Інформація по темі "" | Публікації по тегу
29.03.22
4215 0
Друкувати
Обране

Компенсація на відновлення зруйнованого майна: як це було як буде?

Нагадаю, що 9 березня на сайті Кабінету Міністрів України було розміщено інформацію, відповідно до якої орієнтовно за тиждень від цієї дати у додатку Дія мала розпочатися реєстрація інформації про пошкоджене та зруйноване майно громадян України. Про це повідомляв Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль у відеозверненні саме 9 березня.

Яна Брусенцова, юрист, головний редактор всеукраїнських видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости»


Премєр-міністром було озвучено, що кожен, хто залишився без даху над головою, кожен, чий дім чи квартира були знищені окупантом, зможе залишити заявку на відшкодування в Дії. Для цього було створено «Фонд відновлення зруйнованого майна та інфраструктури». І як тільки війна буде завершена, має розпочатися відновлення всього, що зруйнував ворог. Саме це заявив  очільник Уряду.

Станом на сьогодні ця функція поки що не додана у “Дію”. Залишаються також невідомими умови, яких необхідно дотримуватися, щоб  отримати компенсацію. Чомусь я впевнена, що без долучення до цього процесу органів місцевого самоврядування та/або військових адміністрацій не обійдеться. Підтвердженням тому може слугувати попередній досвід нашої ж країни. 

Чому саме так я думаю, тому що, якщо навіть запрацює відповідний застосунок у «Дії», то кожен заявник повинен буде подавати певний перелік документів щонайменше на підтвердження декількох фактів:

перший – своєї особи;

другий – права власності на житло;

третій – факту того, що житло було зруйноване саму під час режиму воєнного стану.

Як раз саме на підтвердження останнього, на моє переконання,  і потрібно буде вчинити певні дії органами місцевого самоврядування та/або військовою адміністрацією.

Можу сказати, що вже сьогодні багато хто з органів місцевого самоврядування звертається із запитаннями, яким чином щонайменше фіксувати руйнування та якого алгоритму дій дотримуватися і, на мою думку, це цілком правильні запитання.

Чи не єдиним документом, який може допомогти в цих питаннях, є Порядок надання та визначення розміру грошової допомоги постраждалим від надзвичайних ситуацій та розміру грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, затверджений постановою КМУ від 18.12.2013 № 947 (далі – Порядок).

Не буду зупинятися на тих базових положеннях цього Порядку, які визначають суб’єктів, які мають право на таку компенсацію, думаю він буде відкорегований, а перейду безпосередньо до того, що мали робити органи місцевого самоврядування в той час (коли події відбувалися в Луганській та Донецькій областях) саме в частині визначення та підтвердження фактів руйнування (пошкодження) житла фізичних осіб. 

Отже, вказаним Порядком передбачається, що органи місцевого самоврядування, а в разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації населених пунктів

1

проводять обстеження пошкодженого або зруйнованого житла

2

обліковують таке житло

3

складають і затверджують списки постраждалих на відповідній території

4

збирають інформацію, необхідну для прийняття рішень щодо надання або відмови в наданні грошової компенсації

5

видають довідки про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації (звісно, йдеться про ситуацію воєнного характеру)

 

Пунктом 12 вказаного Порядку передбачається, що для проведення обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, органи місцевого самоврядування, а у разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації населених пунктів: 

1

утворюють комісію з обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації (далі - комісія з обстеження)

2

призначають голову, заступника голови комісії з обстеження

3

затверджують склад комісії з обстеження із залученням за згодою депутатів відповідної місцевої ради, представників райдержадміністрацій та правоохоронних органів, а також представників громадських об’єднань та неприбуткових організацій

 

У разі потреби до обстеження житла відповідно до законодавства можуть за згодою залучатися фахівці проектних і науково-дослідних організацій та інші суб’єкти господарювання, у тому числі ті, які мають право проводити обстеження та технічну інвентаризацію об’єктів нерухомого майна.

Не знаю повсюдну практику, яка складається в тих громадах, де відбулися руйнування, але точно знаю, що органи місцевого самоврядування деяких таких територіальних громад вже почали це робити не очікуючи нової нормативної бази. І я їх розумію. Оскільки залежно від масштабів руйнувань, робота такої комісії може бути досить тривалою. Крім іншого, треба виходити й з того, що бажано зафіксувати оперативно такі руйнування та пошкодження, тобто за можливості максимально наближено до часу, коли це відбулося (знову ж таки, якщо це є можливим, тобто діяти доцільно по ситуації, яка у всіх різна).

