Інформація по темі "" | Публікації по тегу
05.06.15
1759 0
Друкувати
Обране

Не уряд визначатиме структуру і чисельність органів місцевого самоврядування, а місцеві ради

«Не уряд визначатиме структуру і чисельність органів місцевого самоврядування, а місцеві ради», - В’ячеслав Негода в інтерв'ю "Урядовому кур'єру"


Нині процес децентралізації повноважень, реформи місцевого самоврядування вступили в один із відповідальних етапів — схвалення обласними радами та затвердження Кабінетом Міністрів України перспективних планів формування територій спроможних громад. Судячи з повідомлень у ЗМІ, цей процес відбувається непросто. Дніпропетровська, Житомирська, Хмельницька обласні ради першими в Україні схвалили проекти перспективних планів територій громад своїх областей і направили їх на затвердження уряду. Тоді ж низка обласних рад не змогла прийняти позитивних рішень. Зокрема це стосується Запорізької, Сумської, Одеської, Кіровоградської, Черкаської та Чернігівської областей. В інших областях проходить підготовка до внесення і розгляду проектів перспективних планів на сесіях облрад.

Про особливості процесу розробки та схвалення перспективних планів на нинішньому етапі "Урядовий курєр" поспілкувався з заступником Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеславом Негодою.

 

УК: Що являють собою ці документи, які по суті визначають майбутнє нових самоврядних утворень?

— Перспективний план — документ, що складається з двох частин: графічної та описової, які формуються з переліку майбутніх об’єднаних громад. Тому розглядаючи перспективний план, вивчаються параметри кожної із можливих об’єднаних громад. Натомість Мінрегіоном спільно з асоціаціями органів місцевого самоврядування, експертами було проведено консультації з усіма областями, розглянуто запропоновані ними проекти перспективних планів.

Загальний висновок: запропоновані областями проекти загалом відповідають Методиці формування спроможних громад. Але у всіх запропонованих перспективних планах є окремі недоліки. Тому під час прийняття відповідних рішень будуть затверджуватися перспективні плани тільки в частині відповідності методиці. Запропоновані територіальні громади, які вочевидь не відповідають оптимальним параметрам, неможуть бути затвердженими.

Разом з тим в кожній області є чимало складних конфігурацій у розміщенні сіл, селищ, міст, їхніх агломерацій, особливостей інфраструктури, традицій, навіть рельєфу, стосовно яких важко застосувати підходи, рекомендовані методикою. У таких випадках доцільно додатково проводити всебічний аналіз пропозицій і бачити за кожною майбутньою громадою реальних жителів з їх щоденними потребами.

 

УК: Чи може відбуватися об’єднання територіальних громад без перспективного плану або без його врахування?

— Законодавство дозволяє суміжним територіальним громадам об’єднуватися. Але таких прикладів в Україні поки що не було. Що ж до об’єднання сільських, селищних, міських територіальних громад відповідно до перспективного плану, то найголовніше для такого об’єднання — можливість новоутвореної громади отримати новий правовий статус територіальної громади обласного значення і отримати під юрисдикцію територію, що знаходиться за межами сіл, селищ, міст.

УК: Чи можна прогнозувати, що будуть такі обласні ради, які не схвалять перспективні плани, і як у таких випадках бути тим територіальним громадам, які мають бажання, об’єднавшись, створити спроможні громади?

— Законом передбачено, що проекти перспективних планів подаються для схвалення облдержадміністрацією обласній раді.  Якщо деякі обласні ради не схвалять перспективних планів, то, на жаль, від кожного з таких рішень місцеве самоврядування тільки програє і законсервується в нинішньому стані, з якого Україна не може вибратися уже двадцять років.

Розроблення моделей ефективної децентралізації, розвитку місцевого самоврядування — це не тільки сфера відповідальності уряду, а всіх тих, хто хоче позитивних змін у країні. Тому необхідно, щоб облдержадміністрації, облради спільно з іншими органами місцевого самоврядування самі запропонували на розгляд уряду найоптимальніші моделі формування спроможних громад своїх областей. Адже займати позицію «проти» і нічого не пропонувати навзаєм аж ніяк не сприятиме позитивним змінам, які нам необхідні. Не думаю, що можуть бути депутати обласних рад, які не зацікавлені у створенні спроможних громад з більшим обсягом повноважень, фінансових ресурсів і з більшою відповідальністю за місцевий розвиток. Можливо, існує недостатнє розуміння, відсутність достатньо аргументованої позиції авторів проектів пропозицій.

