887 0

Основні соціальні аспекти Держбюджету на 2015 рік

Під час зустрічі в рамках постійно діючої тристоронньої робочої групи з ведення консультацій на всіх стадіях бюджетного процесу 29 серпня 2014 року, Мінфін фактично презентував основні соціальні аспекти проекту Держбюджету на 2015 рік.

Основна ідея закладена до цього документу відображається як: продовження політики скорочення видатків та легалізації «ручного» управління на невизначений термін.

Щодо соціальних стандарті, то Мінфін пропонує:

-        встановити у 2015 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2015 року – 1257 гривень, з 1 грудня – 1284 гривні, а мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі: з 1 січня - 1257 гривень, з 1 грудня - 1284 гривні; у погодинному розмірі: з 1 січня - 7,53 гривні, з 1 грудня - 7,69 гривні. Таким чином зростання цих показників на кінець 2015 року становитиме 5,4%, при схваленому прогнозному рівні інфляції 109,8% .

-        розмір базового тарифного розряду ЄТС з урахуванням збереження грошового розриву із мінімальною заробітною платою у сумі 366 грн;

-        продовжити практику застосування показника «рівень забезпечення прожиткового мінімуму», що фактично нівелює значення прожиткового мінімуму як базового соціального стандарту, суперечить законодавству і протиправно обмежує рівень соціальної допомоги;

-        здійснювати оплату праці вчителям, медикам, працівникам культури, державним службовцям, а також законодавчо гарантованих соціальних виплат, пенсіонерам, дітям війни, військовослужбовцям та іншим соціально незахищеним верствам населення (зокрема, чорнобильцям, ветеранам війни, жертвам нацистських переслідувань) – «у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування».

Крім того, пропонується надати право Мінфіну вносити зміни до розпису державного бюджету з метою відображення фактичного надходження у 2015 році таких кредитів (позик) та витрат за відповідними бюджетними програмами в межах загального обсягу залучення цих кредитів (позик) у 2015 році, у ручному режимі на підставі рішення Кабінету Міністрів України, погодженого з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету здійснювати

Таким чином у 2015 році Уряд не пропонує нічого іншого окрім, того щоб відняти у легально працюючої людини. Хочеться нагадати, що у 2014 році влада уже двічі запроваджувала низку обмежень для працівників бюджетної сфери, які мотивувала необхідністю створення передумови економічного зростання країни. Тепер пропонується прийняти це за норму, а заразом погодитись,що реальні трудові доходи громадян після запровадження «антикризових» заходів знизяться майже на 30%.

І незважаючи на те, що 27.08.2014 Уряд прийняв рішення про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2015 рік та основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2016 і 2017 роки, ці показники до розрахунку не приймаються. Це ще раз підтверджує відсутність системного бачення та комплексного підходу до формування бюджетної політики.

Констатуємо, що Мінфін «традиційно» не чуює пропозиції профспілок щодо необхідності вжиття дієвих заходів задля легалізації значної частини тіньового бізнесу, боротьби із ухиленням від сплати податків, збільшення оподаткування заможних верств, пом’якшення податкового навантаження для громадян із низьким рівнем доходу тощо.

Акцентуємо увагу, що Міністерство фінансів України пропонує і у 2015 році продовжити ігнорування простої істини, що лише підвищення заробітної плати, яка має забезпечувати платоспроможність громадян для придбання вітчизняних товарів, своєчасної сплати комунальних платежів дозволить відновити економічну активність, розширити сферу зайнятості, розпочати реальну боротьбу з бідністю, забезпечити економічне зростання та підвищення добробуту в країні.

Профспілки вимушені знову заcтерігати, що в умовах загострення соціального напруження, підвищення цін та тарифів, стрімкого зростання інфляції та безробіття, тенденція зниження реального розміру заробітної плати може спровокувати соціальний вибух.

За матеріалами Департаменту бюджетної політики та соціального захисту апарату ФПУ

Теги: бюджет


загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)