У органів місцевого самоврядування, які до нас зверталися, виникало логічне запитання, яким саме органом має бути утворено комісію з обстеження? Знову ж таки, вказаний Порядок це питання не деталізує, тому, на мою думку, знову ж таки необхідно виходити з реалій, в яких  існує та чи інша громада. Як на мене, то таку комісію можна утворити і рішенням виконавчого комітету. Щонайменше це дозволяє зробити ст. 30 Закону України від від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні».

 

РІШЕННЯ

від ____________ р.                                                                                        №_____

 

Про утворення
постійно діючої комісії
з питань обстеження житла,
зруйнованого внаслідок надзвичайної
ситуації воєнного характеру,
спричиненої збройною агресією
Російської Федерації

 Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від від 18.12.2013 № 947 «Про затвердження Порядку надання та визначення розміру грошової допомоги постраждалим від надзвичайних ситуацій та розміру грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, керуючись статтями 30,40,  59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет _________________ ради

В И Р І Ш И В :

  1. Утворити Комісію з обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації (далі – Комісія).
  2. Затвердити склад Комісії (додаток 1).
  1. Затвердити Положення про комісію з обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації на території ____________ територіальної громади (додаток 2).
  1. Контроль за виконанням даного рішення покласти на _______________________.

 

_______________ голова                                                                                                  _______________

 

 

За результатами обстеження комісія з обстеження складає акт обстеження за формою згідно з додатком 1 до Порядку у двох примірниках, один з яких надається заявнику або його представнику. В акті обстеження зазначається висновок про технічний стан житла на момент його обстеження: “зруйноване”, “пошкоджене”, “було зруйноване, але на момент обстеження є повністю відбудованим” або “було зруйноване, але на момент обстеження є частково відбудованим”. У разі коли житло пошкоджене, зазначається його придатність до проживання: придатне чи непридатне для проживання.

 

Додаток 1
до Порядку

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням виконавчого комітету органу
місцевого самоврядування
(розпорядженням голови військово-цивільної
адміністрації населеного пункту)

від ____________ 20__ р. №____________________

________________________________
(назва)

АКТ
обстеження житла, зруйнованого (пошкодженого) внаслідок
надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої
збройною агресією Російської Федерації,
№ __________

__________________________________________

(назва адміністративно-територіальної одиниці)

___ ___________ 20__ р.

1. Інформація про заявника:

1) прізвище, ім’я, по батькові заявника ____________________________________________________________;

2) серія, номер паспорта заявника, коли і ким виданий, або документа, що посвідчує особу чи її спеціальний статус __________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________;

3) дата подання заяви про проведення обстеження __________________________________________________.

2. Інформація про об’єкт зруйнованого (пошкодженого) житла:

1) тип зруйнованого (пошкодженого) житла _____________________________________________________;

    (житловий будинок, квартира)

2) повна адреса зруйнованого (пошкодженого) житла _____________________________________________

_______________________________________________________________________________________________;

3) загальна площа зруйнованого (пошкодженого) житла ___________________________________________;

4) правовий режим права власності _____________________________________________________________

      (приватна власність,

_______________________________________________________________________________________________;

спільна часткова власність, спільна сумісна власність)

5) інформація про власника (співвласників)  ____________________________________________________

       (прізвище, ім’я, по батькові,

______________________________________________________________________________________________

поштова адреса, контактний телефон, розмір частки, інша важлива інформація -

______________________________________________________________________________________________.

зазначається щодо всіх власників (співласників)

3. Інформація про обстеження об’єкта зруйнованого (пошкодженого) житла:

1) про склад комісії з обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, що здійснювала обстеження зруйнованого (пошкодженого житла):

голова комісії ________________________________________________________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи, посада)

__________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________

заступник голови комісії ________________________________________________________________________

                             (прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи, посада)

___________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________

члени комісії: _________________________________________________________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи, посада)

___________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________;

2) повноваження комісії з обстеження _____________________________________________________________

       (дата, номер та повна назва рішення/

___________________________________________________________________________________________________

розпорядження про утворення комісії з обстеження та затвердження її складу)