Обласні ради, як і всі асоціації місцевого самоврядування, що активно підтримували розроблення й затвердження Концепції реформування місцевого самоврядування, план заходів щодо її реалізації, Закон «Про об’єднання територіальних громад», нині мали б бути серед лідерів реформ. А без формування територіальної основи на базовому рівні — створення спроможних громад — буде неможливо розбудувати ефективну систему місцевого самоврядування в Україні зокрема і на обласному та районному рівнях. А у перспективі внесення змін до Конституції в частині зміни статусу місцевих державних адміністрацій та утворення виконавчих органів цих рад. Це комплексне завдання, послідовність вирішення якого вимагає відповідних конструктивних рішень і від обласних рад. Тому відсутність конкретних результатів у цьому напрямі негативно відобразиться на майбутньому розвитку країни.

 

УК: А чи може скластися ситуація, що не в усіх областях до чергових місцевих виборів будуть затверджені перспективні плани?

— Виключати цього не можна. Але від такої ситуації ніхто не виграє, а лише програють територіальні громади тих областей, які не матимуть схвалених облрадами і затверджених урядом відповідних перспективних планів. Оскільки вони не зможуть скористатися своїм правом на формування спроможних громад і майбутніми перевагами, які передбачені законодавством для таких громад. Формуючи свою позицію, необхідно, щоб обласні ради виходили з того, що вони не можуть перекривати дорогу тим, хто хоче позитивних змін.

Тому єдине, що можна було б порадити на цьому етапі,— запропонувати робочим групам, що діють в областях, більш системно працювати з депутатами обласних рад, народними депутатами України, політичними силами, громадськістю над розробленням майбутнього розвитку місцевого самоврядування у відповідних областях, які мають лягти в основу перспективних планів спроможних громад.

 

УК: Чому звучить чимало критики і викликає навіть обурення ідея об’єднання територіальних громад, незважаючи на те, що законом передбачена абсолютна добровільність цього процесу?

— Справді, не можливо змусити ту чи іншу громаду об’єднатися з іншою без їхньої юридичної згоди. У цій частині закон надмірно лояльний у врахуванні позиції територіальних громад і критично сприймається окремими експертами, які не надто вірять в можливість проведення реформ у добровільний спосіб. Закон фактично обмежує будь-яке адміністративне втручання чи рішення «згори» щодо нав’язування об’єднання.

З іншого боку також лунає критика, що хтось намагається нав’язати нову систему територіального устрою. Зважаючи як на одних, так і на інших критиків, нині вибрано шлях поєднання добровільності, але в межах визначеного плану. На цьому етапі дуже важливо, щоб усі або якомога більше суб’єктів цього складного процесу зрозуміли сутність реформи і усвідомили необхідність проведення незворотних змін. Коло суб’єктів, які беруть участь в проведенні реформи місцевого самоврядування, широке — від парламенту з урядом до місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та жителів сіл, селищ, міст. Збій на будь-якому з цих рівнів зупиняє процес реформ. Тому важливе усвідомлення своєї частини відповідальності для кожного, від кого залежить успіх результатів реформи. А природа непорозумінь та обурень, з одного боку — через відсутність достатніх знань та інформації, з іншого — через дешевий популізм місцевих та окремих національних політиків.

 

УК: Чи встановлені конкретні терміни затвердження перспективних планів?Нерідко зазначають, що вони мали бути затверджені до 1 червня поточного року, і начебто карти громад кожної області вже розроблені, і уряд, не дочекавшись рішень обласних рад, затвердить їх самостійно.

— Щодо термінів. Постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 р. № 214, яка набула чинності 5 травня, визначено, що облдержадміністрації мають у місячний термін розробити проекти формування перспективних територій громад відповідно до методики, затвердженої цією постановою, і подати їх на розгляд обласних рад, тобто до 5 червня. Інших директивних термінів щодо затвердження перспективних планів законодавством не встановлено. Але варто пам’ятати і орієнтуватися на дату 25 жовтня — день проведення чергових місцевих виборів. Дуже важливо дати можливість тим територіальним громадам, що вирішили об’єднатися, взяти участь у цих виборах і сформувати власні органи місцевого самоврядування. І рішення щодо виборів у таких громадах має бути ухвалене не пізніше як за 2,5—3 місяці до виборів (очевидно, більш точна дата буде визначена новим законом про місцеві вибори).

І ще одна знакова дата — 15 липня — подача відповідними облдержадміністраціями пропозицій Кабінету Міністрів України щодо надання фінансової підтримки об’єднаним територіальним громадам.

Щодо можливості уряду затверджувати перспективні плани без рішень обласних рад. Законом установлено, що перспективний план формування територій громад області схвалюється обласною радою за поданням відповідної обласної державної адміністрації та затверджується Кабінетом Міністрів. Тобто фінальним (основним) є рішення уряду. Очевидно, необхідно було більш чітко визначити законом дії уряду у випадку відсутності відповідного рішення обласної ради. Але не можна відкидати й той варіант, що обласна рада, розглянувши розроблений і поданий облдержадміністрацією проект перспективного плану, направить його Кабінету Міністрів для експертизи та прийняття відповідного рішення.

