552 0

Роз’яснення щодо можливості сільських, селищних, міських рад самостійно визначати структуру виконавчих органів та умови оплати праці їх працівників

Роз’яснення підготовлене експертами Асоціації міст України.

Постанова Кабінету Міністрів України від 3 грудня 1997 року №1349 «Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування» рекомендувала міським, селищним і сільським головам під час підготовки пропозицій щодо структури виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад (крім міст Києва та Севастополя), загальної чисельності апарату рад та їх виконавчих комітетів дотримуватися типових штатів згідно з додатками №1-5 до неї. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року №664, постанова №1349 втратила чинність з 1 січня 2015 року.

Таким чином питання визначення структури виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад вирішується відповідними радами самостійно, на власний розсуд.

Що стосується питання оплати праці працівників виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад, то необхідно звернути увагу на наступне.

Механізм оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначається Законами «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», постановами Кабінету Міністрів України №268 від 09.03.2006 р. «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», №614 від 21.07.2005 р. «Деякі питання віднесення областей та міст до груп за оплатою праці», №414 від 15.06.1994 р. «Про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв'язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці».

Основною складовою заробітної плати є посадовий оклад, розміри якого залежать від категорії населеного пункту, а також від виду виконавчого органу в якому працює посадова особа.

Що стосується встановлення посадового окладу посадової особи місцевого самоврядування, то пункт 1 постанови №268 передбачає, що умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, встановлених для державних службовців відповідних категорій і схем посадових окладів згідно з додатками 48 - 54 і 57 до цієї постанови. Окрім того, додаток 55 постанови №268 визначає схему посадових окладів службовців апарату (секретаріату) органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів.

Необхідно зазначити, що вказана постанова №268 регулює також і питання виплат надбавок, премій та інших доплат. Надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи може сягати 50 відсотків місячного посадового окладу, місячна премія не обмежується розміром і залежить лише від можливостей відповідного місцевого бюджету. Постановою №268 передбачені також і інші види доплат та надбавок, наприклад за науковий ступінь кандидата або доктора наук з відповідної спеціальності, почесне звання «заслужений» тощо.

Таким чином, органи місцевого самоврядування в спосіб передбачений вищенаведеними нормативно-правовими актами самостійно визначають умови оплати праці посадових осіб виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад (крім міст Києва та Севастополя).

Центр аналізу та розробки законодавства спільно з Центром професійного розвитку та правової допомоги Асоціації міст України

http://www.auc.org.ua



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)