___________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________;

3) присутність заявника під час обстеження ________________________________________________________

      (зазначити інформацію про

___________________________________________________________________________________________________

присутність заявника під час обстеження, а також у разі присутності законного представника або

___________________________________________________________________________________________________

представника за довіреністю: прізвище, ім’я та по батькові представника та

___________________________________________________________________________________________________.

реквізити документа, що посвідчуть право представляти інтереси заявника)

4. Висновки щодо об’єкта зруйнованого (пошкодженого) житла:

1) орієнтовна дата руйнації (пошкодження) житла  __________________________________________________;

2) причини руйнації (пошкодження) житла _________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________;

3) інформація про відновлення житла _____________________________________________________________

         (зазначається лише у випадку,

___________________________________________________________________________________________________

якщо житло заявника є повністю або частково відбудованим після руйнації)

___________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________;

4) інформація про наявні на дату обстеження пошкодження:

фундамент

______________________________________________________

______________________________________________________

стіни

___________________________________________________

___________________________________________________

дах/покрівля

___________________________________________________

___________________________________________________

підлога

___________________________________________________

___________________________________________________

вікна, двері, внутрішнє оздоблення

___________________________________________________

___________________________________________________

комунікації

___________________________________________________

___________________________________________________

інші пошкодження

___________________________________________________

___________________________________________________;

5) кількість поверхів об’єкта зруйнованого (пошкодженого) житла ____________________________________;

6) інформація про наявність господарських будівель та споруд на території земельної ділянки, де розташоване житло __________________________________________________________________________________________

(наявність/відсутність

_______________________________________________________________________________________________;

будівель/споруд на земельній ділянці)

7) кадастровий номер земельної ділянки (у разі присвоєння) ________________________________________

________________________________________________________________________________________________;

8) у житлових будинках (квартирах) зареєстровані (прізвище, ім’я та по батькові, рік народження, у тому числі неповнолітніх дітей) __________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________;

9) інформація про документи або матеріали, які були враховані комісією з обстеження під час обстеження житла та додаються до акта обстеження _________________________________________________________________________________________________

(назва та реквізити документів, опис матеріалів, в тому числі фото

________________________________________________________________________________________________

і відео житла, або інформація про відсутність таких документів та матеріалів)

_________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________;

10) висновок комісії з обстеження _______________________________________________________________

(житло зруйноване або пошкоджене,

_________________________________________________________________________________________________

або було зруйноване, але на дату обстеження є повністю відбудованим,

_________________________________________________________________________________________________

або було зруйноване, але на дату обстеження є частково відбудованим)

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________.

5. Окрема думка заявника (представника заявника) щодо висновку комісії з обстеження та стану зруйнованого (пошкодженого) житла:

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________.

6. Види допомоги, яка надавалася _______________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________.

 

Голова комісії

 

_____________

(підпис)

 

____________________________

(ініціали та прізвище)

Заступник голови

 

_____________

(підпис)

 

____________________________

(ініціали та прізвище)

Члени комісії:

 

_____________

(підпис)

 

____________________________

(ініціали та прізвище)

 

 

_____________

(підпис)

 

____________________________

(ініціали та прізвище)

 

 

_____________

(підпис)

 

____________________________

(ініціали та прізвище)

 

 

 

 

 

 

 

_____________

(підпис)

 

_____________________________

(ініціали та прізвище)

 

 

_____________

(підпис)

 

_____________________________

(ініціали та прізвище)

 

 

_____________

(підпис)

 

____________________________

(ініціали та прізвище)

 

 

_____________

(підпис)

 

____________________________

(ініціали та прізвище)

 

 

_____________

(підпис)

 

____________________________

(ініціали та прізвище)

Заявник (представник заявника) (у разі участі в обстеженні)

 

_____________

(підпис)

 

 

____________________________

(ініціали та прізвище)

 

 

Комісія з обстеження зазначає в акті обстеження, що житло було зруйноване, але на момент обстеження є повністю або частково відбудованим, лише у випадку, якщо наявні документи (матеріали) дають можливість однозначно прийти до висновку, що житло було зруйноване саме внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації.

