ДКСУ: відсутність у договорах суми договору суперечить вимогам бюджетного законодавства

Органи Казначейства здійснюють реєстрацію та облік бюджетних зобов'язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів відповідно до Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) та Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 р. N 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 р. за N 419/20732 (далі - Порядок).


Відповідно до статті 48 Кодексу та пункту 2.1 Порядку розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства, за спеціальним фондом бюджету - виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету.

Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої статті 48 Кодексу) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються (частина четверта статті 48 Кодексу).

Органи Казначейства при реєстрації бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів здійснюють їх перевірку на відповідність та наявність бюджетним асигнуванням встановленим кошторисом (стаття 48 Кодексу).

Зокрема, здійснюється перевірка сум договорів (угод) укладених розпорядниками бюджетних коштів із надавачами товарів, робіт та послуг, які є підтвердними документами для реєстрації бюджетних зобов'язань.

У разі змін умов бюджетних зобов'язань (додаткові договори, розірвання договору тощо) розпорядник бюджетних коштів повинен протягом 7 робочих днів з дати їх виникнення подати до органів Казначейства Реєстр та/або Реєстр бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів і відповідні підтвердні документи щодо уточнення реквізитів та показників таких бюджетних зобов'язань (пункт 2.8 Порядку).

Відсутність у договорах про постачання електричної енергії суми договору або невідповідність її бюджетним призначенням суперечить вимогам бюджетного законодавства.

З огляду на викладене, при заключенні договорів про постачання електричної енергії з бюджетними установами, необхідно дотримуватись вимог бюджетного законодавства.

Лист ДКСУ від 03.11.2017 р. N 16-08/1011-18370

Наш сайт корисний для вас?

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

 


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (7)
Iкar
22.12.2017
а якщо в договоры зазначено лише ціна за одиницю виміру?
Євген Iкar
22.12.2017
А Вам необхідно підпробити договір в частині суми договору. Там здається перша чи друга сторінка. Тільки Ви цього нікому не розказуйте =)
Ikar Євген
22.12.2017
Виходить з іншими договорами те саме? (Укртелеком, побутові відходи інше)
Люсія Ikar
26.12.2017
Укртелеком на дає додаткову угоду де ми вказуємо суму договору
Євген
22.12.2017
ДКСУ вважає що сума договору повинна бути вказана в договорі про ел.ен., а сам енергонадзор проти цього. І більше того, в них є ціла купа юристів, які не дозволяють вносити будь-які зміни в договір. А їх типовий договір не містить суми. Отже, нас навмисно заставлюють порушувати Закон.
Катя Євген
26.12.2017
Так і є!
Юлія
22.12.2017
Тим же порядком передбачено: "За бюджетними зобов’язаннями за окремими напрямами видатків (наприклад, заробітна плата, стипендії, нарахування на заробітну плату, різні види допомоги), у тому числі за бюджетними зобов’язаннями, у яких не зазначаються суми, у Реєстрі суми проставляються розпорядниками бюджетних коштів розрахунково, але в межах річних планових показників." (абцац 4 п.2.2.). Здається, з цього випливає, що Порядок не забороняє брати бюджетні зобов’язання, у яких не зазначаються суми)
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі