Казначейське обслуговування місцевих бюджетів: є проект змін від Мінфіну
Світлана Замазій, шеф-редактор порталу "Buhgalter.com.ua"
Для доведення витягів із затвердженого розпису місцевих бюджетів буде три робочих дні
Мінфін визначив строк, протягом якого місцеві фінансові органи зобов’язані довести до головних розпорядників витяги із затвердженого розпису місцевих бюджетів. Він складе три робочих дні (раніше такого строку не було встановлено).
Таки витяги є підставою для затвердження в установленому порядку кошторисів, планів асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з державного бюджету), планів надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів, планів спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) розпорядниками бюджетних коштів та планів використання бюджетних коштів одержувачами бюджетних коштів.
Оновлять підстави для не приймання органом Казначейства для виконання платіжних доручень
Також Мінфін планує оновити підстави для не приймання органом Казначейства для виконання платіжних доручень.
Повний перелік підстав, коли органи Казначейства не прийматимуть до виконання платіжні доручення, з урахуванням оновлюваних п.п. «є» та «і», виглядатиме так:
а) неправильне заповнення реквізитів, або незаповнення хоча б одного з реквізитів, та/або недотримання вимог до оформлення платіжного документа;
б) відсутність в обліку органів Казначейства відповідних бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань;
в) невідповідність платежу зареєстрованим бюджетним зобов'язанням та бюджетним фінансовим зобов'язанням;
г) невідповідність зазначеного коду економічної класифікації видатків та класифікації кредитування бюджету економічній характеристиці платежу;
ґ) обмеження здійснення видатків та надання кредитів, що встановлюється нормативно-правовими актами;
д) накладення арешту на кошти, що перебувають на відповідному рахунку розпорядника бюджетних коштів;
е) зупинення операцій з бюджетними коштами на відповідному рахунку розпорядника бюджетних коштів;
є) відміна процедури закупівлі / спрощеної закупівлі; набрання законної сили рішенням суду про визнання результатів процедури закупівлі / спрощеної закупівлі недійсною та/або договору про закупівлю нікчемним; оскарження відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» на період призупинення процедури закупівлі; наявності відповідного рішення органу оскарження відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»;
ж) відсутність або недостатність залишків коштів на відповідних рахунках бюджетних установ та організацій;
з) перевищення показників, затверджених у кошторисах, планах асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), планах спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), планах надання кредитів із загального фонду бюджету, планах використання бюджетних коштів;
и) неподання документів, що підтверджують отримання товарів, робіт/послуг за договорами, згідно з умовами яких було здійснене авансування;
і) відсутність затвердженого за погодженням з місцевим фінансовим органом в установленому порядку паспорта бюджетної програми, крім бюджетних програм, за якими не складаються паспорти бюджетних програм.
Про що не слід повідомляти казначеїв
Розпорядники бюджетних коштів не подаватимуть до органів Казначейства щомісячну інформацію про надходження та використання коштів, якщо вони проводитимуть видатки за одним кодом програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів за рахунок коштів субвенцій та за рахунок коштів місцевих бюджетів, які обліковуються на одному рахунку (збираються виключити п.п. 14.7).
Дещо ще…
- Главу 18 «Операції з обслуговування місцевих бюджетів під час здійснення процедур з добровільного об'єднання територіальних громад» виключать.
- Встановлять, що «Звіт про виконання бюджету розвитку місцевих бюджетів подається органами Казначейства та Казначейством починаючи зі звіту за січень – червень 2021 року.