 

Довідка

 

У разі незгоди із висновком комісії з обстеження заявник має право на повторне обстеження (перегляд висновку) комісією в строки, встановлені цим Порядком, з обов’язковим залученням відповідного фахівця проектної або науково-дослідної організації, або іншого суб’єкта господарювання, який має право на здійснення будівельно-технічної експертизи та/або технічної інвентаризації, та/або експертного обстеження об’єктів нерухомого майна за вибором та за кошти заявника.

 

Передбачається, що заявник або його представник мають право долучатися до роботи комісії з обстеження під час обстеження та складання акта обстеження, підписувати його, надавати пояснення, окрему думку, додавати інші документи та/або інформацію, які заявник або його представник вважають за необхідне додати, здійснювати фото- та відеофіксацію обстеження житла.

Заявник або його представник під час обстеження житла та складання акта обстеження мають право надати комісії з обстеження експертні висновки, звіти або інші документи фахівців проектних і науково-дослідних організацій та інших суб’єктів господарювання, які мають право на здійснення будівельно-технічної експертизи та/або технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна. Такі документи є обов’язковими для врахування комісією з обстеження під час складання акта обстеження. 

 

Довідка

Під час проведення обстеження житла, яке на момент обстеження залишається зруйнованим, та складання акта обстеження такого житла, комісія з обстеження може враховувати фото- та відеоматеріали, в яких зафіксовано факт руйнування житла, попередні акти обстеження, довідки, експертні висновки чи звіти, акти про пожежу, витяги з Єдиного реєстру досудових розслідувань та інші документи відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування чи суб’єктів господарювання, що складені в межах їх повноважень, а також дані, що містяться в офіційних доповідях (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об’єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщені на веб-сайтах зазначених організацій.

Під час проведення обстеження житла, яке на момент обстеження є повністю або частково відбудованим, та складання акта обстеження такого житла комісія з обстеження зобов’язана враховувати наявні попередні акти обстеження, довідки, експертні висновки чи звіти, акти про пожежу, витяги з Єдиного реєстру досудових розслідувань та інші документи відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування чи суб’єктів господарювання, що складені в межах їх повноважень, а також може враховувати фото- та відеоматеріали, в яких зафіксовано факт руйнування житла та дані, що містяться в офіційних доповідях (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об’єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщені на веб-сайтах зазначених організацій.

У разі коли житло було зруйноване, але на дату обстеження є повністю або частково відбудованим, органи місцевого самоврядування, а в разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації населених пунктів протягом 30 робочих днів з дня прийняття рішення про проведення обстеження житла, але в будь-якому разі не пізніше дати такого обстеження перевіряють, чи наявні в них матеріали зазначені в цьому пункті, а також за потреби надсилають запити для з’ясування таких обставин до органів державної влади, місцевого самоврядування, неприбуткових організацій та суб’єктів господарювання.

 

Важливим питанням є також, що підставою для проведення обстеження житла є саме звернення заявника (як правило, власника житла) або його представника.

В Порядку (п. 16) з цього приводу зокрема визначено, що  для проведення обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, та для визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації заявники або їх представники подають на розгляд органів місцевого самоврядування, а у разі їх відсутності - відповідних військово-цивільних адміністрацій населених пунктів за місцем розташування житла такі документи на кожен окремий об’єкт житла: 

1

заяву про проведення обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації та виплату грошової компенсації, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку

2

копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документа, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус

3

копію одного з передбачених Податковим кодексом України документа з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім випадків, коли заявником є іноземець, особа без громадянства або особа, яка через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку та повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті громадянина України)

4

інформацію (інформаційну довідку або копію витягу) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або нотаріально завірені копії документів, що підтверджують наявність права власності у заявника на житло на момент подання заяви про проведення обстеження житла та виплату грошової компенсації

 

Передбачається, що органами місцевого самоврядування, а у разі їх відсутності - відповідними військово-цивільними адміністраціями населених пунктів здійснюється перевірка поданої інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно шляхом доступу до нього в порядку, визначеному Законом України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”. Ось тут є певні проблеми, адже станом на сьогодні цей Реєстр має працювати з певними особливостями (тут варто нагадати про постанову КМУ від 06 березня 2022 р. № 209 «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164». На мою думку, тимчасово можна обійтися і без такої перевірки. Лише про це треба вказати в положенні про комісію з обстеження. Як варіант можна прописати, що така перевірка буде здійснена після відновлення доступу до вказаного Реєстру (тут варто почекати відповідних нормативно-правових актів від Міністерства юстиції України, які мають бути розроблені на виконання постанови КМУ від 28.02.2022 № 164).

