Щодо перевірки правомірності видачі листка непрацездатності
Відповідно до статті 30 Закону N 1105 рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб).
Права, обов'язки та повноваження Комісії визначені розділами II, III Положення про комісію (уповноваженого) із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затвердженого постановою правління Фонду від 23.06.2008 р. N 25 (далі - Положення N 25).
Так, згідно з пунктами 2.2, 3.1.1 Положення N 25 перевірка правильності видачі та заповнення документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг, є не тільки повноваженням, але й обов'язком Комісії. За результатами розгляду підстав Комісія зобов'язана приймати рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення, припинення виплати його (повністю або частково).
Пунктом 6 частини 1 статті 9 Закону N 1105 визначене одне із основних завдань Фонду та його робочих органів, а саме - здійснення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам.
Враховуючи викладене, у разі необхідності Комісія має право звернутися до робочих органів відділень Фонду для проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.
Окрім цього, згідно з пунктом 3.1.4 Положення N 25 Комісія має право брати участь у перевірках організації медичного обслуговування застрахованих осіб лікувально-профілактичним закладом, що розташований на підприємстві, а також дотримання хворими призначеного режиму лікування.