 

УК: Чиможна вважати, що однією із причин спротиву адміністративно-територіальній реформі є страх чиновницького апарату втратити свої посади як в органах місцевого самоврядування, так і в місцевих адміністраціях?

— Будь-яка реорганізація чи то підприємства, чи органів влади тягне за собою певні зміни, зокрема й кадрові. Особисто тим, хто за багато років звик до своєї роботи, можливо і не потрібно ніяких змін. І їх можна було б не проводити, якби стан справ, який маємо на рівні територіальних громад — в селах, селищах, містечках, — задовольняв його жителів. Однак ефективність діяльності більшості органів місцевого самоврядування, місцевих державних адміністрацій, їх посадовців не відповідає сучасним потребам. І в цьому не завжди є пряма провина службовців. Вони перебувають у недієвій, майже паралізованій системі органів влади, яка була створена ще за радянсько-колгоспної системи і яка не адаптована до сучасних суспільних відносин та потреб.

Щодо робочих місць. По-перше, необхідно виходити з того, що чисельність працюючих в органах місцевого самоврядування буде залежати від обсягу повноважень, які вони отримають, і від наявних фінансових ресурсів. Не уряд буде визначати структуру і чисельність органів місцевого самоврядування, а відповідні місцеві ради. Щодо повноважень, то виходячи з принципу субсидіарності та їх децентралізації, їхній обсяг, як і ресурсів у місцевого самоврядування, істотно збільшиться. Тобто в об’єднаних територіальних громад виникне необхідність у збільшенні кількості фахівців в усіх сферах їхньої компетенції. Частина з них може перейти з місцевих органів виконавчої влади, а щодо інших може виникнути навіть кадровий дефіцит. Також у невеликих поселеннях буде запроваджено інститут старост, який наділяється відповідними повноваженнями і повинен мати достатню кваліфікацію, щоб надавати найпоширеніші послуги. Також у віддалених та великих поселеннях можуть утворюватися територіальні підрозділи виконавчих органів ради об’єднаної громади.Кількість та чисельність старост та органів буде визначатися безпосередньо місцевими радами.

Отже, у разі реалізації у повному обсязі положень Концепції реформування місцевого самоврядування, основну частину повноважень буде сконцентровано на рівні територіальних громад. Тому і більшість службовців буде також зосереджена на цьому ж рівні. Так сумарно чисельність чиновників на рівні територіальних громад не зменшиться, а може навіть збільшитися. Це також відповідь на закиди тих, хто стверджує, що уряд хоче зекономити за рахунок місцевого самоврядування. Але цілком закономірно, що зменшиться чиновницький апарат та відповідні видатки, які функціонують та закріплені на рівні районів, оскільки провівши децентралізацію, сумарно залишиться незначний обсяг повноважень органів влади на цьому рівні. Так до компетенції органів місцевого самоврядування районного рівня пропонується віднести забезпечення двох основних повноважень: надання медичних послуг вторинного рівня та виховання й навчання дітей у школах-інтернатах загального профілю. Тоді як на базовому рівні повноважень органів місцевого самоврядування їх буде більше двадцяти.

На жаль, для багатьох місцевих чиновників, депутатів такі аргументи непереконливі, оскільки не збігаються з їх приватними інтересами, і трагедію зникнення своїх посад вони порівнюють зі зникненням сіл. Разом з тим уряд зацікавлений зберегти всіх досвідчених та ініціативних сільських, селищних голів. Так законодавством гарантовано, що у селах, селищах, в яких були органи місцевого самоврядування територіальних громад, що об’єдналися, обов’язки старости до їх обрання виконують нинішні сільський, селищний голови.

 

УК: 20 травня 2015 року відбулося засідання з підбиття підсумків постмоніторингу Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи в Україні та представлення дорожньої карти. У звіті Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи з назвою «Підсумки постмоніторингу в Україні» зазначено: «Крім існуючих27регіонів, які залишаються і зазначені в Конституції, відповідно до перших запропонованих змін, буде залишено тільки близько 150 районів замість 490 і приблизно 1500 громад замість... 10 279». Цей документ деякі ЗМІ подали як сенсаційний. Як Мінрегіонбуд оцінює оприлюднені цифри щодо районів та громад?

— По-перше, цей документ (звіт) готувався робочою групою поважних експертів Ради Європи. Свої висновки вони обґрунтовують на підставі документів (законодавства, нормативно-правових актів), інших матеріалів, а також безпосереднього спілкування з представниками української влади, органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, незалежних експертів, представників громадськості (у додатках звіту є їх повний список). І якщо хтось із експертів (а таких чимало) переконливо виклав свої міркування і їх включили до матеріалів звіту, в цьому немає ніякої трагедії. У ЗМІ, соціальних мережах майже щодня можна натрапити на якісь карти, схеми різних творців реформ. Це їх право, і добре, що громадськість переймається такими питаннями.

