Реєстрація та облік бюджетних зобов’язань: Мінфін підготував зміни
Зокрема, пропонується внести зміни до п. 2.2 Порядку.
А саме, передбачається, що розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання подають до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку в паперовій формі (у двох примірниках) разом із електронним носієм інформації, на якому записано файл проєкту цього документа, і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання.
Також п. 2.2 Порядку збираються доповнити новим абз. 4, відповідно до якого у разі взяття бюджетного зобов’язання, за яким здійснюється закупівля товарів з урахуванням особливостей, визначених законодавством у сфері закупівель, шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару, розпорядник бюджетних коштів подає до органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань:
- протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання
- або протягом 7 робочих днів з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів).
Аналогічно відкоригують й п. 2.4 Порядку. Зокрема, пропишуть , що розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов’язання, якщо інше не передбачено бюджетним зобов’язанням, подають до відповідного органу Казначейства Реєстр фінансових зобов’язань за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку в паперовій формі (у двох примірниках) разом із електронним носієм інформації, на якому записано файл проєкту цього документа, а також оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання.
Крім того, передбачать, що якщо зобов’язання та/або фінансові зобов’язання не зареєстровані у зв’язку з порушенням бюджетного законодавства розпорядниками бюджетних коштів, органи Казначейства застосовують такі заходи впливу як попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства та/або зупинення операцій з бюджетними коштами відповідно до п. 1 (попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства) , п. 2 (зупинення операцій з бюджетними коштами) ч. 1 ст. 117 «Заходи впливу за порушення бюджетного законодавства» БКУ.
Пропишуть, що якщо зобов’язання та/або фінансові зобов’язання не зареєстровані у зв’язку з відсутністю документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, передбачених законодавством у сфері закупівель, органи Казначейства надсилають розпорядникам бюджетних коштів лист з обґрунтуванням причин їх нереєстрації та повертають Реєстр та/або Реєстр фінансових зобов’язань і підтвердні документи.
У разі надання листа з обґрунтуванням причин нереєстрації зобов’язань (фінансових зобов’язань) у зв’язку з порушенням законодавства у сфері закупівель у графі «Примітка» Реєстру треба буде проставляти відмітку про лист (номер та дату).