Повноваження голови та секретаря закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, навіть якщо вони на лікарняному або у відпустці
Відповідно до частини першої статті 50 Закону N 280 секретар сільської, селищної, міської ради обирається за пропозицією сільського, селищного, міського голови відповідною радою з числа її депутатів на строк повноважень ради і працює в раді на постійній основі.
Отже, повноваження секретаря ради закінчуються в день закінчення строку повноважень ради, якою його було обрано на посаду, що, у свою чергу, відбувається у день набуття повноважень радою нового скликання. У такому разі секретар ради звільняється з посади у зв'язку із закінченням строку повноважень ради.
Згідно із частиною третьою статті 51 Закону N 280 заступник сільського, селищного, міського голови входить до складу виконавчого комітету ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету (частина перша статті 51 Закону N 280).
Отже, підставою для звільнення заступника голови ради буде рішення ради про сформування нового складу виконавчого комітету.
Відповідно до частини третьої статті 40 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) не допускається звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваженого ним органу в період його тимчасової непрацездатності (крім звільнення за пунктом 5 цієї статті), а також у період перебування працівника у відпустці.
Норми частини третьої статті 40 КЗпП щодо обмеження на звільнення працівників у період їхньої тимчасової непрацездатності або перебування у відпустці поширюються лише на звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваженого ним органу.
Водночас нормами спеціального законодавства у сфері служби в органах місцевого самоврядування визначені підстави припинення служби в органах місцевого самоврядування (стаття 20 Закону N 2493 та статті 42, 50 та 51 Закону N 280).
Зазначені підстави припинення служби в органах місцевого самоврядування прямо передбачені законами і не можуть розглядатися як ініціатива власника або уповноваженого ним органу.
З огляду на викладене, звільнення працівників з посад голови, секретаря та заступника голови ради, в період їх тимчасової непрацездатності не допускається лише у разі його звільнення з ініціативи власника або уповноваженого ним органу.
У наведеному у зверненні випадку звільнення працівників з посад голови, секретаря та заступника голови ради повинно відбуватися відповідно до Закону N 280 у зв'язку із закінченням строку повноважень, незважаючи на їх перебування на цю дату на лікарняному або у відпустці.
Виходячи із зазначеного, на нашу думку, при звільненні голови, секретаря та заступника голови ради недоцільно застосовувати норми статті 3 Закону України "Про відпустки" щодо надання за бажанням працівника у разі його звільнення (крім звільнення за порушення трудової дисципліни) невикористаної відпустки з наступним звільненням.
У разі звільнення їм має бути виплачена грошова компенсація за всі невикористані дні щорічних відпусток, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи (стаття 24 Закону України "Про відпустки").