Але нині ви не знайдете висококваліфікованого фахівця з питань місцевого самоврядування чи високопосадовця, який насмілиться назвати більш-менш точну цифру кількості майбутніх громад чи районів. Підтвердження цього — доволі складний і не зовсім передбачуваний процес формування перспективних планів, а згодом і добровільного об’єднання територіальних громад.

Якщо ж говорити про Звіт Конгресу, у ньому є також багато позитивних висновків, які характеризують діяльність уряду впродовж 2014-го — початку 2015 років, про які там можна прочитати, і конкретних рекомендацій, що лягли в основу дорожньої карти, першочергове завдання якої — внесення змін до Конституції України в частині децентралізації влади.

 

УК: Уже згадувалися асоціації органів місцевого самоврядування. Як вони позиціонують себе в процесі проведення реформ?

— Всеукраїнські асоціації упродовж багатьох років послідовно відстоювалинеобхідність зміцнення місцевого самоврядування. Закон про асоціації, регламент Кабінету Міністрів України дають їм достатньо прав і можливостей. До їхнього активу можна віднести чималу кількість ініціатив та відповідних результатів. Звісно, що кожна із всеукраїнських асоціацій (Українська асоціація районних та обласних рад, Асоціація міст України, Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад) керується передусім інтересами своїх членів — місцевих рад, які нерідко не співпадають, а то й протилежні. Але що стосувалося у цьому разі Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади, Плану заходів з реалізації Концепції, Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», Методики формування спроможних територіальних громад, — із асоціаціями вдалося досягти узгоджених рішень, а перераховані законодавчі акти — це спільний продукт Мінрегіону та асоціацій.

Натомість з початком реалізації законодавства про добровільне об’єднання територіальних громад позиції асоціацій змінилися. Найбільше трансформувалася у порівнянні з попередньою позиція Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад. Зрозуміло, що в процесі формування територіальної основи місцевого самоврядування на базовому рівні найбільшої трансформації зазнають сільські органи місцевого самоврядування, і цього не уникнути. Асоціації про це було відомо, а її лідери та представники неодноразово пересвідчувалися особисто у правильності обраного шляху, вивчаючи на практиці досвід інших країн. Але часто чуємо позицію — ми «за», тільки залиште нас без змін.

Асоціація обласних та районних рад також була достатньо активною у підтриманні реформи місцевого самоврядування до моменту прийняття обласними радами конкретних рішень щодо схвалення перспективних планів. Коли дійшло до прийняття на себе частини відповідальності за реалізацію своєї ж Концепції, у декого здали нерви і зникло реформаторське бажання. Несподівано вийшли на другий план положення та принципи Європейської хартії місцевого самоврядування, рекомендації та резолюції Конгресу місцевих та регіональних влад ради Європи, його Моніторингової групи, членами яких є представники обласних і районних рад у складі делегації України в Конгресі, які неодноразово публічно і документально засвідчували свою прихильність реформам. Можливо, це не так, але не помітно, щоб Асоціація консолідувала своїх членів і сприяла ухваленню узгоджених рішень. Тому не випадково Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман особисто звернувся до кожного голови обласної ради підтримати схвалення перспективних планів, щоб відкрити шлях до реальних реформ. Для справедливості треба подякувати УАРОР та проекту «DESPRO» за можливість проведення онлайн-конференцій, чим неодноразово користувався Мінрегіон у проведенні нарад з облдержадміністраціями, офісами реформ та в проведенні засідань робочої групи Мінрегіону з проведення попередніх експертних консультацій щодо розроблення перспективних планів.

Асоціація міст України завжди залишалася послідовною у відстоюванні сучасної та ефективної моделі розвитку місцевого самоврядування. За безпосередньої участі Асоціації вдалося утворити у всіх областях офіси реформ — видатки на їх утворення фінансуються проектом «Діалог», що діє в її рамках. Асоціація здійснює велику інформаційно-просвітницьку та методологічну діяльність в процесі підготовки та реалізації заходів з проведення реформ. За підтримки АМУ щотижнево виходить на «5» каналі інформаційно-аналітичне ток-шоу «Твоя влада», присвячене реформі децентралізації влади в Україні.

У цілому ж вищеназвані об’єднання залишаються найбільш важливими партнерами Мінрегіону в проведенні реформ у сфері місцевого самоврядування, проведенні децентралізації повноважень, і ми розуміємо, що, тільки об’єднавши зусилля, зможемо досягти успіхів.

 

Галина Василенко

для «Урядового кур’єра»

05.06.2015

http://www.minregion.gov.ua/

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


Коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Ваше ім`я
Коментарі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн