514 0

Про зміни в Бюджетному та Податковому кодексах щодо децентралізації фінансів

Мінрегіон надав довідку, щодо прийнятих змін до Бюджетного та Податкового кодексів в частині децентралізації фінансів.

Так, в зазначені кодекси внесено наступні зміни:

— передбачено норми щодо стимулювання територіальних громад до об'єднання та формування спроможних громад через механізм переходу бюджетів об’єднаних громад на прямі міжбюджетні відносини з державними бюджетом та отримання обсягу видаткових повноважень з відповідним ресурсним забезпеченням на рівні міст обласного значення;

— встановлено нову систему вирівнювання місцевих бюджетів за закріпленими загальнодержавними податками (податку на прибуток підприємств та податку на доходи фізичних осіб) – залежно від розрахункового середнього рівня надходжень на одного жителя, що сприятиме забезпеченню місцевих бюджетів достатніми надходженнями, а також стимулюватиме місцеві органи влади до активізації розвитку - залучення додаткових надходжень та розширення бази оподаткування;

закріплено за обласними бюджетами частину податку на прибуток підприємств (10%), що мотивуватиме відповідні органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації займатися питаннями підтримки розвитку підприємництва та економіки в регіонах;

— надано органам місцевого самоврядування право на самостійний вибір установи (в органах Казначейства чи установах банків) з обслуговування коштів бюджету розвитку місцевих бюджетів та власних надходжень бюджетних установ;

— запроваджено нові види трансфертів - освітню, медичну та інші субвенції, що сприятиме посиленню відповідальності головних розпорядників бюджетних коштів (центральних органів виконавчої влади - МОН, МОЗ) за формування та реалізацію державної політики у відповідних сферах, посилить їх взаємодію з органами місцевого самоврядування в частині формування відповідних стандартів надання послуг та формування оптимальної мережі освітній, медичних установ і закладів;

— надано органам місцевого самоврядування право самостійно приймати рішення щодо визначення ставки податку на нерухоме майно для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості (в розмірі до 2 % мінімальної зарплати за 1 кв. м площі об’єкта оподаткування) з урахуванням типів об’єктів та зональності їх розташування, а також права встановлювати пільги зі сплати цього податку;

— запроваджено акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів і зарахування його до відповідних  бюджетів територіальних громад (міст, сіл, селищ), за місцем діяльності суб’єктів господарювання, що сприятиме наповненню місцевих бюджетів додатковим ресурсом;

— залишено у якості перспективних інструментів місцевого оподаткування – туристичний збір та збір за паркування транспортних засобів (зроблено перший крок до розширення їх бази оподаткування);

— розширено механізми місцевого оподаткування за рахунок запровадження транспортного податку;

— врегульовано проблемні питання стягнення земельного податку за земельні ділянки право власності на які не оформлено в установленому порядку відповідними суб’єктами господарювання;

— скорочено перелік пільг, що надаються державою по сплаті земельного податку; розширено можливості органів місцевого самоврядування в частині встановлення ставок та пільг по платі за землю;

— спрощено процедуру погодження з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики (Мінфіном), обсягу та умов здійснення місцевих зовнішніх запозичень шляхом отримання кредитів (позик) від міжнародних фінансових організацій і надання місцевих гарантій, а також розширено коло суб’єктів, яким надано право на їх здійснення (усі міські ради міст обласного значення, а не лише міські ради міст з чисельністю населення понад 300 тисяч жителів);

віднесено до категорії захищених видатки на обслуговування місцевого боргу, що підвищує конкурентоспроможність органів місцевого самоврядування в очах іноземних інвесторів;

— збільшено частку зарахування екологічного податку до місцевих бюджетів;

— розширено видаткові повноваження органів місцевого самоврядування в частині фінансування муніципальної поліції;

— запроваджено процедури призначення та звільнення головного бухгалтера бюджетної установи відповідно до законодавства про працю замість погодження з органами Держказначейства;

— уточнено механізм перерахування базової та реверсної дотації до місцевих бюджетів у разі несвоєчасного прийняття Закону про Державний бюджет на відповідний рік;

— передбачено зарахування плати за надання адміністративних послуг за місцем їх справляння.

Прес-служба Віце-прем'єр-міністра України



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)