Пунктом 16 Порядку визначено, що заява та документи, передбачені цим пунктом, подаються у порядку, визначеному Законом України “Про адміністративні послуги” (в електронній формі - за технічної можливості). 

Органи місцевого самоврядування, а у разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації населених пунктів приймають протягом п’яти календарних днів з дня надходження заяви за формою згідно з додатком 2 до Порядку рішення про проведення обстеження житла або надають заявнику або його представнику можливість усунути недоліки в поданих документах та приймають протягом п’яти календарних днів з дня надходження доопрацьованих документів рішення про проведення обстеження житла, про що повідомляють заявника або його представника зворотними каналами зв’язку, що зазначені у заяві.

 

Довідка

 

Пам’ятаємо, що основною організаційною формою роботи будь-якої комісії є засідання, які

проводяться у разі потреби.

Рішення комісії оформлюється протоколом, який підписується головою та секретарем.

 

Власне всі ці організаційні та процедурні моменти роботи в тому числі і комісії з обстеження можна і варто включити в положення про комісію з обстеження, про яке вже згадувалося вище у формі рішення про утворення такої комісії.

 

Обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, повинно бути проведене у строк не більше 30 календарних днів з моменту прийняття відповідного рішення. 

Важливо

 

Пунктом 18 Порядку визначено, що органи місцевого самоврядування, а у разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації населених пунктів протягом трьох робочих днів з дня проведення обстеження житла безоплатно та за наявності в акті обстеження висновку щодо його руйнації (пошкодження) видають заявнику або його представнику довідку про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації за формою згідно з додатком 3 до Порядку.

 

До речі, в рішенні виконавчого комітету про утворення комісії з обстеження можна окремим пунктом визначити особу, уповноважену та відповідальну за видачу вказаних довідок. Наприклад, цей пункт може звучати так:

 

«Визначити уповноваженою особою органу місцевого самоврядування для підписання Довідки про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації - секретаря Комісії з обстеження житла, зруйнованого внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, ______________________.»

 

 

Далі пунктом 21 Порядку визначено, що: 

«Органи місцевого самоврядування, а у разі їх відсутності - військово-цивільні адміністрації населених пунктів формують та затверджують щомісяця до 5 числа списки постраждалих, житло яких зруйноване внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, та надсилають їх разом з усіма наданими постраждалими або їх представниками документами, передбаченими пунктом 16 цього Порядку, копіями складених актів обстеження за формою згідно з додатком 1 та копіями виданих довідок про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації за формою згідно з додатком 3 до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення Донецької та Луганської облдержадміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення) за встановленою формою подання, що затверджується Мінреінтеграції, для подальшого їх внесення на розгляд комісій». 

А ось тут, як на мене, виникає певна прогалина для подальших дій органів місцевого самоврядування, які здійснюють свої повноваження в інших ніж вище згадані, областях. Тому, знову ж таки на мою думку, тут варто звернутися саме до ваших військових адміністрацій щонайменше за отриманням від них консультацій на предмет ваших дій. 

Вище була наведена інформація саме щодо дій органів місцевого самоврядування в умовах, якщо в межах їх громад є житло, яке було зруйновне, пошкоджене в зв’язку з збройною агресією Російської Федерації, і до таких органів вже почали звертатися власники зруйнованого (пошкодженого) житла.

Ще раз наголошую, що матеріал було побудовано на базі діючих станом на сьогодні положеннях постанови КМУ від 18.12.2013 № 947 «Про затвердження Порядку надання та визначення розміру грошової допомоги постраждалим від надзвичайних ситуацій та розміру грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації». Є сподівання, що в нині діючих умовах або буде внесено зміни до вказаного Порядку, або з’явиться взагалі новий нормативно-правовий акт. Але сьогодні, якщо виникає необхідність зафіксувати факти руйнування (пошкодження) житла і з такими проханнями звертаються власники такого житла, вважаю, що можна застосувати і вказану постанову. Пам’ятаємо, що у людей, можливо, виникає нагальна потреба виїхати і вони до від’їзду хочуть завершити ці справи. 

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі