552 0

Мінфін відповів на порушені питання місцевими органами влади під час проведення виїзної наради у Чернігівській області

Питання, порушені місцевими органами влади під час проведення виїзної наради у Чернігівській області

 ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 

Суть питання

Відповідь

1

Скасування субвенції з держбюджету на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності позбавили обласний бюджет цільових джерел, за рахунок яких здійснювались такі роботи, та можливості погашення кредиторської заборгованості підрядним організаціям.

Дохідна частина місцевих бюджетів відповідно до змін, внесених до статей 64 та 69 Кодексу, доповнена акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Відповідно до пункту 16 частини першої статті 64 та пункту 203 частини першої статті 69 Кодексу акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів зараховується до доходів загального фонду бюджетів об’єднаних територіальних громад, міських бюджетів, бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів.

Рішення щодо спрямування коштів місцевих бюджетів на розвиток доріг комунальної власності може прийматися місцевими радами при затвердженні місцевих бюджетів з урахуванням визначених у відповідному місцевому бюджеті пріоритетів розвитку.

Одночасно повідомляємо, що, за інформацією Державної казначейської служби, у 2015 році в окремих регіонах вже здійснюється погашення кредиторської заборгованості за виконані дорожні роботи, які фінансувались за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності за рахунок коштів місцевих бюджетів.

2

Недостатність обсягу екологічного податку (16,6 млн. грн) для функціонування установ ветеринарної медицини області (потреба – 37,7 млн. гривень).

У зв’язку із змінами до бюджетного законодавства, внесеними Законом України від 28.12.2014 № 79-VІІІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин», екологічний податок з  01.01.2015 підлягає зарахуванню до загального фонду державного і місцевих бюджетів. Враховуючи, що доходи загального фонду не мають цільового спрямування, коло напрямків використання екологічного податку значно розширено.

Відповідно до частини першої статті 70 Бюджетного кодексу України видатки та кредитування місцевих бюджетів включають бюджетні призначення, встановлені рішенням про місцевий бюджет, на конкретні цілі, пов’язані з реалізацією програм та заходів згідно зі статтями 88 - 91 цього Кодексу.

Пунктом 7 статті 90 Бюджетного кодексу України та статтею 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» визначено, що видатки на заходи з проведення лабораторно-діагностичних, лікувально-профілактичних робіт, утримання ветеринарних лікарень та ветеринарних лабораторій в областях та місті Києві плануються на 2015 рік у обласних бюджетах та бюджеті міста Києва.

Утримання бюджетних установ ветмедицини повинно здійснюватися за рахунок додаткових коштів загального фонду обласних бюджетів і бюджету міста Києва та власних надходжень вказаних установ. При цьому, необхідно врахувати, що діяльність  ветлікарень та ветлабораторій в основному пов’язана з наданням послуг власникам худоби та птиці і місцеві органи влади мають право самостійно оптимізувати чисельність і кількість вказаних установ, враховуючи зміни у динаміці чисельності худоби і птиці в регіоні, передбачивши їх утримання в першу чергу за рахунок надходжень від надання платних послуг та посилення  контролю за їх поступленням до бюджету.

3

Зважаючи на важливість для місцевих бюджетів своєчасних надходжень податку на доходи фізичних осіб, який займає домінуючу позицію  в їх ресурсному забезпеченні та враховуючи те, що на даний час специфіка оподаткування податком на доходи фізичних осіб не передбачає подання податкових декларацій чи розрахунків з даного платежу, вважаємо за необхідне, внести зміни до Податкового кодексу України в частині запровадження механізму декларування податку на доходи фізичних осіб, що дало б можливість проводити нарахування податковими органами по особових рахунках платника і в разі несплати вживати заходи відповідно до Податкового кодексу України, забезпечити виявлення необґрунтованої мінімізації оподаткування та тіньових доходів.

 

Зміни до розділу ІV Податкового кодексу в частині відміни механізму щомісячного декларування податковими агентами податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, внесені Законом України від 07.04.2011 р. № 3221-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України» з метою уникнення можливої соціального напруження, додаткового навантаження на платників податків, а також витрат часу, пов’язаних із заповненням та поданням звітності.

Так, запровадження підпунктом «д» пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України нової форми звітності у вигляді податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб, яку зобов’язані були подавати податкові агенти щомісяця, призвело до збільшення податкової звітності платників податків та ускладнення її подання, оскільки термін подання нової декларації збігався з терміном подання податкової декларації з податку на додану вартість.

Отже, запровадження податкової декларації, замість податкового розрахунку з податку на доходи фізичних осіб, є недоцільним, оскільки призведе до ускладнення адміністрування цього податку контролюючими органами. 

 

 

 http://www.minfin.gov.ua



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)