені (краще сказати перероблені) на їх базі національні. Отже, виникає філософська думка, що побудована на піску споруда без фундаменту потрібує довічного ремонту! Якщо ми так експериментуємо, не зважаючи на головний біль бухгалтерів, то може краще зробити ще одну спробу з чистого аркушу?

Національні стандарти — це велике надбання, яке виникає коли гарні думки з міжнародних стандартів обрамляються пострадянським принципом застосування. Наприклад, мені не відомий жодний міжнародний стандарт «Витрати», проте така річ у нас існую, як у приватному, так і державному секторі. От полюбляють у нас регламентувати що можна вважати витратами. Невже визначення витрат не є достатнім, щоб суб’єкт господарювання мав можливість визначитись з цим? Якщо ні, то як тоді бути всьому світу, де використовуються міжнародні стандарти? Як вони живуть не на варті радянською власності? Та й це не головне зараз, цікаво те, що ті, хто приймають звітність, в більшості своєї не читали ані міжнародні, а ні національні. А якщо читали, то чому в них виникає бажання визнати видатки на відрядження іншими витратами за обмінними операціями? Чи не на виконання завдань, покладених бюджетною програмою, їздив працівник? Відповідь простіша: не треба думати, вивчати стандарти, дивись у типову кореспонденцію рахунків і за назвою рахунку визначайте витрати. А може ще гірше? Може тут показана суть всієї нашої бюджетної сфери: людина їздила на Мальдіви регулювати курсові різниці? Прикро та боляче, але почитайте, що відноситься до інших витрат за обмінними операціями та спробуйте знайти відрядження у примітках до фінансової звітності.

Головна біда наша в тому, що ми — інертні. Велика кількість бухгалтерів не відстоює своєї думки та робить так, як сказали у казначействі, забуваючи про те, що відповідальність все одно залишається на них.

 

Иванников Алексей

З Форуму https://budget.factor.ua

env_icon Наш сайт корисний для вас?

Отримуйте першими актуальні новини! env_icon

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


Коментарі
(23)
111
14.01.2019
Спробуйте зробити не так, як сказали в казначействі. У Вас не приймуть звіт або не зареєструють документи. Паперові баталії теж нічого не дають, оскільки є єдина правильна думка - думка казначейства. Можливо на часі створення арбітражних казначейств, які б розглядали суперечливі ситуації та могли б знайти в них істину?
Олексій Іванніков 111
14.01.2019
В цьому і полягає головно біда, все навколо казни. Проте працівники казначейства є державними службовцями, які повинні діяти виключно в межах та спосіб, встановлений Конституцією та законом.
Nika44 Олексій Іванніков
14.01.2019
Так. Працівники казначейства - державні службовці. Але працюють вони здебільшого по принципу "не знаю як, але не так". Тим, хто прийде з торбою (взяткою) допомагають в першу чергу, і приймають в них документи незважаючи на неточності і маленькі помилки. Хто прийшов без "мастила" - то того пускають по всій програмі по кругу: "Не знаю як, але не так"
Олексій Іванніков Nika44
14.01.2019
Сьогодні спілкувався з головним управлінням телефоном, просив обґрунтувати вимогу щодо порівняння показників 1 та 2 розділу форми 2-дс (витрати і видатки), так ось отримав саме таку відповідь: “Я не можу вам відповісти, мені треба вивчати це питання”. І це відповідь відділу звітності головного управління. Розмову записав, ржу увесь день.
Анна
14.01.2019
Алексей, спасибо Вам за статью и за помощь на форуме!
Приятно почитать мысли умного человека. Мы уже походу привыкли к недоскональности нашего законодательства и к тому что бороться бесполезно, потому что у нас нет рычагов влияния... Поэтому и инертны(((. А у Вас есть какие-то конкретные предложения или это просто мысли вслух?) Я Вас в любом случае поддерживаю!
Павло Анна
17.01.2019

Ви, напевно, не
прочитали вдумливо статтю і тому робите провокаційний висновок. Автор же пише: "Отже, виникає філософська думка, що побудована на піску
споруда без фундаменту потрібує довічного ремонту! Якщо ми так експериментуємо,
не зважаючи на головний біль бухгалтерів, то
може краще зробити ще одну спробу з чистого аркушу?
". Це що, для
вас не конкретна пропозиція? Чи може ви хочете від автора якихось конкретних дій, як то – блокування адміністрації
президента чи парламенту, або в крайньому випадку будинку Головказначейства? А
може вам майдан подавай? Не пишіть нісенітницю.

Аня
14.01.2019
Олексію, цікава Ваша стаття,корисна. Дякуємо, що проникаєтесь роботою бухгалтерів, але ми всі підвласні казначейству, і наша думка , особливо для казначейства, просто слова. Не здав звітів у встановлений ними ж терміни- це протоколи правопорушень,це призупинення проплат - а кому це потрібно? Тож і робимо все що хоче казна, а не що хоче здоровий глузд, бо відстоювання совєї думки ні до чого хорошого не призведе,адже це все рішається десь там ( в столиці). А там сидять теоретики а не практики, яким все рівно видатки це чи витрати вони так схотіли так і зробили. а ми " інтерни" як скажуть так ізробимо ( обідно але....) Я щиро дякую Вам за Ваші переживання за нас, простих бухгалтерів. Можливо колись настануть часи які все змінять, надія помирає остання.
Вадим
14.01.2019
А що там думати ? Тікати требе з бюджетної бухгалтерії ! Крім казни ще є з десяток інших контор і у кожної свої вимоги та забаганки. На відстоювання всюди своїх інтересів не вистачить ні часу ні здоров"я, а відповідати все одно прийдеться бухгалтеру, навіть якщо він правий. Нам потрібно зрозуміле, чітко прописане законодавство.
Наталія
14.01.2019
Влучна правда, дякую Вам, Олексію, за роздуми, а то я вже думала що це я нічого не розумію в бух.обліку, наскільки на практиці абсурдні наші керівні документи.... сумно...
Ірина Наталія
15.01.2019
Точно таке відчуття,що я нічого не розумію, а спитать щось зайвий раз аж соромно,подивляться сумними очима і відповідають наче "як вам не соромно не знати такі прості речі".
Виктория
15.01.2019
Алексей, спасибо за четко изложенные проблемы в бюджетном учете. Все что написали вы и коллеги в комментариях, это то с чем засыпаешь, а потом просыпаешься среди ночи и мысленно со всеми реформаторами общаешься и иногда не сдерживаясь в выражениях, а утром на работу опять в рутину проводок, которых нет в природе, а мы должны придумать и вписать в "обликову политику", А когда-то я любила свою работу, а сейчас каждодневная "Голгофа"
Unknown
15.01.2019
Проработала больше 10 лет бухгалтером в бюджете, плюнула и ушла в никуда. Так надоело это все , с одной стороны казначейство выбрики строит, с другой начальство давит. И правду написали выше, что б тебя не футболили в Казне, нужно отнести туда столько торб и благодарностей и то не факт, что все будет гладко.Хотя сама работа мне очень нравилась. Вот сижу и думаю, чем заниматься теперь((((
Виталина
15.01.2019
идите работать в казначейство)
Ірина
15.01.2019
Так, ідіть працювати в казначейство на їх зарплату. Там всі такі тупі, що роблять своїм розпорядникам звіти, бо в казначействі строки подання звітності, а бухгалтера в установах ох і які розумні, що навіть інколи не знають, що таке дебіторська, а що кредиторська заборгованість. Шановні, не перекладайте на казначеїв своє недосконале володіння нормативною базою. А навіщо читати інструкції, якщо в казначействі скажуть. Робіть правильно і не носіть в казначейство торби. Такі гнівні випади щодо казначейства пишуть саме такі працівники.
Иванников Ірина
16.01.2019
Наверное, это мне. Пойду. Только давайте не жаловаться. Я свое образование получил сам, сертификацию - сам, все - сам. Вас не устраивает оплата труда - идите на моё место. Денег - больше, потяните?
Давайте каждый будет заниматься тем, чем должен. Я с госслужбы ушёл из-за оплаты труда, но я - востребован как аудитор, и БЕСПЛАТНО помог с отчётность более трехстам бухгалтерам. Корона на месте, не отвалилась.
Taja Иванников
17.01.2019
Щиро дякуємо ВАМ за допомогу у складанні звітності!!! ВАШІ роз"яснення допомогли тисячам бухгалтерів. Міцного здоров" я, миру, добра, успіхів, всіх земних благ
Иванников Ірина
16.01.2019
Те, кто не знает что делать, - ищут виноватых. Не рассказывайте мне про то, как воруют в бюджете. Всё казначейские процедуры придуманы, чтоб украсть. Вопрос один: кто ворует? Вы? Не думаю.
Павло Ірина
17.01.2019
Хто
себе поважає – ніколи не піде працювати в ваше казначейство. Найбільша в
Україні ієрархічно збюрократизована совкова система, зверху до низу. І не
звалюйте все на вами же придумані "строки подання звітності".
Оксана
16.01.2019
Головна біда наша в тому, що ми — інертні, сто відсотків з вами згідна, але нажаль комусь щось доказувати в наш час для себе дорожче. Коли намагаєшся довести скільки нервів уходить. Працюємо в авральному стані - де розум і з реаліями зовсім не товаришують
Виталина
16.01.2019
Образование, я думаю, тут все получили сами (не подарили, не купили). Все, что мы добиваемся - мы добиваемся сами (не думаю, что всех кто-то куда-то двигает). Зарплата у каждого своя, за низкую з/пл тоже кто-то должен работать. А работу потянем любую...)
Софія
17.01.2019
всі коментарі звелися до взаємних звинувачень та образ. Та пропрацювавши в бюджетній сфері 25 років не можу похвалитися, що досконально знаю всі Стандарти чи протиріччя в них. Може якби кожен знав їх напам'ять проблем би не було?
Яна
18.01.2019
Казначейство дає роз'яснення щодо звітності відповідно до нашого законодавства. Тому природно, що всі ми робимо звіт так, як сказало казначейство, бо на них покладено такий обов'язок, вони не винуваті)) Але й Казначейство не остання інстанція, вони також консультуються з головними розпорядниками (по державному бюджеті принаймні) і посилають розпорядників нижчого рівня, щоб ті питали у головного, і часто буває так, що як той скаже, так і буде.
Тамара
31.01.2019
при советской власти было все понятно. и увязывался баланс легко и просто до этих стандартов 1 дс- 5 дс. все как-бы понятно, но кругом жирные пятна, тут играем, тут не играем. попутаны понятия. увязка есть и тут ее нет. 2 дс это шедевр!!! хотелось бы посмотреть на людей создавших эти формы. просто трудно поверить в то, что во Франции или в Великобритании такой отчет. (девочки живущие там говорят, что там нет такого). а наши измышляют потому, что деньги платят за создание чего-то нового, да и оправдывать штат в таком количестве созданных структур нужно. а нас эти нововведения просто доводят до того, что мы "подобытные кролики".
Залишити коментар:
Ваше ім`я
Коментарі
pw-image
Доступ до сайту за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн